مات کردن گردن درد با 6 حرکت

یکی از مشکلات شایعی که اکثر ما  ممکن است در  طول روز با آن مواجه شویم درد ناحیه گردن است.این درد گاهی اوقات آن‌قدر شدید است که روی زندگی روزمره و انجام کارهای روزانه اثر می‌گذارد.

لادن سلطانی - اصفهان امروز : یکی از مشکلات شایعی که اکثر ما ممکن است در طول روز با آن مواجه شویم درد ناحیه گردن است.این درد گاهی اوقات آن‌قدر شدید است که روی زندگی روزمره و انجام کارهای روزانه اثر می‌گذارد. نسخه‌های مختلفی در مورد کاهش درد گردن ارائه می‌شود که یکی از آن‌ها انجام حرکات مخصوص این ناحیه از بدن است. دکتر شاهرخ نوری، متخصص درد در این بخش به انجام چند حرکت اشاره می‌کند:

1/ وقتی عضلات کتف شل است سر را به یک‌طرف چرخانده و در حالیکه درگردن احساس کشش می‌کنید نگاه شما به کتف و شانه باشد. حال 6 ثانیه مکث لازم است.انجام این حرکت برای هر طرف سه بار توصیه می‌شود.

2/ سرتان را درحالی‌که چانه به قفسه سینه می‌رسد به جلو خم‌کنیدحتی می‌توانید از انگشتتان خود کمک بگیرید و آرام از پشت سر بطوریکه سر به سمتقفسه سینه خم می‌شود فشار وارد کنید. با انجام این حرکت کشش بیشتری در این ناحیه احساس می‌شود. شش ثانیه مکث کرده و دوباره به حالت اول برگردید. تکرار این حرکت سه بار توصیه می‌شود.

3/ در این حالت کف دست را روی پیشانی‌تان قرار داده و روبه‌جلو فشار وارد کنید به‌طوری‌که سر و دست حرکت نکند. برای این حالت 10 ثانیه مکث لازم است. این عمل را سه بار تکرار کنید.

4/ دست خود را کنار سر قرارداده و طوری که بالای کتف و شانه‌تان را می‌بینید سرخود را به سمت شانه بچرخانیداما حرکتی نداشته باشید. مکث 10 ثانیه‌ای و سه بار تکرار این حرکت برای هر طرف رادر نظر داشته باشد.

5/ گردن خود را به‌آرامی‌ به بغل خم‌کنید و با دست نیز فشار کمی ایجاد کنید؛ 6 ثانیه مکث کرده و به حالت اولیه برگردید. برای هر سمت سه بار این حرکت را انجام دهید.

6/ یکی از دستان را یک‌طرف سر قرار داده و سر را به سمت دست فشاردهید اما سعی نکنید آن را فشار دهید. برای این حرکت نیز مکث 10 ثانیه‌ای و تکرارسه بار حرکت لازم است.

گرما درمانی

گرفتن دوش آب گرم بطوریکه آب مستقیماًبه گردن برسد خیلی مؤثر است. همچنین می‌توانید از جکوزی، پدهای گرم و بطری آب گرم استفاده کنید.

استراحت

ازانجام حرکات و کارهایی که درد شما را شدیدتر می‌کنند خودداری کنید و به گردنتان استراحت دهید.

استفاده از بالش مناسب

اگر بیش از یک بالش زیر سرتان می‌گذارید، از بالش‌های طبی استفاده کنید. انتخاب درست بالش به این دلیل که فقرات گردنی در وضعیت صحیح حفظ می‌شوند از درد شما می کاهد.

نکته: ازآنجاکه حرکات اشاره‌شده در بالا برای موقعی توصیه می‌شود که درد در اثر وضعیت‌های نامناسب، فشارها و ضربه‌های کوچک و سبک به وجود آمده باشد تحت هیچ شرایطی درصورتی‌که گردن درد شما همراه با احساس بی‌حسی در قفسه سینه، شانه و کتف، بازو و دست بود، این حرکات را انجام ندهید. www.drnouri.ir
www.
ww
ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار