زرین شهر به استقبال شب یلدا می رود

مدیر روابط عمومی شهرداری زرین شهر گفت: همه ساله با نزدیک شدن به آخرین و طولانی ترین شب از فصل پاییز که یلدا نام دارد، مردم فرهنگ دوست زرین شهر با آداب و رسوم خاص خود به استقبال این شب می‌روند.

مدیر روابط عمومی شهرداری زرین شهر گفت: همه ساله با نزدیک شدن به آخرین و طولانی ترین شب از فصل پاییز که یلدا نام دارد، مردم فرهنگ دوست زرین شهر با آداب و رسوم خاص خود به استقبال این شب می‌روند.
علیرضا نکویی با بیان اینکه این شب و شب نشینی در کنار بزرگترها ، در شب یلدا از سنت های پسندیده و دیرینه فرهنگ ایران محسوب می شود، اظهار کرد: همه ساله با نزدیک شدن به آخرین و طولانی ترین شب از فصل پاییز که یلدا نام دارد، مردم فرهنگ دوست زرین شهر با آداب و رسوم خاص خود به استقبال این شب می‌روند.
وی افزود: شب یلدا همچون بسیاری از آیین ها ریشه در سنت ها و آداب و رسوم دارد و بر همین اساس جشن هایی که در این شب برگزار می شود، یک سنت باستانی است و مردمان ایران از هزاران سال پیش این آئین کهن را در ایران برگزار می کردند.
مدیر روابط عمومی شهرداری زرین شهر تصریح کرد: در شب یلدا بر اساس یک سنت دیرینه ،دیوان حافظ به بزرگ خاندان سپرده می شود و میهمانان به ترتیب نیت کرده تفالی به آن می زنند و اشعار شاعران بزرگ همچون حافظ، فردوسی و … را می خوانند از این رو ما نیز بر آن شدیم آیین یلدا و تجلی این شب را که در اشعار شاعران پارسی گوی تاریخ ادبیات ایران به خوبی تجلی یافته است را زنده کنیم.
وی ادامه داد:البته با مرور کارنامه هزار ساله ادبیات فارسی در می یابیم که شاعران پارسی زبان از زمان رودکی تا کنون همواره در اشعار خود به این سنت کهن و باستانی اشاره ایی داشته اند و شب یلدا برای آنان سوژه ای جذاب و الهام بخش بوده است بر همین اساس برآن شدیم با دعوت از انجمن های ادبی شهرستان شب شعری را به بهانه فرا رسیدن یلدا برگزار کرده و این هنرمندان ، شهروندان را به شنیدین اشعار خود میهمان کنند.
نکویی از اسقرار المان شب یلدا در بوستان مادر خبر داد و اضافه کرد: امیدواریم با برگزاری چنین مراسم هایی با پاسداشت سنت های پسندیده ملی و با رجعت به اصل فرهنگی خود، در مسیر خودشناسی و خودباوری بیش از پیش گام برداریم و شاهد باروری و بالندگی دوباره فرهنگ و تمدن اسلامی_ ایرانی باشیم .
گفتنی است شب شعر یلدایی روز چهارشنبه ۲۹ آذر ساعت ۱۶ در فرهنگسرای زرین شهر برگزار خواهد شد.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار