گردهمایی نخبگان صنعت کشور در اصفهان

اصفهان به‌عنوان یکی از قطب‌های مهم صنعت کشور میزبان دوازدهمین دوره نمایشگاه صنعت (تجهیزات صنعتی، کارگاهی، ابزار و نظافت صنعتی) است.

احمدرضا منزه - اصفهان امروز : اصفهان به‌عنوان یکی از قطب‌های مهم صنعت کشور میزبان دوازدهمین دوره نمایشگاه صنعت (تجهیزات صنعتی، کارگاهی، ابزار و نظافت صنعتی) است. در این نمایشگاه که از 29 آذر آغازشده و تا امروز در محل نمایشگاه‌های بین‌المللی استان واقع در پل شهرستان برپا است، 137 مشارکت‌کننده از استان‌های اصفهان، آذربایجان شرقی، تهران، سمنان، خراسان رضوی، البرز و آذربایجان غربی و نمایندگان فروش محصولات و خدمات از کشورهای چین، کره، ترکیه، آلمان و رومانی در فضایی به مساحت 9 هزار و 300 مترمربع و در قالب چهار سالن نمایشگاهی گردهم آمده‌اند که در این میان می‌توان به حضور شرکت‌ها و مجموعه‌های شاخصی چون کنترل افزار تبریز، ماشین‌سازی دیانی، پمپاک، طراحی و مهندسی پژواک صنعت آرمان، قالب‌هاي بزرگ صنعتي سايپا، ماشین‌افزار آذربایجان، توسعه بازرگانی ابراهیم، پردیس صنعت راهسازان زاگرس، سپاهان لیفتر، شركت صنعتي آما، هوایار، توان جم، صنایع ماشین ابزارسازی مورچه‌خورت ماشین، ایران ترانس، گروه فنی مهندسی صبا، نوین صنعت مهاجر، آرافن نایین، الکتروجوش اصفهان، مهتاب تیام کوثر، ماشین‌سازی صفایی، ماشین‌سازی نادری و میهن جوش اشاره کرد. مشارکت‌کنندگان این نمایشگاه در زمینه خدمات مهندسی، ماشین‌ابزار و ملزومات کارگاهی، تجهيزات صنعتي و كارگاهي و ابزارآلات مانند دستگاه‌هاي جوش، برش، ليزر، سيستم‌هاي هيدروليك و پنوماتيك، ليفتراك و بالابرهاي صنعتي، صنايع و خدمات وابسته كارگاهي و ایمنی بهداشت صنعتی (HSE)، ابزار دقیق، اتوماسیون صنعتی و نظافت صنعتی، به عرضه توانمندی‌ها و تازه‌های خود پرداخته‌اند. همچنین دانشگاه‌ها، مراکز علمی و تحقیقاتی و سازمان‌ها حضور فعالی در این دوره داشته‌اند. اضافه شدن زمینه فعالیت ابزار دقیق و اتوماسیون صنعتی، صنايع و خدمات وابسته كارگاهي و ایمنی و بهداشت صنعتی (HSE)، حضور چشمگیر شرکت‌هایی در زمینه سیستم‌های هیدرولیک و پنوماتیک و اختصاص سالن سوم نمایشگاه به‌صورت ویژه به ماشین‌آلات و دستگاه‌های سی.ان.سی خط تولید از مهمترین ویژگی‌های دوازدهمین سال برگزاری نمایشگاه صنعت اصفهان محسوب می‌شود. 30 درصد مشارکت‌کنندگان نمایشگاه را تولیدکنندگان و 25 درصد آن را تأمین‌کنندگان تشکیل می‌دهند. همچنین 10 درصد مشارکت‌کنندگان در زمینه مواد اولیه و 35 درصد در بخش بازرگانی فعال هستند. 15 درصد از فضای مفید نمایشگاه نیز با همکاری شهرک صنعتی امیرکبیر به صنایع کوچک واگذارشده است. این نمایشگاه امروز به‌عنوان آخرین روز برگزاری خود، در ساعات بازدید 15 تا 21 میزبان مخاطبان خود خواهد بود.
درگیری صنعت با رفتارهای دیروز
اما محمدرضا برکتین، رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان در حاشیه بازدید از این نمایشگاه و در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: بخش صنعت و تولید کشور با وجود امیدی که پیش‌ازاین داشت اما امروز سطح انرژی جامعه، دولت و حتی وزارتخانه برای حل مشکلات کاهش‌یافته و به نقطه بی‌تفاوتی رسیده‌اند. وی با اشاره به آسیب‌های واردشده به واحدهای تولیدی کشور، تأکید کرد: حفظ امنیت کشور درگرو ماندن و فعالیت بخش تولید و صنعت است. وی در خصوص بسته حمایت از تولید، گفت: بسته حمایت از واحدهای متوسط و کوچک شاید در ابتدای امر برای کنترل وضعیت و تسهیل مشکلات صنعت مفید بود اما واحدهایی که از این بسته بهره بردند تنها به‌طور موقت نجات یافتند و این راهکار اصلی برای صنایع نبود. رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان تأکید کرد: شرایط به‌گونه‌ای شده که امروز هیچ متقاضی خواهان استفاده از تسهیلات ستاد رونق نیست چراکه پول بانک‌ها گران است و صنایع برای خروج از بحران باید با گرفتن شریک و فروش دارایی‌های اضافه‌شان مشکلات موجود را حل کنند. وی با بیان اینکه در حال حاضر تعداد زیادی از واحدهای تولیدی استان زیر ظرفیت خود با مشکلات بسیاری دست‌وپنجه نرم می‌کنند، گفت: متأسفانه حدود ۵۰ درصد واحدهای تولید و یا کمتر تعطیل و زیر ظرفیت خود مشغول به کار هستند. برکتین با اشاره به اینکه امروز صنعت کشور درگیر رفتار دیروز است و رکود تمام دارایی‌های آنها را احاطه کرده است، اظهار کرد: متأسفانه موضوع اقتصاد مقاومتی را تنها بر روی کاغذ و بنر می‌بینیم و در عمل شاهد حرکتی نیستیم. وی با تأکید بر اینکه بسته حمایت از تولیدی تا اندازه‌ای تولید و صنعت استان را از سراشیبی سقوط دور کرد، گفت: این کمک‌ها به معنای بهبود شرایط نیست و دولت باید سیاست‌های اقتصادی خود را شفاف‌سازی کند. رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان تصریح کرد: متأسفانه نفت و دلارهای نفتی طی چند دهه گذشته کشور را از ریل اصلی خود خارج کرد و امروز اقتصاد دچار رکود شده و تولید در مسیر دیگری قرارگرفته است.
برگزاری دوره بعدی نمایشگاه صنعت در مکان جدید
علی یارمحمدیان، مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی استان اصفهان نیز در ارتباط با دوازدهمین دوره نمایشگاه صنعت (تجهیزات صنعتی، کارگاهی، ابزار و نظافت صنعتی) با بیان اینکه بسیاری از صنایع مادر همچون ریخته‌گری، فولاد و ... در اصفهان به‌عنوان یکی از صنعتی‌ترین استان‌های کشور مستقر هستند، اظهار کرد: با توجه به این پتانسیل‌ها، جا دارد هرساله نمایشگاه صنعت را برگزار کنیم. وی با تأکید بر اینکه نمایشگاه صنعت اصفهان یکی از نمایشگاه‌های مهم صنعت کشور است، افزود: در این راستا از استان‌های هم‌جوار برای بازدید از این نمایشگاه به اصفهان می‌آیند. وی با تأکید بر اینکه نمایشگاه نبض صنعت و اقتصاد است، تصریح کرد: متولیان امر برای شناسایی وضعیت اقتصاد و صنعتمان می‌توانند از این نمایشگاه بازدید کنند و در تعامل با شرکت‌کنندگان، نسبت به بررسی نقاط ضعف و آسیب‌های آن اقدام کنند. مدیرعامل شرکت نمایشگاه بین‌المللی استان اصفهان تأکید کرد: شرکت نمایشگاه بین‌المللی اصفهان بر اساس رسالت خود هر هفته یک رویداد اقتصادی را در این شهر برگزار می‌کند. وی با اشاره به اینکه رونق اقتصادی کشور و استان از طریق نمایشگاه نمایان می‌شود، گفت: نمایشگاه و اقتصاد مکمل یکدیگر در کشور هستند. یارمحمدیان با بیان اینکه ۳۵۰۰ مترمربع فضای نمایشگاهی برای استان اصفهان بسیار کوچک است، اظهار امیدواری کرد که با کمک سهامداران نمایشگاه، فاز نخست نمایشگاه بزرگ اصفهان در سال‌های آتی افتتاح شود تا مجموعه‌ای درخور شأن اصفهان داشته باشیم و ۱۰ تا ۲۰ درصد شرکت‌کنندگان آن کشورهای خارجی باشند. وی افزود: وقتی نمایشگاهی درخور یک منطقه برگزار می‌شود باید تمام امکانات و زیرساخت‌های آن افزایش یابد تا بتوان با ارائه فناوری‌های نو، محلی برای خلاقیت جهانی فراهم کنیم. مدیرعامل شرکت نمایشگاه بین‌المللی استان اصفهان با اشاره به ۱۵ هزار مترمربع فاز نخست نمایشگاه بزرگ اصفهان و محوطه باز آن، اظهار کرد: این فاز تاکنون ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و امیدواریم تا پایان سال به ۵۰ درصد برسد و سال آینده نیز بتوانیم نمایشگاه صنعت را در محل جدید برگزار کنیم.
ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار