نیکلاس برنز: ترامپ وزارت خارجه آمریکا را به حاشیه رانده است

دیپلمات سابق آمریکایی معتقد است که دونالد ترامپ از جنگ جهانی دوم به بعد افراطی ترین رویکرد را در عرصه سیاست خارجی آمریکا اتخاذ کرده است.

دیپلمات سابق آمریکایی معتقد است که دونالد ترامپ از جنگ جهانی دوم به بعد افراطی ترین رویکرد را در عرصه سیاست خارجی آمریکا اتخاذ کرده است.
به گزارش تسنیم به نقل از ایندیپندنت، نیکلاس برنز اعلام کرد که وزارت خارجه آمریکا تحت ریاست جمهوری دونالد ترامپ تضعیف و به حاشیه رانده شده است.
برنز که سابقه فعالیت به عنوان دیپلمات ارشد در هر دو دولت دموکرات و جمهوریخواه را دارد به لس آنجلس تایمز گفت که سیاست خارجی ترامپ از هر رئیس جمهور این کشور از زمان جنگ جهانی دوم به بعد افراطی تر است.
معاون وزیر خارجه آمریکا در امور سیاسی دوره ریاست جمهوری بوش گفت: ترامپ در حوزه ناتو، روسیه، تجاریت، آب و هوا، دیپلماسی ضعیف عمل کرده است.
وی افزود: موضع آمریکا به عنوان یک رهبر جهانی درحال تضعیف است.
شعار "آمریکا در اولویت قرار دارد" ترامپ تا اندازه زیادی به معنی بی توجهی این کشور به تعهدات بین‌المللی‌اش تعبیر شد. به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی نیز تصمیمی بود که هر دیپلماتی را شوکه کرد. تقریبا تمام سفرای سابق آمریکا در سرزمین‌های اشغالی این تصمیم را اشتباه خواندند.
برنز با کنایه دار خواندن این اتفاقات گفت: رئیس جمهور به وزارت خارجه‌ای قدرتمند نیاز دارد که راهبردهای او را اجرا کند. اما در عوض وزارت خارجه تضعیف شده و به حاشیه رانده شده است.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار