یکی از اصول اساسی در مناسب سازی ایجاد بستر های فرهنگی لازم و تغییر نگرش نسبت به معلولیت است

،جلسه کمیته مناسب سازی با حضور هاشم زاده معاون محترم فرماندار، براتی رییس اداره بهزیستی و جمعی از مسئولین و کارشناسان ادارات شهرستان در محل سالن اجتماعات فرمانداری شهرستان برگزار گردید.

به گزارش اصفهان امروز،جلسه کمیته مناسب سازی با حضور هاشم زاده معاون محترم فرماندار، براتی رییس اداره بهزیستی و جمعی از مسئولین و کارشناسان ادارات شهرستان در محل سالن اجتماعات فرمانداری شهرستان برگزار گردید.

در ابتدای جلسه هاشم زاده معاون محترم فرماندار ضمن اشاره به قانون جامع حمایت از حقوق معلولان توجه به امر مناسب سازی محیط اجتماعی را مهم دانست و گفت:
یکی از اصول اساسی در مناسب سازی ایجاد بستر های فرهنگی لازم و تغییر نگرش نسبت به معلولیت است وی تصریح کرد:
افراد باید به حقوق شهروندان معلول احترام گذاشته و جایگاه اختصاصی برای این عزیزان در اماکن عمومی باید حفظ و نگهداری شود.وی از جمله موارد مهم مناسب سازی را ،مناسب سازی فضای شغلی معلولان خواند و لزوم توجه کارفرمایان به این مهم را یاد آور شد‌.

پس از آن قاسم براتی رییس اداره بهزیستی گفت:
یکی از مباحث اساسی توانبخشی اجتماعی مناسب سازی اماکن شخصی و اجتماعی برای معلولین است‌.وی افزود نامناسب بودن محیط شهری و فضای فیزیکی یکی از موانع بزرگ در جهت مشارکت اجتماعی معلولین در جامعه است‌رییس اداره بهزیستی با بیان گزارش عملکرد بهزیستی در خصوص پیگیری وضعیت مناسب سازی شهر بویین میاندشت اظهار داشت:
طی بررسی صورت گرفته، مناسب سازی شهری روند روبه رشدی داشته است، ایجاد رمپ در ورودی پارکها و مناسب سازی عابر بانکها، ایجاد رمپ و آسانسور در ساختمانها اداری در حال احداث از جمله موارد مهم مناسب صورت گرفته تاکنون بوده است.
قاسم براتی تشکیل تیم بررسی وضعیت مناسب سازی فضای شغلی معلولین و ارائه پیشنهاد جهت بهتر شدن مبلمان و فضای شهری به شهرداران را دستور کار و برنامه اتی بهزیستی قرار داد.
در پایان هریک از روسای ادارات به بیان گزارش اقدامات خود در زمینه مناسب سازی فضای فیزیکی اداره خود پرداختند و موانع و مشکلات را بیان نمودند‌.
گفتنی است ایجاد تابلو راهنما در اماکن عمومی جهت عبور و مرور معلولین و رفع سد معبر اجناس در پیاده روها جهت تردد معلولین، آموزش به معلولین جهت استفاده از خدمات الکترونیک شرکت برق از جمله مصوبات این جلسه بود.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار