خریدهای پررمز و راز قلعه‌نویی!

خریدهای ابتدای فصل قلعه‌نویی یکی پس از دیگری ذوب‌آهن را ترک می‌کنند. خبر عجیب بود و غافلگیرکننده؛ اسماعیل شریفات که جمعه گذشته در برابر مشکی پوشان به میدان رفت، به فاصله کوتاهی پس‌ازآن دیدار از جمع سبزپوشان اصفهانی جدا شد.

امیر حسین احتشامی - اصفهان امروز : خریدهای ابتدای فصل قلعه‌نویی یکی پس از دیگری ذوب‌آهن را ترک می‌کنند. خبر عجیب بود و غافلگیرکننده؛ اسماعیل شریفات که جمعه گذشته در برابر مشکی پوشان به میدان رفت، به فاصله کوتاهی پس‌ازآن دیدار از جمع سبزپوشان اصفهانی جدا شد. در خبری که باشگاه ذوب‌آهن پیرامون این موضوع منتشر کرده بود مشکلات خانوادگی دلیل جدایی شریفات عنوان‌شده است. این در حالی است که شریفات با علم به حضور در اصفهان از اهواز راهی اصفهان شد و با ذوبی‌ها قرارداد بست و مشخص نیست مشکلات خانوادگی بازیکن جنوبی چگونه به‌طور ناگهانی خودش را نشان داده است؟

شریفات در قاب چشم‌های قلعه‌نویی

اسماعیل شریفات 30 ساله یکی از همان استعدادهایی بود که در باشگاه فولاد خوزستان مراحل رشد و ترقی را پیمود و هرچند پیراهن تیم‌هایی چون استقلال خوزستان و استقلال تهران را هم بر تن کرد اما همیشه خودش را یک فولادی اصیل می‌داند. شاگردی امیر قلعه‌نویی در فصلی که سرمربی فعلی ذوب‌آهن روی نیمکت آبی پوشان تهرانی می‌نشست برای شریفات خوش‌یمن بود. قلعه‌نویی به دنبال جور کردن جنس تیمش در بازار نقل و انتقالات بود و شریفات یکی از گزینه‌های او به شمار می‌رفت. بازیکنی که در قاب چشم‌های قلعه‌نویی جا خوش کرده بود و همین کافی بود تا دستور جذب این بازیکن صادر شود. البته سرمربی ذوب‌آهن فصل پیش هم که سرمربی تراکتورسازی بود به دنبال استخدام شریفات رفت اما باشگاه فولاد با جدایی این بازیکن موافقت نکرد.

شریفات: ذوب‌آهن بهترین انتخابم بود

اسماعیل شریفات زمانی که به ذوب‌آهن پیوست دلایل انتخاب این تیم اصفهانی را برای بازگو کرد، وی گفت: «چند تیم با من تماس گرفته بودند و بعضی پیشنهادهای مالی بهتری هم ارائه کردند اما دوست داشتم در تیمی بازی کنم که ازنظر فنی برایم خوب باشد و فکر می‌کنم ذوب‌آهن بهترین انتخابم بود، چراکه ذوب‌آهن مثل فولاد خوزستان جزو تیم‌های بزرگ و صاحب اعتبار در فوتبال کشور است. در دو جلسه‌ای که با مدیران باشگاه ذوب‌آهن داشتم، برخوردی حرفه‌ای داشتند و خوشبختانه درباره مسائل مختلف اتفاق‌نظر داشتیم و قرارداد امضا شد. امیدوارم که بتوانم در این تیم بازیکن مؤثری باشم.» این فوتبالیست خوزستانی همچنین به حضور قلعه‌نویی در ذوب‌آهن هم اشاره کرد «قلعه‌نویی مربی بزرگی است و خوشحالم که زیر نظر او می‌توانم چیزهای جدیدی یاد بگیرم. زمانی که قرارداد دوساله‌ام با استقلال تمام شد، قلعه‌نویی سرمربی تیم شد، در لیست او نبودم اما سال بعد یعنی همان سالی که با فولاد قهرمان شدیم، باشگاه استقلال درخواست کتبی برای جذبم به باشگاه فولاد ارائه کرد. زمانی هم که قلعه‌نویی سرمربی تراکتورسازی بود، دو بار خواستار حضورم در این تیم شد و به‌هرحال امسال قسمت این بود که زیر نظر او بازی کنم. تمام تلاشم را می‌کنم تا جواب اعتمادش را بدهم و بازیکن مفیدی برای ذوب‌آهن باشم.»

متدهای کهنه قلعه‌نویی

امیر قلعه‌نویی یک مربی ویژه با متدهای ویژه خودش است. او از آن دست مربیانی است که به بازیکنان جوان و تازه‌کار هرگز اعتماد نمی‌کند هرچند خودش اعتقاد دارد که بازیکنانی جویای نام همچون وحید طالب لو را او به فوتبال ایران معرفی کرده است. زمانی هم که ذوبی‌ها سکان هدایت تیمشان را به این مربی کهنه‌کار واگذار کردند قابل پیش‌بینی بود که قلعه‌نویی تعدادی بازیکن جدید به ذوب‌آهن تزریق خواهد کرد. بازیکنانی که پیش‌تر زیردست او کارکرده‌اند کاملاً با شیوه بازی آنها آشناست. قلعه‌نویی هم درست با همین سیاست وارد بازار نقل و انتقالات ابتدای فصل شد. البته کمبود بودجه باشگاه دست سرمربی ذوب‌آهن را حسابی بسته بود. از سوی دیگر تمدید قرارداد بازیکنان فصل پیش هم مزید بر علت شد تا قلعه‌نویی دست‌به‌عصا حرکت کند. بر این اساس تنها چهار بازیکن ‌به جمع سبزپوشان اصفهانی اضافه شدند که یکی از آنها همین اسماعیل شریفات بود. حمید بوحمدان، کی‌روش استنلی و ایمان موسوی دیگر خریدهای قلعه‌نویی به شمار می‌رفتند که در لیگ هفدهم پیراهن ذوب‌آهن را بر تن کردند. همان زمان انتقادهایی جدی به این خریدها وارد شد و منتقدان سرمربی جدید ذوب‌آهن را به ادامه سیاست کهنه‌ای که دیگر جواب نمی‌دهد، متهم کردند. گذشت زمان هم نشان داد صحبت‌های منتقدان چندان بیراه نبوده است چراکه ایمان موسوی خیلی زود از تیم اصفهانی کنار گذاشته شد و حالا شریفات دومین خروجی ذوب‌آهن به شمار می‌رود. شرایط حمید بوحمدان هم چندان جالب‌توجه نیست و در بهترین شرایط ممکن است این بازیکن تا پایان فصل در جمع ذوبی‌ها باقی بماند. کی‌روش استنلی برزیلی هم بازیکنی قابل‌اعتماد نشان نداده است و در بازی با مشکی پوشان کاری از پیش نبرد؛ اما خریدهای جدید قلعه‌نویی هم نشان داد که او همچنان به همان اصول خودش در خرید بازیکن پایبند است. بختیار رحمانی و میلاد فخرالدینی همچون ایمان موسوی و اسماعیل شریفات بازیکنانی هستند که مدت‌هاست از شرایط آرمانی دور شده‌اند. حال باید اتفاقات نیم‌فصل دوم را نظاره‌گر شد، بلکه یکی از این خریدهای این مربی پرافتخار را روسفید کنند.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار