واگذاری "کارخانه تاریخی ریسباف" در انتظار تصمیم کمیته راهبردی میراث فرهنگی

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان گفت: درخواست‌هایی که مبنی بر واگذاری کارخانه ریسباف اصفهان شده در شورای سیاست‌گذاری و کمیته راهبردی تصمیم‌گیری می‌شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان گفت: درخواست‌هایی که مبنی بر واگذاری کارخانه ریسباف اصفهان شده در شورای سیاست‌گذاری و کمیته راهبردی تصمیم‌گیری می‌شود.
فریدون اللهیاری در گفت‌وگو با تسنیم با اشاره به درخواست برای واگذاری کارخانه ریسباف اصفهان اظهار داشت: درخواست‌هایی که مبنی بر واگذاری کارخانه ریسباف اصفهان شده در شورای سیاست‌گذاری و کمیته راهبردی تصمیم‌گیری می‌شود.
وی افزود: در حال حاضر ریسباف در اختیار وزارت راه و شهرسازی بوده و در این مورد فراخوان عمومی برای طرح‌های پیشنهادی درباره موزه ریسباف تهیه شده است.
مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان اصفهان گفت: این طرح باید آماده شود و در شورای سیاست گذاری و کمیته راهبردی راجع به عملیاتی شدن آن برنامه‌ریزی صورت گیرد.
وی بیان کرد: در واقع درخواست‌ها باید در آنجا تصمیم‌گیری شود و پس از آن، با مشارکت کسانی که قصد در پیشبرد آن دارند، از طرح استفاده شود کرد.
به گزارش تسنیم، ریسباف دومین کارخانه ریسندگی اصفهان، که در سال 1311 با مشارکت جمعی از سرمایه‌داران در اصفهان راه‌اندازی شد. این اثر در تاریخ 8 مرداد 1381 با شماره ثبت 6018 به عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.
قرارداد تملک کارخانه ریسباف اصفهان بیش از 2 سال پیگیری، بین مدیران عامل بانک ملی ایران و شرکت عمران و بهسازی شهری ایران به امضا رسید و مالکیت آن رسما به وزارت راه منتقل شد.
قرارداد خرید کارخانه تاریخی اصفهان دی ماه سال گذشته با حضور عباس آخوندی وزیر راه و رسول زرگرپور استاندار سابق اصفهان، بین محمدرضا حسین‌زاده مدیرعامل بانک ملی و محمدسعید ایزدی معاون وزیر و مدیرعامل شرکت عمران و بهسازی شهری ایران به امضا رسید.
قرار است این کارخانه به موزه تبدیل شود اما از امضای قرار داد نزدیک به یک سال گذشته و هنوز اتفاقی مبنی بر ایجاد موزه نیفتاده است.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار