حمایت بهزیستی اصفهان از ۲۵۰۰۰ سالمند

معاون اداره‌کل بهزیستی استان اصفهان گفت: بیش از ۵۴۰ هزار سالمند در استان اصفهان وجود دارد که ۲۵ هزار نفر آن‌ها تحت‌پوشش بهزیستی استان اصفهان قرار دارند.

معاون اداره‌کل بهزیستی استان اصفهان گفت: بیش از ۵۴۰ هزار سالمند در استان اصفهان وجود دارد که ۲۵ هزار نفر آن‌ها تحت‌پوشش بهزیستی استان اصفهان قرار دارند.
سید اصغر فیاض در گفت‌وگو با تسنیم با اشاره به رشد جمعیت سالمند در ایران اظهار داشت: بر اساس آمار اعلام شده 10 درصد جمعیت ایران را سالمندان تشکیل می‌دهند و استان اصفهان با داشتن 10.3 دهم درصد سالمند، از نرخ رشد سالمندان کشور بالاتر است.
وی افزود: با توجه به مشکلات مالی، درمانی و محدودیت امکانات رفاهی اجتماعی سالمندان، لازم است تمام مجموعه‌ها به فکر این قشر از جامعه باشند.
معاون توانبخشی بهزیستی استان اصفهان با اشاره به دلایل مختلف پذیرش سالمندان توسط بهزیستی بیان کرد: دلایلی چون، مشکلات مالی، نداشتن بیمه، سرپناه، نداشتن فرزند یا دور بودن از فرزندان سبب شده 25 هزار سالمند اصفهانی زیر پوشش بهزیستی استان اصفهان قرار گیرند.
وی افزود: سالمندان زیر پوشش بهزیستی از خدمات مختلف از جمله خدمات درمانی، مشاوره، مددکاری و خدمات رفاهی استفاده می‌کنند.
فیاض خاطرنشان کرد: تعدادی از این سالمندان از طریق خانواده‌هایشان به مراکز نگهداری سپرده شدند و تعدادی مجهول‌الهویه هستند که توسط مقامات قضایی به بهزیستی معرفی شده‌اند. تعدادی هم به صورت اختیاری تمایل به حضور در مراکز اقامتی دارند.
وی با بیان اینکه سالمندان مجهول‌الهویه به‌طور کامل یارانه هزینه نگهداری در مراکز را دریافت می‌کنند، گفت: بخش دیگری از سالمندان به صورت معمول یارانه نگهداری و اقامت می‌گیرند و مابقی هزینه را خود یا خانواده‌ها تقبل می‌کنند.
فیاض افزود: افرادی که شرایط مناسبی دارند و خودشان به صورت اختیاری در بخش تخت‌های آزاد حضور دارند، شهریه را به‌صورت کامل پرداخت می‌کنند.
وی ویزیت در منزل را یکی دیگر از اقدامات بهزیستی برای سالمندان زیرپوشش عنوان کرد و اظهار داشت: با توجه به نیاز سالمند، یک‌ماه و نیم‌یک بار، ماهی یکبار و حتی در مواقع اضطراری ماهی 2 بار توسط پزشک، روانشناس، پرستار و یا فیزیوتراپ به منازل سالمندان مراجعه می‌کنند و ویزیت دوره‌ای انجام می‌دهند.
معاون توانبخشی بهزیستی استان اصفهان با اشاره به یک‌هزار نفر سالمندی که به صورت ویزیت در منزل، مورد معاینه قرار می‌گیرند، گفت: هر سالمند 6 ماه تا یک سال از خدمات استفاده می‌کند و بعد از گرفتن خدمات از چرخه خدمت خارج شده و یکنفر دیگر جایگزین می‌شود.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار