پیست ورزشگاه نقش‌جهان استاندارد لازم برای دو و میدانی را ندارد

رئیس هیئت دو و میدانی اصفهان گفت: امکانات دو و میدانی در سراسر کشور وضعیت خوبی ندارد، پیست نقش جهان دارای استانداردهای لازم نیس و در حال حاضر ورزشکاران در پیست انقلاب تمرین می‌کنند.

رئیس هیئت دو و میدانی اصفهان گفت: امکانات دو و میدانی در سراسر کشور وضعیت خوبی ندارد، پیست نقش جهان دارای استانداردهای لازم نیس و در حال حاضر ورزشکاران در پیست انقلاب تمرین می‌کنند.
عبدالرسول یزدی‌زاده در گفت‌وگو با تسنیم درباره آخرین وضعیت هیئت دومیدانی استان اصفهان اظهار داشت: براساس جدول زمان‌بندی فدراسیون، در حال اجرای برنامه‌های سال 96 هستیم و همه مسابقات و اعزام‌های خود را انجام داده‌ایم.
وی با بیان اینکه مسابقات انتخابی جوانان داخل سالن در اصفهان انجام شد، افزود: در 2 روز و به طور مجزا مسابقات انتخابی بانوان و آقایان برگزار شد و در هفته‌ای که گذشت میزبان مسابقات دوی صحرانوردی آقایان کشور بودیم که این مسابقات برای نخستین بار در 3 رده سنی نوجوانان، جوانان و بزرگسالان در استان اصفهان برگزار شد.
رئیس هیئت دو و میدانی استان اصفهان با بیان این که این مسابقات با همکاری باشگاه فرهنگی ورزشی سیمان اصفهان برگزار شد، خاطرنشان کرد: این مسابقات در حاشیه جاده اختصاصی سیمان اصفهان که شرایط خاکی بودن را دارد برگزار شد و در حاشیه آن نیز نشست مشترک روسای هیئت دو و میدانی کشور با حضور مسئولان فدراسیون نیز برگزار شد.
وی تصریح کرد: در اواسط دی‌ماه، مسابقات انتخابی بزرگسالان آقایان و بانوان در دو روز برگزار می‌شود، این 2 مسابقات انتخابی در رده‌های سنی جوانان و نوجوانان و بزرگسالان داخل سالن باید به اعزام تیم منتخب استان اصفهان در اواخر دی ماه به مسابقات کشوری منجر شود.
یزدی‌زاده با اشاره به عضویت بازیکنان اصفهانی در تیم ملی دو و میدانی بیان کرد: در مقطع بزرگسالان بین 2 تا 4 نفر، نوجوانان از یک تا 5 نفر و در نوجوانان چندین ملی پوش از استان اصفهان عضو تیم ملی دو و میدانی بوده‌اند، و این به دلیل این است که مربیان از پایه روی ورزشکاران کار کرده‌اند، البته شرایط بهار از این هم می‌تواند باشد.
وی با بیان اینکه فدراسیون دو و میدانی در مسابقات اخیر جهانی و آسیایی توانسته مدال‌های رنگارنگ مسابقات را کسب کند و اصفهان نیز از این مدال‌ها سهمی داشته، گفت: مهم‌ترین اصل حلقه گمشده باشگاه‌ها بوده و لازم است که باشگاه‌ها برای حمایت از ورزشکاران در مسابقات لیگ شرکت کنند، در چند سال اخیر باشگاه‌ها به عرصه دو و میدانی وارد شده‌اند.
رئیس هیئت دو و میدانی اصفهان اظهار داشت: باشگاه‌ها باید بخشی از هزینه های خود را به سمت دو و میدانی سوق دهند به این دلیل که دو و میدانی با وجود 24 ماده ورزشی فعال یک ورزش پایه به‌شمار می‌رود، دو و میدانی خود زمینه‌ساز ورزش‌های دیگر است.
وی با بیان این که استعدادیابی‌ها توسط مربیان استان به صورت پیاپی انجام می‌شود، افزود: استان اصفهان تجهیزات کمی دارد و در همین راستا به صورت جدی ورود کرده‌ایم تا مقدمات استفاده از پیست ورزشگاه نقش جهان نیز انجام شود.
یزدی‌زاده خاطرنشان کرد: وضعیت امکانات دو و میدانی در سطح کشور مطلوب نیست و استان اصفهان نیز نسبت به سایر استان‌ها، وضعیت خوبی ندارد و با پیگیری فدراسیون و هیأت در پایان سال 96 و یا 97 اتفاقات خوبی در این هیئت رخ می‌دهد.
وی با بیان این که پیست نقش جهان استاندارد لازم برای دو و میدانی ندارد، تصریح کرد: در حال حاضر ورزشکاران از پیست ورزشگاه انقلاب استفاده می‌کنند و خود را با شرایط آب و هوایی وفق داده‌اند.
رئیس هیئت دو و میدانی اصفهان بیان کرد: اگر شهرداری در منطقه ناژوان پیستی را ایجاد کند می‌تواند با توجه به شرایط پیست و آب و هوا، شرایط بهتری را برای ورزشکاران فراهم سازد، وضعیت مالی هیئت خوب نیست، اداره و فدراسیون به تعهدات خود درباره پرداخت بودجه به این هیئت عمل نکرده و ما از طریق حامی مالی این هیئت را اداره می‌کنیم‌.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار