طرز تهیه خمیر پیتزا

این دستورالعمل برای خمیر پیتزا  دستوری است که مدتها روی آن کار شده است. مواد آن انقدر کم و زیاد شده تا نتیجه‌ دلخواه به دست آید. 

این دستورالعمل برای خمیر پیتزا دستوری است که مدتها روی آن کار شده است. مواد آن انقدر کم و زیاد شده تا نتیجه‌ دلخواه به دست آید.
به گزارش کتاب کاله، ممکن است این دستور مانند دستور‌های دیگر به نظر برسد. مسئله‌ مهم در این دستور خمیر پیتزا برای این بود که سادگی خودش را حفظ کند. پخت این خمیر پیتزا راحت است و حتی می‌توانید آن را در فریزر نگه دارید و بعدا از آن استفاده کنید. روی آن سس و پنیر بریزید و آن را بپزید تا پف کند و یک پیتزای خانگی عالی داشته ‌باشید.
مواد اولیه:
1 قاشق چایی خوری مخمر خمیر
سه چهارم فنجان آب ولرم
2 فنجان آرد همه منظوره
یک و نیم قاشق چایی خوری نمک
طرز تهیه خمیر پیتزا
* مخمر را در آب حل کنید. آب را درون کاسه‌ی متوسط همزن ایستاده خود بریزید مخمر را درون آب بریزید و تا زمانی که مخمر حل شود هم بزنید.

* آرد و نمک را برای درست شدن خمیر اضافه کنید . همه‌ آرد و نمک را به مخلوط آب و مخمر اضافه کنید. آن را با یک قاشق فلزی هم بزنید تا خمیر کش دار شود.

*خمیر را حدود 5 دقیقه ورز دهید. خمیر را با دست ورز دهید با به کمک یه وسیله به آن ضربه بزنید. خمیر را انقدر ورز دهید تا نرم شود آن را یه شکل توپ در آورید. خمیر باید به حالتی برسد که وقتی انگشت تان را در آن فرو می برید به حالت قبلی خودش برگردد.بین 5 تا 8 دقیقه این کار را ادامه دهید. اگر خمیر به کاسه یا دستتان می چسبد یک قاشق غذاخوری آرد به آن اضافه کنید تا این چسبندگی از بین برود و راحت‌تر به کارتان ادامه دهید. حواستان باشد که خیلی آرد به آن اضافه نکنید.

*گزینه‌ی اول: اگر عجله دارید بی خیال پف کردن خمیر شوید و پیتزای خود را آماده کنید. در این حالت یک پیتزا با خمیر نازک و طعمی شبیه کراکر خواهید داشت.

* گزینه دوم: بین یک تا یک ساعت و نیم به خمیر فرصت دهید تا پف کنید. اگر زمان دارید اجازه دهید که خمیرتان پف کند و بالا بیاید. کاسه را تمیز کنید تمام سطح آن را با مقدار کمی روغن بپوشانید و خمیر پیتزا را درون کاسه برگردانید. روی کاسه را با در پوش بپوشانید و 1تا یک ساعت و نیم صبر کنید تا خمیر پیتزایتان پف کند.

* گزینه سوم: خمیر را در یخچال نگهدارید. اگر می خواهید چند هفته‌ دیگر پیتزا را بپزید روی کاسه را بپوشانید و آن را فریز کنید. اگر زمان کافی دارید ابتدا یک تا یک ساعت و نیم خمیر را بیرون بگذارید تا پف کند سپس آن را درون فریزر قرار دهید.

* فر را آماده کنید: اگر خمیرتان را فریز کرده‌اید آن را خارج کنید تا به دمای عادی برسد. فر را روی درجه ۵۰۰ درجه فارنهایت قرار دهید تا همه‌ی قسمت‌های آن هم دما شوند. طبق بالای فر را برای پخت آماده کنید.

*خمیر پیتزا را به دو قسمت تقسیم کنید .هر قسمت آن را درون سینی فر دایره‌ای شکل با حدود قطر 25 سانت پهن کنید و خمیر را تا دور ظرف بالا ببرید. روی آن به اندازه‌ی یک چهارم فنجان سس و مقداری پنیر پیتزا و دیگر مواد دلخواهتان را بریزید.

*پیتزا را حدود ۵ تا ۱۰ دقیقه بپزید: پیتزا را روی سینی طبقه‌ بالای فر قرار دهید. هنگامی که پنیر آب شود و روی آن برشته شود و خمیرهای کنار ظرف پف کند پیتزای شما آماده است. زمان پخت به درجه حرارت فر و ضخامت پیتزای شما بستگی دارد.

*بگذارید کمی خنک شود و میل کنید: پیتزا باید در حدی خنک شود که فقط دهانتان را نسوزاند. آن را سرو کنید و از خوردن آن لذت ببرید.

نکته مهم درباره خمیر پیتزا
خمیر پیتزا را تا مدت ۳ ماه می‌توانید درون فریزر نگه دارید ۱۲ ساعت قبل از پخت آن را از فریزر خارج کنید.
ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار