شرایط مدرک تحصیلی رئیس و دادستان دیوان محاسبات مشخص شد

نمایندگان مجلس شرایط مدرک تحصیلی رئیس و دادستان دیوان محاسبات مشخص کردند.

نمایندگان مجلس شرایط مدرک تحصیلی رئیس و دادستان دیوان محاسبات مشخص کردند.
به گزارش تسنیم، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز (چهارشنبه 29 آذر) پارلمان و در جریان بررسی طرح اصلاح موادی از قانون آیین‌نامه داخلی مجلس با اکثریت آرا و از مجموع 221 نماینده حاضر با 150 رای موافق، 19 رای مخالف و 11 رای ممتنع الحاق یک تبصره به ماده 15 این طرح را تصویب کردند.
در تبصره الحاقی به ماده 15 این طرح آمده است: معرفی دو نامزد به عنوان رئیس دیوان محاسبات و 2 نامزد به عنوان دادستان دیوان محاسبات جهت انتخاب یکی از آنها توسط مجلس شورای اسلامی انجام می‌شود.
تبصره 2- برخورداری از مدرک تحصیلی کارشناسی ارشد و بالاتر، سابقه سمت در مقام‌های مدیریتی موضوع ماده 71 قانون مدیریت خدمات کشوری و هم‌طرازان آنان و حداقل 20 سال سابقه کار از شرایط احراز سمت رئیس و دادستان دیوان محاسبات است.
تبصره 3- آیین‌نامه نحوه انتخاب رئیس و دادستان دیوان محاسبات در کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات از طریق آیین‌نامه‌ای که توسط کمیسیون بودجه تهیه می شود انجام شده و به تصویب کمیسیون آیین‌نامه داخلی می‌رسد.
همچنین در ماده 16 این طرح نیز آمده است: در ماده 57 قانون و عنوان قبل از ان، عبارت «شوراها و امور داخلی کشور» به عبارت «امور داخلی کشور و شوراها» تغییر می‌یابد.
همچنین در ماده 62 قانون و عنوان قبل از آن عبارت «کمیسیون کشاورزی،‌ آب و منابع طبیعی» به عبارت «کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست» تغییر می‌یابد.
همچنین در ماده 18 طرح اصلاح آیین‌نامه داخلی مجلس که جایزین ماده 66 آیین‌نامه داخلی شده آمده است: هر نماینده 6 ماه یک بار می‌تواند تقاضای تغییر کمیسیون خود را به هیئت رئیسه مجلس ارائه کند. انتقال به کمیسیون دیگر با رعایت نصاب مقرر در این آیین‌نامه و با موافقت اکثریت اعضای کمیسیون‌های ذیربط امکانپذیر است.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار