محقق شدن توسعه گردشگری با تعامل شهرهای استان

شهردار اصفهان گفت: توسعه گردشگری محقق نمی شود، مگر اینکه ارتباط و تعامل درست بین شهرهای استان برقرار شود، زیرا جاذبه های زیادی در شهرهای استان وجود دارد و قرار نیست، شهر اصفهان به تنهایی به موضوع گردشگری بپردازد.

شهردار اصفهان گفت: توسعه گردشگری محقق نمی شود، مگر اینکه ارتباط و تعامل درست بین شهرهای استان برقرار شود، زیرا جاذبه های زیادی در شهرهای استان وجود دارد و قرار نیست، شهر اصفهان به تنهایی به موضوع گردشگری بپردازد.

به گزارش ایمنا، قدرت الله نوروزی، صبح امروز( شنبه) در اجلاس شهرداران استان اصفهان با بیان اینکه وضعیت اقتصادی کشور، تعامل بیشتر دولت و شهرداری‌ها را می طلبد، اظهارکرد: در جلسه شهرداران کلانشهرها که آبانماه در شهر مشهد برگزار شد، قرار بر این شد که شهردار تهران به عنوان نماینده شهرداران در هیئت دولت شرکت کند و جلسه کلانشهرها برای بیان مشکلات نیز به طور دوره ای تشکیل شود.

وی افزود: اکنون که در فصل بودجه بندی مجلس شورای اسلامی قرار داریم، باید شهرداران با نمایندگان خود در مجلس جلسه داشته باشند تا توجه آنها را به مسائل شهری جلب کنند.

شهردار اصفهان ادامه داد: رابطه شهرداری اصفهان با شهرهای استان اصفهان بیش از این کمرنگ بوده درحالی که نقاط مشترک بسیاری با شهرهای دیگر داریم که باید از آنها استفاده کرد.

نوروزی تاکید کرد: آلایندگی در شهر اصفهان بدون توجه به منبع آن و تعامل با دیگر شهرداری‌ها قابل کنترل نیست بنابراین از استاندار درخواست می‌شود که در برقراری تعامل بین شهرهای استان تلاش کنند، البته حقوق هر شهری که بیشتر آسیب می بیند، باید رعایت شود.

وی با بیان اینکه توسعه گردشگری مهمترین محور فعالیت شهرداری در این دوره است، اضافه کرد: توسعه گردشگری محقق نمی شود، مگر اینکه ارتباط و تعامل درست بین شهرهای استان برقرار شود، زیرا جاذبه های زیادی در شهرهای استان وجود دارد و قرار نیست، شهر اصفهان به تنهایی به موضوع گردشگری بپردازد.

شهردار اصفهان تصریح کرد: همانطور که کشورها با هم عقد خواهرخواندگی دارند این ارتباط باید در بین شهرهای استان هم فراهم شود، زیرا به یک نگاه جامع برای درآمدزایی مستمر نیاز داریم، امروزه گردشگری برخی کشورها را متحول کرده است اصفهان نیز می تواند با توجه به این صنعت متحول شود.

نوروزی در خصوص احداث قطار بین شهری گفت: وزیر راه و شهرسازی از طرح احداث قطار حومه‌ای استقبال کرده اند که باید برای آن راهکاری پیدا کرد، اگر بتوانیم برای اجرای این پروژه با شهرهایی مثل زرین شهر همکاری کنیم، مشکلاتی مثل آلودگی هوا و ترافیک کاهش می‌یابد.

وی با اشاره به فعالیت رصدخانه فرهنگی در استان گفت: در صورتی که هسته پژوهشی مشترکی داشته باشیم، می‌توانیم با همدلی و همیاری یکدیگر از وضعیت بهتری برخوردار شویم.

نوروزی با بیان اینکه باید شأن و منزلت شهرها حفظ شود، خاطرنشان کرد: لازم است برای حل مشکلات، تمامی ۱۰۷ شهر اصفهان با هم افزایی نقش خود را ایفا کنند.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار