مصرف مکمل ویتامین D باعث ابتلا به سنگ کلیه نمی‌شود

در نتیجه تحقیقات جدید بر روی افراد مختلف مشخص شده است، ارتباطی بین مصرف مکمل‌های ویتامینD و احتمال ابتلا به سنگ کلیه وجود ندارد.

در نتیجه تحقیقات جدید بر روی افراد مختلف مشخص شده است، ارتباطی بین مصرف مکمل‌های ویتامینD و احتمال ابتلا به سنگ کلیه وجود ندارد. به گزارش سلامتیسم، استفاده از مکمل‌های ویتامین D خطر ابتلا به سنگ کلیه را کاهش می‌دهند و هم‌زمان تحقیقات نشان می‌دهد، سن، وزن و جنسیت افراد از عوامل تاثیرگذار در این زمینه هستند. اگر ترس از سنگ کلیه باعث عدم مصرف ویتامین D در شما شده است، باید بدانید نتیجه تحقیقات اخیر خیال شما را راحت خواهد کرد. در واقع مصرف ویتامینD شانس ابتلا به سنگ کلیه را کاهش می‌دهد. اگرچه سن افراد، جنسیت، و وزن بدن‌شان نقش به سزایی در تشدید و پیشرفت این وضعیت دارد. پیش‌تر هم در طی بررسی‌هایی مشخص شده بود، مصرف کافی ویتامینD در مقابله با بسیاری از بیماری‌ها از جمله انواع سرطان بسیار موثر است.
بعد از انجام آزمایشی بر روی بیش از ۲۰۰۰ نفر فرد بزرگسال در طی ۱۹ ماه ، تنها ۱۳ مورد ابتلا به سنگ کلیه تشخیص داده شد. علاوه بر این با این آزمایش، سن و نمایه توده بدنی (BMI) هر دو از عوامل مهم در این بیماری شناخته شدند. BMI روش اندازه‌گیری چاقی و چربی بدن مطابق با قد و وزن است. نکته مهم اینکه، آقایان درصد شانس بیشتری در ابتلا به سنگ کلیه نسبت به خانم‌ها دارند. شواهد حاکی از آن است، میزان مصرف ویتامین D برای حفظ سلامتی بین ۴۰ تا ۵۰ ناننو‌گرم در هر میلی‌لیتر است و برای کاهش خطر احتمالی ابتلا به بسیاری از بیماری‌ها مثل: سرطان پستان و سرطان روده بزرگ ضروری است. به طور نمونه، مصرف مکمل‌ها برای تامین میزان ویتامینD خون لازم و ضروری است.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار