استفاده از شیلنگ بدون بست در گازکشی‌ رکوردار عامل آتش سوزی هاست

دبیر ستاد بحران و پدافند غیر عامل شرکت گاز استان اصفهان گفت: استفاده از شیلنگ بدون بست در گاز کشی ها رکوردار عامل آتش سوزی است.

دبیر ستاد بحران و پدافند غیر عامل شرکت گاز استان اصفهان گفت: استفاده از شیلنگ بدون بست در گاز کشی ها رکوردار عامل آتش سوزی است.

به گزارش مهر، پژمان روحی ظهر دوشنبه در دومین نشست روسای روابط عمومی ادارات و خبرنگاران استان اصفهان که با هدف فرهنگ سازی مصرف ایمن و بهینه گاز طبیعی تشکیل شد، اظهار داشت: استفاده از شیلنگ‌ و وسایل غیر استاندارد برای گاز کشی و گرم کردن منازل از عوامل انفجار و آتش سوزی ها است.

وی با بیان اینکه تمام موتورخانه های ادارات باید مجهز به سیستم هوشمند شود، ادامه داد: مصرف گاز در ایران با چین و امریکا برابری می‌کند و این در حالی است که جمعیت ایران ۸۰ میلیون نفر و چین یک میلیارد نفر است و اگر مصرف به همین منوال ادامه یابد در سال ۱۴۰۴ وارد کننده انرژی خواهیم بود.

دبیر ستاد بحران و پدافند غیر عامل شرکت گاز استان اصفهان ادامه داد: در بررسی‌های انجام گرفته مشخص شد که سماورگازی بالاترین عامل انفجار و آتش‌سوزی ها در منازل بوده است و نصب نامناسب لوله و اتصالات بخاری و آبگرمکن بیشترین دلیل گازگرفتگی افراد است.

وی افزود: در کشور امریکا و چین عمده مصرف گاز در صنایع است که آن هم به دلیل کاهش میزان آلودگی است.

روحی تصریح کرد: همه ساله به منظور کاهش حوادث، آموزش مدیران مدارس را در اولویت قرار می دهیم که در سال گذشته به مدیران هفت هزار مدرسه آموزش دادیم و امسال نیز مربیان بهداشت را در رده کاری خود قرار دادیم.

وی با بیان اینکه آموزش املاکی‌ها، انبوه‌سازان، آموزش و پرورش و نصاب ها نیز از سوی اداره کل گاز یا سازمان نظام مهندسی و غیره انجام می‌گیرد، اعلام داشت: در صورتی که بتوانیم ضمن بالا بردن آگاهی افراد همزمان اعتقاد آنها و باورشان را نسبت به اینکه ممکن است حادثه گاز برای خود فرد هم اتفاق بیفتد، افزایش دهیم، از انجام بسیاری از اشتباهات و سهل انگاری ها پیشگیری می‌شود.

دبیر ستاد بحران و پدافند غیر عامل شرکت گاز استان اصفهان با بیان اینکه اتصالات نامناسب آبگرمن و بخاری و استفاده از زانوهای متعدد و استفاده از تبدیل های ۱۰ سانتی متری برای آبگرمکن‌های دیواری از عواملی است که سبب فوتی حوادث گازگرفتگی شده است، ادامه داد: برای نصب لوله بخاری حداقل باید از دو زانو استفاده کرد و استفاده بیش از حد از زانوها ۲۰ درصد قدرت موثر دودکش را کم می‌کند.

وی اعلام کرد: در خانه‌هایی که بر اثر فقر، غیر استاندارد ساخته شده بود حوادث گازگرفتگی زیادی را شاهد بودیم زیرا به دلیل هزینه کمتر برای گرمایش، دقت در نصب لوله بخاری یا آبگرمکن کاهش یافته و همین سهل انگاری‌ها عامل حادثه شده بود.

روحی بهترین دودکش مورد استفاده را دودکش H مانند دانست و گفت: دودکش های کلاهک دار چون عمدتا محلی برای لانه گزینی پرندگان می‌شود، اصلا توصیه نمی‌شود.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار