به‌زودی مرمت "خانه تاریخی نائل" آغاز میشود

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان گفت: مرمت خانه نائل در دستور قرار گرفته به زودی طرح مرمت خانه آماده و مرمت آن توسط کارشناسان انجام می‌شود

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان گفت: مرمت خانه نائل در دستور قرار گرفته به زودی طرح مرمت خانه آماده و مرمت آن توسط کارشناسان انجام می‌شود.
فریدون اللهیاری در گفت‌وگو با تسنیم با اشاره به مرمت خانه نائل اظهار داشت: مرمت خانه نائل در دستور قرار گرفته به زودی طرح مرمت خانه آماده و مرمت آن توسط کارشناسان انجام می‌شود، در این راستا پیگیری برای برخورد با متخلفان به سرعت در حال اجرا است.
وی افزود: در حال حاضر خانه را محصور سازی کرده‌ایم و گام بعدی این است که در زمینه نحوه اجرا و طرح اقدام کنیم.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان گفت: آنچه که از این خانه تخریب شده، بخش محدودی بود و بخش مهم این خانه پیش از آن تخریب شده بود.
به گزارش تسنیم، بنای تاریخی خانه سید جواد نائل در اواخر دوره صفویه ساخته شده و در هفتم مهرماه سال 1354 با شماره 1102 درفهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده بود. این خانه تاریخی چندی پیش توسط افراد ناشناس، شبانه و به طور کامل تخریب شده است.
5 دنگ این خانه متعلق به میراث فرهنگی و یک دنگ آن در دست مالک خصوصی بوده و اقداماتی نیز برای سامان‌دهی و مرمت این خانه تاریخی انجام شده بود.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار