نوروزی: فرار سرمایه گذاران در اصفهان ناشی از شهرداری ها نیست

شهردار اصفهان گفت: قصد داریم بر اساس واقعیت ها با یکدیگر صحبت کنیم تا به جای پهن کردن فرش قرمز که به شعار تبدیل شده فرشی از واقعیت برای سرمایه گذاران پهن کنیم و کار را به شکل بسیار بهتری پیش ببریم.

شهردار اصفهان گفت: قصد داریم بر اساس واقعیت ها با یکدیگر صحبت کنیم تا به جای پهن کردن فرش قرمز که به شعار تبدیل شده فرشی از واقعیت برای سرمایه گذاران پهن کنیم و کار را به شکل بسیار بهتری پیش ببریم.

به گزارش ایمنا ، قدرت الله نوروزی در چهاردهمین نشست از سلسله نشست های اصفهان فردا که با حضور جمعی از انبوه سازان مسکن برگزار شد، اظهار کرد: هدف اولیه نشست با انبوه سازان توسعه ساخت و ساز نیست اگرچه این موضوع جزء اهداف است ، اما نخستین هدف ما این بود که از دانش و تجربه انبوه سازان که ارزش بسیار بالایی دارد استفاده کنیم.

وی افزود: به اعتقاد من این سرمایه علم و تجربه انبوه سازان از سرمایه ای که می تواند در کار ساخت و ساز نقش داشته باشد بالاتر و مهمتر است.

شهردار اصفهان با بیان اینکه اصفهان گنجینه و میراثی عظیم است، تاکید کرد: همه اقدامات در این شهر باید به گونه ای انجام شود تا به این هویت و خلاقیت های ذاتی آسیب وارد نشود، به دنبال طرح های جدید که شما انبوه سازان آنها را می شناسید هستیم. 30 درصد از مساحت این شهر فرسوده بوده و تمام میراث گذشته در همین 30 درصد است. با این وجود چاره ای نداریم جز اینکه این بافت را احیاء کنیم.

وی هماهنگی میان سایر دستگاه های استان را برای احیای بافت فرسوده ضروری دانست و اضافه کرد: برای احیای بافت فرسوده نباید به صورت لکه ای عمل شود چراکه نه تنها مشکلی را حل نمی کند بلکه سیمای زشت شهری را توسعه می دهد. طرح های جدید و راهکارهای نو با سرمایه گذاری شما سرمایه گذاران و حمایت ما می تواند این مشکل را رفع کند.

فرار سرمایه گذاران در اصفهان ناشی از شهرداری ها نیست

نوروزی با بیان اینکه مشکلات می تواند انسان را از ادامه یک مسیر بازداشته و دلسرد کند، اظهار کرد: من تصور می کردم عنصر اصلی فرار سرمایه از شهر تاکنون شهرداری ها بوده است اما با قوانین بیمه، مالیات ها، نظام مهندسی و... که باید برای آن چاره ای اندیشیده شود متوجه شدم مشکلات بیشتر از بخش های دیگر ناشی می شود. ما این آمادگی را داریم تا با برگزاری جلسات مشترک با دستگاه های مربوطه بتوانیم این مشکلات را مرتفع کنیم.

وی گفت: در صورتیکه انسجام و نظام مندی شما سرمایه گذاران بیشتر شود اثربخشی قوی تری نیز خواهید داشت. باید تعامل با انجمن انبوه سازان بیشتر شده تا برخی از آسیب های این حوزه مرتفع شود. باید یک کار علمی و دقیق صورت بگیرد تا مشخص شود منشاء آسیب ها از کجاست. باید دید آیا این آسیب ها ناشی از قوانین بوده یا ناشی از عملکرد مدیران بوده است؟

شهردار اصفهان با بیان اینکه شهرداری باید تعامل خود را با بیمه، نظام مهندسی و نهادهای مربوطه که در این مسیر می توانند کار را برای انبوه سازان آسان کنند، بیشتر کند، تاکید کرد: ما قصد داریم بر اساس واقعیت ها با یکدیگر صحبت کنیم تا به جای پهن کردن فرش قرمز که به شعار تبدیل شده فرشی از واقعیت برای سرمایه گذاران پهن کنیم و کار را به شکل بسیار بهتری پیش ببریم.

وی تصریح کرد: باید فرایند شهرسازی را تسهیل کنیم تا با یک توسعه درون زا و با تاکید بر حل مسئله بافت فرسوده شهر به یک توسعه کیفی برسیم.

انبوه سازان در اتاق های فکر مدیریت شهری حضور داشته باشند

نوروزی با بیان اینکه باید به سمت رفع موانع سرمایه گذاری و پایداری سرمایه حرکت کنیم، افزود: توسعه شهری و شهرسازی امروزه به دست انبوه سازان و سرمایه گذاران است بنابراین این صنف باید در سیاست گذاری ها و برنامه ریزی های شهری نقش داشته باشند. مجموعه شهرداری باید به این باور برسد که تمام انبوه سازان در اتاق های فکر مدیریت شهری حضور داشته باشند چراکه بدون کمک بخش خصوصی نمی توان شهر را ساخت.

وی ادامه داد: باید دلایل اینکه انبوه سازان از این شهر می روند را بررسی و تقصیرها را جبران کرد. من معتقدم باید کمیسیونی برای رفع معضلات و مشکلات مربوط به انبوه سازان و سرمایه گذاران تشکیل شود. برای هر منطقه باید کمیسیون با حضور شهردار و معاونان منطقه برگزار شده تا این کمیسیون به حل مشکلات انبوه سازان بپردازد.

شهردار اصفهان ادامه داد: مدیران می آیند و می روند اما این شماها هستید که قرار است شهر را بسازید. ما در راه تسهیل امور، رفع موانع و حمایت از سرمایه گذاران گام برمی داریم چراکه شهرسازان واقعی انبوه سازان هستند.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار