تلاش جهادی و اجرای اقتصاد مقاومتی چهره شهر زاینده رود را عوض می کند

شهردار زاینده رود گفت: با شروع فعالیت ما در شهر زاینده رود تلاش کردیم تفکر اقتصاد مقاومتی به یک فرهنگ تبدیل شود و به کل شهر تسری یابد و هدف ما تحقق اقتصاد مقاومتی در پروژهای شهرداری زاینده رود است.

سردار محمد کرمی در نشست با شهردار و اعضائ شورای اسلامی شهر زاینده رود اظهار کرد: امروز تمام مردم برای تحقق اقتصاد مقاومتی به هر طریقی كه می توانند باید به جنگ اقتصادی با دشمن رفته و رسالت خود را برای تحقق فرامین رهبری ایفا كنند و در این میان محور قرار دادن ساده زیستی و پرهیز از اسراف توسط شهرداران، اعضاء شورا و کارکنان می تواند بستری مناسب برای محقق شدن اقتصاد مقاومتی در مدیریت شهری باشد.
وی افزود:باید توجه داشت تنها راه تحقق اقتصاد مقاومتی عمل به فرمایشات مقام معظم رهبری است و همه ما باید سخنان مقام عظمای ولایت را سرلوحه كار خود قرار دهیم.
فرمانده مجتمع دانشگاهی امیرالمومنین (ع) سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اصفهان تصریح کرد: باید همه این را باور کنند که منافع،مصالح جامعه و نجات اقتصاد کشور در اجرای سیاستهای اقتصاد مقاومتی ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری و در پشت سیاست‌های اقتصاد مقاومتی نهفته است.
وی عنوان کرد: بنابراین ضروریست در تبعیت از این شعار، هر کدام از ما در حیطه مسئولیت محوله با جدیت کامل و جهادگونه تلاش کنیم و به این باور برسیم که می توان با خوداتکایی و استفاده از ظرفیت های درونی اقدامات موثر و شایانی را به سرانجام برسانیم.
در ادامه ابالفضل توکلی شهردار زاینده رود گفت: یکی از چالش های اساسی حوزه مدیریت شهری، تأمین منابع مالی و پولی است و ناپایدار بودن بخشی از درآمدهای شهرداری ها از یک سو و کاهش وابستگی درآمدهای شهرداری ها به دولت و تشدید مسائل و مشکلات شهرها در نتیجه افزایش جمعیت و مهاجرت، از سوی دیگر شرایط را برای مدیریت شهری دشوارتر کرده است.
وی افزود: از طرفی وابستگی مالی شهرداری ها به شرایط بازار و عدم برخورداری از منابع درآمدی مستمر، برنامه ریزی مالی و بودجه ای شهرداری ها را دچار سردرگمی کرده است.
شهردار زاینده رود تصریح کرد: لذا در شرایط کنونی که کشور در برخی بخش‌ها با مشکلات و مسائل اقتصادی فراوانی روبه‌رو است، گام برداشتن به سوی اقتصاد مقاومتی در حوزه شهری می‌تواند بستر مناسبی برای ارتقای توان مالی و کاهش هزینه‌های شهری فراهم نماید.
وی ادامه داد: از این رو حوزه اقتصاد شهری نیازمند بازنگری و ترسیم یک نقشه علمی و عملیاتی با رویکرد اقتصاد مقاومتی است و بر همین اساس امروز با در مدیریت شهر شهر زاینده رود با تبیین و بازشناسی موضوع و با مدیریت مالی مناسب و همچنین تلاش در سایه روحیه جهادی به دنبال آن هستیم تا به الگوی مدیریتی مناسب در حوزه شهری دست پیدا کنیم.
توکلی اضافه کرد: با شروع فعالیت ما در شهر زاینده رود تلاش کردیم تفکر اقتصاد مقاومتی به یک فرهنگ تبدیل شود و به کل شهر تسری یابد و هدف ما تحقق اقتصاد مقاومتی در پروژهای شهرداری زاینده رود است.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار