ریاض المالکی: آمریکا فقط توانست ۳ کشور را ضد فلسطین باخود همراه کند

وزیر خارجه تشکیلات خودگردان فلسطین رای مجمع عمومی سازمان ملل درباره قدس را پیروزی بزرگ برای فلسطین توصیف کرد و گفت: آمریکا فقط توانست سه کشور را علیه فلسطین با خود همراه کند.

وزیر خا رجه تشکیلات خودگردان فلسطین رای مجمع عمومی سازمان ملل درباره قدس را پیروزی بزرگ برای فلسطین توصیف کرد و گفت: آمریکا فقط توانست سه کشور را علیه فلسطین با خود همراه کند.

به گزارش مهر به نقل از معا، ریاض المالکی وزیر خارجه تشکیلات خودگردان فلسطین اعلام کرد: رای مجمع عمومی سازمان ملل به قطعنامه قدس، پیروزی بزرگی برای فلسطین و شکستی برای آمریکا بود.

وی افزود: این قطعنامه برای اولین بار ضد سیاست آمریکا بود و با وجود همه تهدیدات، فشار و باج گیری آمریکا از سوی ۱۲۸ کشور مورد حمایت قرار گرفت. ۴ کشور از ۹ کشوری که به قطعنامه رای منفی دادند از جمله کشورهایی هستند که آمریکا به نیابت از آن می تواند رای دهد پس بنابراین فقط ۳ کشور توگو، هندوراس و گواتمالا را آمریکا توانست با خود همراه سازد.

درباره کشورهایی که در جلسه غایب بودند نیز گفت: این اقدام آنها با هدف حمایت خود از تهدید آمریکا و اینکه علیه فلسطین رای ندهند بود.

ریاض مالکی به گامهای بعدی که تشکیلات خودگردان به آنها توجه خواهد کرد شامل تحرکاتی در سطح سازمان ملل، شورای امنیت، شورای حقوق بشر و دادگاه بین المللی اشاره کرد.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار