۷۷۰۰ تومان، نرخ تخم‌مرغ در بازار اصفهان

مدیرعامل اتحادیه شرکت‌های تعاونی مرغ تخم‌گذار و مادر استان اصفهان گفت: با کاهش پرورش مرغ در مرغداری‌های کشور، نرخ تخم‌مرغ در بازار اصفهان با ۱۰ تا ۱۲ درصد افزایش به ۷۷۰۰ تومان رسید.

مدیرعامل اتحادیه شرکت‌های تعاونی مرغ تخم‌گذار و مادر استان اصفهان گفت: با کاهش پرورش مرغ در مرغداری‌های کشور، نرخ تخم‌مرغ در بازار اصفهان با ۱۰ تا ۱۲ درصد افزایش به ۷۷۰۰ تومان رسید.
سید شهاب‌الدین افضل در گفت‌وگو با تسنیم ، شیوع آنفلوآنزا را در نوسانات نرخ تخم‌مرغ حائز اهمیت دانست و اظهار داشت: امسال در اصفهان واحدهای مرغ تخم‌گذار درگیر آنفلوآنزای پرندگان نشده‌اند، اما در کشور تعدادی مرغ تخم‌گذار نسبت به مدت مشابه سال گذشته معدوم شده است.
وی بیان کرد: در این شرایط عرضه بازار افزایش می‌یابد و مرغداری‌ها به دلیل خطر درگیری بیماری آنفلوآنزا تولیدات را کاهش می‌دهند و غله‌های جدید را به تولید نمی‌آورند.
مدیرعامل اتحادیه شرکت‌های تعاونی مرغ تخم‌گذار و مادر استان اصفهان سرمای زودهنگام را یکی دیگر از دلایل افزایش نرخ تخم‌مرغ در بازار اصفهان برشمرد و گفت: در فصول سرد سال تقاضای تخم‌مرغ افزایش می‌یابد، اما با کاهش تولید واحدهای مرغ تخم‌‌گذار به دلیل آنفلوآنزا، تعادل بازار به هم خورده است.
افضل اظهار داشت: هنوز بسیاری از واحدهای مرغ تخم‌گذار به شرایط تولید ایده‌آل نرسیده‌اند و به دلیل کاهش تولید، اکنون شاهد افزایش نرخ تخم‌مرغ در بازار اصفهان هستیم.
وی پیرامون اینکه امسال در اصفهان واحدهای مرغ تخم‌گذار درگیر آنفلوآنزای پرندگان نشده‌اند، افزود: تاکنون شیوع بیماری آنفلوآنزای حاد پرندگان تنها در یک واحد مرغ رنگی در گلپایگان که مرغ‌های آن صنعتی نیست، مشاهده شده است.
مدیرعامل اتحادیه شرکت‌های تعاونی مرغ تخم‌گذار و مادر استان اصفهان با بیان اینکه افزایش هزینه‌های تولید اعم از قرنطینه، ضدعفونی و موارد بهداشتی برای بسیاری از واحدهای مرغ‌ تخم‌گذار سبب ایجاد مشکلاتی شده است، افزود: این موارد هزینه‌های بسیاری را به مرغداری‌ها تقبل می‌کند و به خودی خود بر افزایش نرخ تخم‌مرغ هم تأثیرگذار است.
وی با بیان اینکه اکنون با افزایش سرمای هوا براساس روال سالیانه مصرف تخم‌مرغ در اوج قرار دارد، گفت: متأسفانه تولید کاهش یافته و نسبت به تقاضا قابل رضایت نیست و نمی‌تواند پاسخگوی تقاضاهای مصرف بازار باشد.
افضل پیرامون اینکه قیمت تخم‌مرغ براساس عرضه و تقاضا در بازار تعیین می‌شود، اظهار داشت: در حال حاضر نرخ تخم‌مرغ درب مرغداری‌های اصفهان 6400 تومان و در خرده‌فروشی با احتساب سود مغازه‌دار 7700 تومان فروخته می‌شود.
وی افزود: در حال حاضر در پایانه‌های فروش استان اصفهان یک شانه تخم‌مرغ با 1800گرم تا 2 کیلو در بازار اصفهان باید 12 هزار و 500 تومان عرضه شود.
مدیرعامل اتحادیه شرکت‌های تعاونی مرغ تخم‌گذار و مادر استان اصفهان اضافه کرد: هر عدد تخم‌مرغ درب مغازه 450 تومان و در مرغداری‌ها با قیمت‌های اعلام شده حدود 350 تومان فروخته می‌شود.
وی با بیان اینکه طی آبان ماه امسال نرخ تخم‌مرغ در بازار اصفهان با بهای 6 هزار و 800 تا 7 هزار تومان فروخته می‌شد، بیان کرد: در حال حاضر قیمت هر کیلو تخم‌مرغ در بازار اصفهان با افزایش 10 تا 12 درصدی 7700 تومان عرضه می‌شود.
افضل افزود: ما نگران قیمت‌های بسیار بالاتر هستیم، چنانچه روند این مسائل که سبب گرانی تخم‌مرغ شده ادامه یابد و مقابله‌های لازم با آنها اجرایی نشود، شاهد نرخ‌های تجربه نشده خواهیم بود.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار