نقش 88 درصدی صنایع در آلودگی هوای اصفهان

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی گفت: اگرچه در سال 96 تعداد روزهای سالم به 135 روز افزایش یافته است، اما باید کاهش آلودگی را در اصفهان تثبیت کرد و این نیاز به اقداماتی جدی در زمینه حمل و نقل صنایع دارد.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی گفت: اگرچه در سال 96 تعداد روزهای سالم به 135 روز افزایش یافته است، اما باید کاهش آلودگی را در اصفهان تثبیت کرد و این نیاز به اقداماتی جدی در زمینه حمل و نقل صنایع دارد.

ناهید تاج‌الدین در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به آلودگی هوا، اظهار کرد: متأسفانه بیش از 70 درصد آلودگی هوا در اصفهان مربوط به خودروها است و ترافیک عامل اصلی آلودگی در شهر اصفهان محسوب می‌شود.

وی افزود: روزانه 600 هزار خودرو در اصفهان تردد می‌کنند که 50 درصد این خودروها، خودروهای شخصی است و متأسفانه الگوی مصرف نادرست حمل و نقل، آلودگی هوای اصفهان را تشدید کرده است.

نماینده مردم اصفهان در مجلس ادامه داد: البته بیشترین آلایندگی مربوط به حمل و نقل صنایع در اصفهان بوده و اگرچه خود صنایع تنها سه درصد آلودگی‌ها را ایجاد می‌کنند، اما حمل و نقل صنایع در اصفهان اعم از جابجایی کالا و پرسنل صنایع اصفهان باعث شده صنایع تا 88 درصد در آلودگی هوای اصفهان دخیل باشند.

تاج‌الدین افزود: به هر حال اصفهان بزرگ‌ترین استان صنعتی کشور با بیش از 10 هزار واحد صنعتی است و باید برای حمل و نقل صنایع در این استان تمهیدی اندیشید.

این عضو کمیسیون اجتماعی مجلس، تصریح کرد: امروز برخی از استارت آپ های حمل و نقلی وجود دارد که می‌تواند هم حمل و نقل صنایع را یکپارچه و بهینه کند و هم هزینه‌های حمل و نقل صنایع را در اصفهان کاهش دهد.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: سازمان صنعت، معدن و تجارت اصفهان باید در ساماندهی حمل و نقل صنایع و کاهش آلودگی‌های آن پیشگام و آماده جذب مشارکت‌های بخش خصوصی در این زمینه برای بهینه‌سازی و کاهش آلودگی‌های حمل‌ونقل صنایع باشد.

تاج‌الدین اظهار کرد: البته هم‌زمان با حمل و نقل صنایع باید سهم سوخت آلاینده نیروگاه‌ها، رفت‌وآمد خودروهای فرسوده و نیز فعالیت برخی صنایع آلاینده در کنار شهر را نیز در آلودگی هوا کاهش دهیم.

وی خاطرنشان کرد: اگرچه در سال 96 تعداد روزهای سالم به 135 روز افزایش یافته است، اما باید کاهش آلودگی را در اصفهان تثبیت کرد و این نیاز به اقداماتی جدی در زمینه حمل و نقل صنایع دارد.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار