ورود ۲۲ عضو خانواده عبدالله صالح به عمان

یک منبع یمنی اعلام کرد، بیش از ۲۰ تن از اعضای خانواده رئیس جمهوری پیشین یمن وارد عمان شده‌اند. این درحالی است که رسانه‌های عربستانی ادعا کرده‌اند اعضای خانواده وی به ریاض رفته‌اند.

یک منبع یمنی اعلام کرد، بیش از ۲۰ تن از اعضای خانواده رئیس جمهوری پیشین یمن وارد عمان شده‌اند. این درحالی است که رسانه‌های عربستانی ادعا کرده‌اند اعضای خانواده وی به ریاض رفته‌اند.

به گزارش ایسنا، به نقل از روزنامه فرامنطقه‌ای القدس العربی، یک منبع یمنی در حزب علی عبدالله صالح، رئیس جمهوری پیشین یمن اعلام کرد، مقامات عمان توانستند برای خروج تعدادی از زنان و کودکان عضو خانواده صالح میانجی‌گری کنند و آنان از مرزهای یمن عبور کرده و به سمت عمان رفتند.

این منبع گفت، خروج افراد خانواده صالح از طریق مناطق تحت کنترل دولت مستعفی یمن و با تامین امنیت آنها از سوی این دولت انجام شد.

طبق گفته این منبع، علی محسن الاحمر، معاون رئیس جمهوری مستعفی یمن به یگان‌های نظامی دستور داد مسافران را تا عمان همراهی کنند.

خبرگزاری عمان هم اعلام کرد، در ادامه تلاش‌های انسان دوستانه عمان در برخورد با عاملان حوادث یمن و پس از هماهنگی با طرف‌های ذی‌ربط در صنعا، ۲۲ تن از اعضای خانواده صالح وارد این کشور شدند تا به خانواده‌های مقیم خود در مسقط که از زمان آغاز بحران یمن در عمان هستند، بپیوندند.

صالح چهارم دسامبر در پی دعوت از مردم برای قیام علیه انصارالله و در اثر حوادثی در صنعا کشته شد.

این درحالی است که شبکه خبر "العربیه" وابسته به عربستان مدعی شد، تعدادی از افراد خانواده صالح که توانستند در میان تعقیب و گریزهای انصارالله از صنعا خارج شوند، وارد عربستان شده‌اند.

این شبکه اعلام کرد، ائتلاف عربی تحت رهبری عربستان به دنبال تسهیل انتقال افراد خانواده صالح و اعضای حزب کنگره مردمی است.

شبکه مذکور ادعا کرد، انصارالله همسر صالح و برادر زنش را دستگیر کرده است.

همچنین محمد آل جابر، سفیر عربستان در یمن با این ادعا که انصارالله از کمک‌های امدادی و انسانی جامعه بین‌الملل برای منافع جنگی خود استفاده می‌کند، افزود، انصارالله اکثر رهبران حزب کنگره مردمی سراسری یمن وابسته به صالح را دستگیر کرده و اقدامات این جنبش موجب شده تعدادی از مردم صنعا به استان‌های دیگر از جمله مأرب و البیضا فرار کنند.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار