نوروزی: بی حرمتی به شهروندان قابل قبول نیست

شهردار اصفهان گفت: مدیریت شهر از سوی مردم انتخاب می شود تا به مردم خدمت کند بنابراین نباید به شهروندان بی حرمتی و حق آنان ضایع شود، این موضوع به هیچ عنوان قابل قبول نیست.

شهردار اصفهان گفت: مدیریت شهر از سوی مردم انتخاب می شود تا به مردم خدمت کند بنابراین نباید به شهروندان بی حرمتی و حق آنان ضایع شود، این موضوع به هیچ عنوان قابل قبول نیست.

به گزارش ایمنا، صبح امروز (پنجشنبه) مراسم تکریم و معارفه معاون خدمات شهری شهردار اصفهان در تالار شورا برگزار شد.

قدرت الله نوروزی شهردار اصفهان در این مراسم از زحمات کارکنان حوزه خدمات شهری تشکر کرد و گفت: با وجود تمام تلاش های معاون سابق خدمات شهری، اما برای این حوزه برنامه‌ها و سیاست‌های جدیدی پیش بینی شده که برای اجرای آنها تغییرات مدیریتی نیاز بود.

وی افزود: تغییرات در شهرداری به منظور هماهنگی‌های بیشتر بین بخش های مختلف ایجاد می شود و در حوزه خدمات شهری نیز باید هماهنگی هایی بین شهر و استان برقرار شود.

شهردار اصفهان ادامه داد: حوزه خدمات شهری به نوعی سرپرستی امور شهری را بر عهده دارد از این رو باید با استانداری، سازمان‌های خدماتی زیر مجموعه های وزارتخانه ها ارتباط موثری داشته باشد و این جز، با تجربیات قبلی حاصل نمی شود.

نوروزی به سوابق اجرایی معاون جدید خدمات شهری اشاره کرد و گفت: با توجه به سوابق اجرایی حیدر قاسمی که در سمت‌های فرمانداری شهرستان تیران و کرون، بخشدار مرکزی اصفهان، شهردار خوراسگان و مدیر کلی دفتر امور اداری و مالی استانداری اصفهان خدمتگزاری کرده، بهترین گزینه برای تصدی معاونت خدمات شهری بود.

وی افزود: معاون جدید خدمات شهری با پیچ و خم های اداری و مشکلات استان آشنایی کامل دارد و این اندوخته می تواند برای رفع مشکلات این حوزه و هم افزایی بین دستگاهها به کار آید.

شهردار اصفهان با بیان اینکه حوزه خدمات شهری به دلیل ساماندهی و کارآمد کردن امور به منظور رفع مشکلات، در راس حوزه‌های شهرداری قرار دارد، گفت: مسائل زیست محیطی، پسماند، نظافت شهری، تبلیغات شهری، ساماندهی مشاغل، ساماندهی انهار و مادی ها و... از جمله امور مرتبط به حوزه خدمات شهری است که نیازمند هم افزایی و انسجام همه بخش هاست.

نوروزی با بیان اینکه ناهماهنگی در یک دستگاه، باعث می شود حوزه خدمات شهری نتواند رسالت اصلی خود را انجام دهد، اظهارکرد: اگر تخلفات شهری پیشگیری نشود و حوزه مربوط به پسماند هماهنگی لازم را با معاون خدمات شهری نداشته باشد، شهر با مشکلاتی روبرو می شود، بنابراین نیاز بود تا مدیری در راس کار قرار بگیرد که بتواند هماهنگی و وحدتی را در این حوزه ایجاد کند.

عقد قراردادهای مشارکتی برای تکمیل پروژه ها

وی عنوان کرد: بیشترین قراردادهای مشارکتی در حوزه خدمات شهری انجام می شود که باید در این راستا به طور دقیق عمل کرد.

شهردار اصفهان حفظ و توسعه فضای سبز را از دیگر اقدامات این حوزه معرفی کرد و گفت: توسعه فضاهای سبز شهری و بهینه سازی آن با توجه به کمبود آب، انتخاب راهکار مناسب برای ایجاد تناسب میان کم آبی و فضای سبز و انتخاب گونه های مقاوم به کم آبی و ... همگی نیاز به قراردادهای ویژه ای دارد.

نوروزی با بیان اینکه حساسیت حوزه خدمات شهری در زمان بحران مشهودتر است، خاطرنشان کرد: مدیریت بحران و سازمان آتش نشانی زیر نظر این حوزه قرار دارد از این رو خدمات شهری همیشه باید در حالت آماده باش قرار داشته باشد.

وی تصریح کرد: از معاون جدید خدمات شهری انتظار است در راستای ارتقاء سطح بهداشت شهر، توسعه و حفظ فضای سبز و محیط زیست، زیبایی شهر و ... تلاش کند.

شهردار اصفهان ادامه داد: همه مدیران سازمانها، شرکت ها و مدیریت‌های داخلی شهرداری باید هماهنگ و همراه با حوزه خدمات شهری کار را به نحوی جلو ببرند که دستاورد آن افزایش نشاط و شادابی در شهر باشد.

نوروزی اظهارکرد: شهرداری درگیر مشکلات متعددی از جمله افزایش بدهی ها، آلودگی هوا، عدم وجود نیروی انسانی مناسب در قسمتی از بخش هاست که هر کدام به تنهایی می تواند خللی در امور ایجاد کند، البته مجموعه نیروی انسانی در شهرداری قوی است و سرمایه های خوبی در مقابل مشکلات داریم.

وی تصریح کرد: هیچ مشکلی نیست که نتوان آن را حل کرد اما باید راهکارها شناسایی شود تا با خرد جمعی، هماهنگی، انسجام و جسارت بر مشکلات غلبه کنیم و قطارحرکت که از ریل خارج شده را به مسیر اصلی خود بازگردانیم.

شهردار اصفهان عنوان کرد: اعتقاد داریم با هماهنگی و همکاری شهرداری، استانداری، دستگاههای خدماتی شهر مانند سازمان های آب، برق و ... می توان به سوی حل مشکلات حرکت کرد.

نوروزی با تاکید بر حفظ تکریم ارباب رجوع و رعایت حقوق شهروندی گفت: مدیریت شهر از سوی مردم انتخاب می شود تا به مردم خدمت کند بنابراین نباید به شهروندان بی حرمتی و حق آنان ضایع شود، این موضوع به هیچ عنوان قابل قبول نیست.

وی با بیان اینکه سیاست شهرداری تنها خدمتگزاری به مردم است، اظهارامیدواری کرد باتوکل به خدا، انسجام مردم و نیروهای شهرداری شاهد شهری آباد باشیم.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار