بررسی وضعیت شرکت گردشگری میقات تمدن آریا در شورای شهر کاشان

موضوع مشارکت‌های شهرداری کاشان در شرکت میقات تمدن آریا در این شهرستان نامشخص است و این موضوع در شورای شهر کاشان موردبررسی قرار گرفت.

کاشان-اصفهان امروز: موضوع مشارکت‌های شهرداری کاشان در شرکت میقات تمدن آریا در این شهرستان نامشخص است و این موضوع در شورای شهر کاشان موردبررسی قرار گرفت. نایب‌رئیس شورای شهر کاشان با تأکید بر حمایت از ساختارهایی که حوزه فرهنگی کاشان را تقویت می‌کند، اظهار کرد: طبق گزارش‌ها دریافتی این شرکت به‌گونه‌ای عمل کرده که همه هزینه‌های دفتر، نیروی انسانی را شهرداری کاشان پرداخت می‌کند، ولی سرمایه بقیه اعضا این شرکت سرمایه مالی محسوب می‌شود.

حسینعلی وکیل خاطرنشان کرد: باید محتوای اساسنامه شرکت میقات را به سمتی پیش ببریم که موجب افزایش سرمایه شرکت و عدم تصدی‌گری شهرداری شود، سپس درباره وضعیت آن تصمیم‌گیری کنیم.

مجید شمس، رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر کاشان نیز بابیان اینکه باید شرکت را مدتی معلق کنیم افزود: وقتی بدون توجه به زیرساخت‌ها کاری را انجام دهیم ضرر آن بیش از منفعتش خواهد بود. از سوی دیگر موضوع مشارکت‌های بقیه شهرداری‌ها در شرکت میقات نامشخص است و حتی برخی از آنها در ابتدا با اصرار آمدند و حتی مدیریت آن در مباحث اجرایی دستش بسته بود.

عفت پدرام فر رئیس کمیسیون انرژی و محیط‌زیست شورا شهر دراین‌باره گفت: با این روند منطقی نیست که فعالیت این شرکت ادامه پیدا کند، ولی برای گرفتن مجوز آن زحمات زیادی کشیده شده است پس می‌توان این شرکت را سهامی عام کرده یا به بخش خصوصی واگذار کنیم.

مصطفی کردمیل دیگر عوض شورای شهر کاشان دراین‌باره خاطرنشان کرد: با این روند فعالیت شرکت گردشگری میقات مخالفم چون نمی‌شود بقیه شهرداری‌ها بدون دادن سرمایه و پول سهام‌دار باشند و حتی حق رأی هم داشته باشد.

علی هاشمی طاهری عضو شورا با اعلام موافقت برای ادامه فعالیت این شرکت و اینکه شرکت میقات باهدف شناسایی ظرفیت‌های منطقه فرهنگی کاشان ایجادشده است، افزود: ما برای اینکه کاشان را به همه جای ایران معرفی کنیم باید یکسری هزینه‌ها پرداخت کنیم و الان اگر بدهی داریم باید نکات مثبت این شرکت را در نظر بگیریم، به‌گونه‌ای که امسال 11 هزار نفر برای بازدید شهر نوش‌آباد از کاشان مسافرت کرده‌اند.

علیرضا مفرح، رئیس کمیسیون خدمات شهری شورا نیز دراین‌باره گفت: اگر شهرداری‌های اطراف نخواهند همراهی کنند باید بدین‌صورت منحل شده و به‌صورت دیگر مانند واگذاری به بخش خصوصی یا سازمان‌های تابعه شهرداری کاشان اداره شود.

مهدی ناظم رضوی عضو شورای شهر کاشان نیز اظهار کرد: ما خودمان بلد نیستیم از ظرفیت‌های گردشگری کاشان استفاده کنیم و الآن از بخش طبیعت‌گردی این شهر غافل شده‌ایم پس باید با آموزش نیروهای تخصصی و ورود بخش خصوصی به‌عنوان یک کارگزار نسبت به توسعه مباحث گردشگری شهر اقدام کنیم.

رئیس کمیسیون اقتصادی و بودجه شورای شهر کاشان گفت: در رابطه با شرکت میقات آریا باید تمام موضوعات آن و وضعیت فعلی و نقش سهامداران و عدم موازی کاری با بخش خصوصی بررسی و سپس در مورد آن تصمیم‌گیری شود.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار