مهرعليزاده: خواهرخواندگی اصفهان و ایروان بايد فراتر از کاغذ محقق شود

استاندار اصفهان با تبریک میلاد حضرت مسیح (ع) گفت: جمعیت پیروان ادیان مختلف در ایران کم ولی ظرفیت آن‌ها بالا است.

استاندار اصفهان با تبریک میلاد حضرت مسیح (ع) گفت: جمعیت پیروان ادیان مختلف در ایران کم ولی ظرفیت آن‌ها بالا است.

به گزارش ايسنا، محسن مهرعلیزاده در دیدار رهبران اقلیت‌های مذهبی اظهار كرد: جمعیت ادیان مختلف در ایران کم ولی ظرفیت آن‌ها بالاست و قدمت آنان به گونه‌ای بوده است که ظرفیت موجود در این ادیان را به جامعه هم انتقال داده‌اند.

استاندار اصفهان افزود: بدون هیچگونه اغراق، تابعین تمام ادیان به قدری از سعه ی صدر و وسعت نظر برخوردار هستند که با مسالمت و درک متقابل کامل و برابری کامل با هم زندگی می‌کنند.

مهرعلیزاده با بیان اینکه در جوامع کوتاه نظر، بودن پیروان ادیان مختلف در یک منطقه مایه‌ی اختلاف و نزاع است، افزود: در جوامع بلند نظر همین امر مایه‌ی صفا و صمیمیت می‌باشد.

وي با بیان اینکه ریشه‌ همه‌ ادیان توحیدی و تعالیم آن‌ها واحد است، گفت: جمعیت ادیان مختلف در ایران کم است ولی ظرفیت آن‌ها بالاست و قدمت این ادیان در ایران و اصفهان به گونه‌ای بوده است که ظرفیت موجود در این ادیان را به جامعه هم انتقال داده‌اند.

استاندار اصفهان با اظهار امیدواری از اینکه مشارکت بیشتر را در مسائل اقتصادی، فرهنگی شاهد باشیم، افزود: من مکلف هستم که مانند یک پدر در خصوص پیروان ادیان مختلف عمل كنم و در استان اصفهان رسما از شهردار ایروان دعوت می‌کنم که به اصفهان سفر کنند تا رابطه‌ی خواهرخواندگی را فراتر از آنچه در کاغذ است محقق كنيم.

مهرعلیزاده ادامه داد: شهدایی که ارامنه، زرتشتیان و کلیمیان تقدیم ایران اسلامی کرده‌اند در جهت حفظ حدود مملکت و کیان انقلاب بوده است و شادی روح آنان را از خداوند متعال خواهانم و برای خانواده‌ی آن‌ها نیز طلب صبر و اجر مي كنيم.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار