نگاه فرهنگی اجتماعی؛ فصل جدید خدمت‌رسانی به مردم زاینده رود

شهردار زاینده رود گفت: رسالت اصلی شهرداری در حوزه فرهنگی و اجتماعی ارتقای فرهنگ شهروندی، توجه به سلامت اجتماعی، ایجاد نشاط و امید به زندگی برای شهروندان و احیای فرهنگ و فلکلور ویژه شهر زاینده رود است و شرایط برای معرفی هرچه بهتر این شهرفرهنگی مهیا است.

شهردار زاینده رود گفت: رسالت اصلی شهرداری در حوزه فرهنگی و اجتماعی ارتقای فرهنگ شهروندی، توجه به سلامت اجتماعی، ایجاد نشاط و امید به زندگی برای شهروندان و احیای فرهنگ و فلکلور ویژه شهر زاینده رود است و شرایط برای معرفی هرچه بهتر این شهرفرهنگی مهیا است.
ابالفضل توکلی در نشست با مشاور فرهنگی و اجتماعی مدیر عامل کارخانه ذوب آهن اظهار کرد: امروز مهمترین دغدغه موجود در جامعه، دغدغه فرهنگی است، دغدغه ای که مقام معظم رهبری به آن بارها در طی سخنرانی های مختلف خود اشاره فرموده اند .
وی افزود:همه ما امروز باید به این باور برسیم که کشور ما مورد هجمه تهاجم فرهنگی آن هم از همه ی جوانب قرار گرفته و جنگ نرم و توطئه های استکبار جهانی خانواده ها را در مباحثی همچون اعتیاد، طلاق، فضای مجازی و ... مورد هدف قرار داده است تا به اهداف خود برسد .
شهردار زاینده رود تصریح کرد: از این رو مجموعه شهرداری شهرزاینده رود با برنامه‌ریزی و سرمایه گذاری برروی اوقات فراغت جوانان و خانواده ها سعی کرده است تا بسترهای رشد و شکوفایی استعدادهای گوناگون را مهیا سازد .

وی ادامه داد: رسالت اصلی شهرداری در حوزه فرهنگی و اجتماعی ارتقای فرهنگ شهروندی، توجه به سلامت اجتماعی، ایجاد نشاط و امید به زندگی برای شهروندان و احیای فرهنگ و فلکلور ویژه شهر زاینده رود است و خوشبختانه در مجموعه شهرداری زاینده رود به این موضوع نگاه ویژه ای شده و شرایط برای معرفی هرچه بهتر این شهرفرهنگی مهیا است.

توکلی اضافه کرد: ما در دوره پنجم مدیریت شهری زاینده رود بر این باوریم حوزه فرهنگی و امور اجتماعی شهرداری متعلق به تک تک شهروندان است و از این جهت این حوزه به عنوان مجری برنامه های فرهنگی و اجتماعی شهرداری وشورای اسلامی این شهر پذیرای همه طرح ها و برنامه های علاقمندان این عرصه است .
وی بیان کرد:حوزه فرهنگی و امور اجتماعی شهرداری زاینده رود در کنار همه دستگاه های فرهنگی و ارزشی شهرستان وظایف ذاتی خود را انجام می دهد و خوشبختانه با توجه به نگاه و تاکید اعضای شورای این حوزه در بسیاری از برنامه های فرهنگی و ارزشی در سطح شهر همیشه پیش قرآول بوده است .

شهردار زاینده رود با اشاره به اینکه فصل جدید خدمت رسانی در مجموعه شهرداری زاینده رود با نگاه فرهنگی، اجتماعی دنبال خواهد شد، گفت: احترام به مردم و تکریم ارباب رجوع، حفظ سلامت کار و تبدیل تهدیدها به فرصت مهم‌ترین مسائل در فصل جدید کار شهرداری زاینده رود خواهد بود چرا که مردم نحوه عملکرد مسئولان را می‌بینند و قضاوت می‌کنند لذا مجموعه شهرداری، سالم‌تر و بانشاط‌تر از گذشته و با احترام بیشتر نسبت به شهروندان، خدمات خود را ارائه خواهد داد و آمادگی لازم نیز در خصوص همکاری با انجمن خیرین فرهنگی ذوب‌آهن به خوبی مهیاست.


وی عنوان کرد: ما اصلا قبول نداریم در کار فرهنگی پول زیاد لازم است بلکه معتقدیم در این مسیر نگاه و راهبرد باید مشخص باشد البته اینگونه کارها قطعا نیازمند اعتبار و بدون بودجه نمی شود کاری کرد اما اینکه بگوییم پول زیاد لازم است، نه از این رو ما سعی کردیم با هزینه واقعی کارها را در فرهنگسرای شهر انجام بدهیم .

توکلی با اشاره به جذب جوانان و خانواده ها به محافل فرهنگی با برنامه‌ریزی دقیق و حساب شده، خاطرنشان کرد: بصیرت‌افزایی خانواده ها و به خصوص جوانان امروز از جایگاه ویژه ای برخوردار است لذا در تلاش هستیم در فرهنگسرای شهر زاینده رود با برگزاری سمینارها و همایش های مختلف برای آنها خوراک فرهنگی تدارک دیده شود لذا با توجه به فعالیت انجمن خیرین فرهنگی ذوب‌آهن در حوزه های مختلف می توان در این حوزه به خوبی از ظرفیت های یکدیگر بهرمند شد.

وی متذکر شد: ما بر این باوریم نخستین قدم برای استفاده بهینه از فرصت و اوقات فراغت داشتن یک برنامه کارآمد و منطقی است و هم اکنون فرصت استفاده از کلاس های آموزشی برای مقاطع سنی مختلف با همکاری متولیان فرهنگی در شهر زاینده رود مهیاست و مجموعه فرهنگسرای این شهر با هدف ارائه خدمات فرهنگی با محور پرکردن اوقات فراغت جوانان و نوجوانان می تواند اقدامات متعددی را برنامه ریزی کرده و اجرایی کند .


توکلی اذعان کرد: فعالیت این مجموعه فرهنگی یک ظرفیت و پتانسیل برای عموم مردم به منظور دریافت برنامه های فرهنگی محسوب می شود چراکه سیاست گذاری برای برپایی دوره های آموزشی به نحوی است که اولیاء نیز می توانند از کلاس های تخصصی با حداقل هزینه ها بهره مند شوند از این رو باید گفت دغدغه بار معنایی اوقات فراغت برای اکثر خانواده ها را می توان با مدیریت صحیح و برنامه ریزی مناسب دستگاه های مختلف فرهنگی رفع کرد .

در ادامه فاطمه علمداری مشاور فرهنگی و اجتماعی مدیر عامل کارخانه ذوب آهن اظهار کرد: با توجه به مشکلات اقتصادی فراوانی که امروز در کشور حاکم است انجمن خیرین فرهنگی ذوب‌آهن با هدف تسهیل گری در حوزه آموزش و مهارت آموزی بانوان شکل گرفت تا با تشکیل کلاسهای آموزشی برای بانوان به این افراد در پایان دوره گواهینامه اعطا شود.

وی افزود: نباید فراموش کرد هزینه بالای دوره های آموزشی باعث شده تا بسیاری از خانواده ها نتوانند از تسهیلات مختلف از جمله تسهیلات مشاغل خانگی در راستای توانمندی خانواده خود استفاده کنند بر همین اساس سعی کردیم به سمت افزایش سطح فرهنگی و آموزشی بانوان حرکت کنیم.

مشاور فرهنگی و اجتماعی مدیر عامل کارخانه ذوب آهن تصریح کرد: بر همین اساس کانون های خیرین فرهنگی در شهرهای فولادشهر و زرین شهر فعال شدند و امروز بالغ بر ۲ سال از تشکیل انجمن خیرین فرهنگی ذوب‌آهن می گذرد.

وی ادامه داد: این انجمن با حضور بانوان خانواده بزرگ کارخانه و بانوان شهرستان لنجان تشکیل شد و آموزش هایی همچون صنایع دستی، بهداشت و روان، قرآن و عترت، صنایع غذایی، کامپیوتر و... را در دستور کار خود قرار داد.

علمداری اضافه کرد: نباید فراموش کرد که این انجمن به صورت خیریه در حال انجام فعالیت های فرهنگی و آموزشی در ۳۰ شاخه است و تلاش کردیم با شناسایی و تشویق بانوان فعال آنها را به فعالیت در این انجمن خیریه تشویق کنیم تا بتوانیم زکات علم و هنر خود را از آنچه که خداوند به عنوان استعداد به ما عرضه کرده است پرداخت کرده باشیم.

وی عنوان کرد: با توجه به اهمیت مسائل فرهنگی فعالیت فرهنگی و آموزشی ما در انجمن خیرین فرهنگی ذوب‌آهن به صورت رایگان آموزش بانوان شهر را در دستور کار خود قرار داده ایم و اعضای این کانون بدون هیچ گونه چشمداشتی اقدام به برگزاری کلاس های آموزشی با کیفیت مطلوب در رشته ها و گرایش های متنوع می کنند.

مشاور فرهنگی و اجتماعی مدیر عامل کارخانه ذوب آهن بیان کرد: نباید فراموش کرد حضور بانوان در حیطه های نرم افزاری، به ویژه پیشگیری و فرهنگ سازی می تواند در عرصه سلامت تحول آفرین باشد لذا امیدواریم با گسترش مشارکت های زنان شهرستان لنجان شاهد تحرک مضاعفی در بحث های خیریه باشیم.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار