جا به جایی روزانه ۳۵ هزار نفر با با تکمیل خط یک مترو اصفهان

شهردار اصفهان گفت: امیدواریم با تکمیل عملیات اجرایی خط یک قطارشهری از جمله ایستگاه میدان امام حسین (ع) روزانه ۳۴ تا ۳۵ هزار نفر از مترو استفاده کنند.

شهردار اصفهان گفت: امیدواریم با تکمیل عملیات اجرایی خط یک قطارشهری از جمله ایستگاه میدان امام حسین (ع) روزانه ۳۴ تا ۳۵ هزار نفر از مترو استفاده کنند.

به گزارش ایمنا، قدرت الله نوروزی صبح امروز ( سه شنبه) در بازدید از ایستگاه مترو آزادی اظهارکرد: با توجه به اینکه سه شنبه‌ها روز بدون خودروها نامگذاری شده است تصمیم گرفتیم تا امروز با استفاده از مترو به عنوان وسیله حمل و نقل پاک برای رفتن به محل کار خود استفاده کنیم.

وی عنوان کرد: اکنون بخشی از خط یک مترو راه اندازی شده و روزانه ۲۲ هزار نفر از این طریق جابه جا می شوند، اما متاسفانه هنوز فرهنگ استفاده از این وسیله حمل و نقل پاک و ایمن در بین شهروندان نهادینه نشده است.

شهردار اصفهان از شهروندان به خصوص افرادی که در مسیر خط یک ساکن هستند، خواست تا برای مسافرتهای درون شهری خود از مترو استفاده کنند، تا معضل آلودگی هوای شهر اصفهان بهبود یابد.

نوروزی ادامه داد: امیدواریم بزودی عملیات اجرایی خط یک قطارشهری به صورت کامل راه اندازی شود، چراکه با تکمیل ایستگاههای خط یک روزانه ۳۴ الی ۳۵ هزار نفر از مترو استفاده کنند.

وی با بیان اینکه اکنون پنج واگن مترو در خط یک مترو فعال است، اضافه کرد: در صورت راه اندازی کامل خط یک و به دنبال آن افزایش تعداد مسافران، به طور حتم تعداد واگن‌های مترو بیش از گذشته می‌شود و سرفاصله حرکت مترو کاهش می‌یابد، درگذشته سرفاصله حرکت مترو ۳۰ دقیقه بود که به منظور خدمات رسانی بیشتر به شهروندان این مهم به ۱۵ دقیقه کاهش یافت.

شهردار اصفهان اظهارامیدواری کرد: ایستگاه های قطار شهری زودتر تکمیل شود تا زمینه بهره مندی افراد بیشتری از این وسیله حمل و نقل پاک فراهم شود چراکه اکنون شهروندانی که قصد سفر به مرکز شهر را دارند نمی‌توانند از ایستگاههای مرکزی استفاده کنند.


ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار