نظر منتقدان حوزه سلامت باید در سیاست گذاری ها لحاظ شود

پژمان عقدک ،مدیر حوزه معاونت اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: اگر قرار است ارتقای سلامت محقق شود، باید از کارشناسان، متخصصان و منتقدان حوزه سلامت برای تدوین هدف گذاری، راهبرد و سیاست های حوزه سلامت استفاده شود. 

پژمان عقدک ،مدیر حوزه معاونت اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: اگر قرار است ارتقای سلامت محقق شود، باید از کارشناسان، متخصصان و منتقدان حوزه سلامت برای تدوین هدف گذاری، راهبرد و سیاست های حوزه سلامت استفاده شود. به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، وی بیان داشت: سلامت زمانی محقق می شود و ارتقا می یابد که از ظرفیت سازمان های مردم نهاد حوزه سلامت به نحو احسن بهره گیری کرد.
مدیر معاونت اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان تصریح کرد: افزایش آگاهی، مسئولیت پذیری، توانمندی و مشارکت ساختارمند و فعالانه افراد، خانواده و جامعه در تأمین، حفظ و ارتقای سلامت با استفاده از ظرفیت نهادها و سازمان های فرهنگی، آموزشی و رسانه ای کشور تحت نظارت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی جزو خواسته های رهبر معظم انقلاب در سیاست های کلی سلامت کشور است.
شناسایی620 سازمان مردم نهاد سلامت در کشور
وی با تأکید بر ضرورت برقراری ارتباط منطقی و سازنده بین مدیریت نظام سلامت و سازمان های مردم نهاد این حوزه افزود: 620 سازمان مردم نهاد سلامت در کشور شناسایی شده که باید جلسات فصلی با سازمان های مردم نهاد در سطح تمامی دانشگاه ها برگزار شود.
عقدک اضافه کرد: ساماندهی اطلاع رسانی مستمر، آموزش و ارتقای راهبرد سواد سلامت مردم استان، طراحی، اجرا و ارزشیابی انتقال دانش، نگرش و مهارت های سلامت به همه گروه های مردمی و اطلاع رسانی از عملکرد سلامت محور دستگاه ها و حوزه های مختلف دانشگاه از دلایل تشکیل شورای پیام رسان سلامت است که یکی از مجموعه های مرتبط با معاونت اجتماعی دانشگاه در نظر گرفته شده است.
همه سیاست ها برای سلامت
وی با مرور سیر تاریخی اهداف و شعارهای محوری نظام های سلامت عنوان کرد: امروز آنچه که محور همه تصمیم سازیها در همه حوزه ها باید باشد : « همه سیاستها برای سلامت » است .
این رویکرد مستلزم همکاری بین بخشی است و هیچ سیاستگذاری و تصمیم گیری در کشور نیست که موضوع سلامت را تحت الشعاع خود قرار ندهد لذا همه سیاستگذاری ها و سیاستها باید در جهت ارتقای سلامت و تامین سلامت همگانی باشد.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار