اصفهان سایتی برای دفن زباله‌های خطرناک صنعتی ندارد

رییس پژوهشکده محیط زیست دانشگاه اصفهان گفت: اصفهان به عنوان قطب اول صنعت در زمینه زباله‌های خطرناک صنعتی باید تدبیری بیاندیشد چراکه سایت مشخصی برای دفن زباله‌های خطرناک زیست محیطی در اصفهان وجود ندارد.

رییس پژوهشکده محیط زیست دانشگاه اصفهان گفت: اصفهان به عنوان قطب اول صنعت در زمینه زباله‌های خطرناک صنعتی باید تدبیری بیاندیشد چراکه سایت مشخصی برای دفن زباله‌های خطرناک زیست محیطی در اصفهان وجود ندارد.

مهرداد فرهادیان در حاشیه اولین سمپوزیوم بین المللی بیوتکنولوژی محیط زیست، در گفت و گو با ایسنا ، اظهارکرد: پژوهشکده محیط زیست دانشگاه اصفهان با توجه به چالش‌های زیست محیطی در سطح استان و کشور در ارائه راهکارها و در راستای فائق آمدن بر این چالش‌ها اقدام به برگزاری سمپوزیوم‌هایی در سطح بین المللی می‌کند که یکی از سمپوزیوم‌ها، سمپوزیوم بایوتکنولوژی محیط زیست است.

وی افزود: در این سمپوزیوم چگونگی استفاده از زیست فناوری‌ها در رفع چالش‌های زیست محيطی مثل رفع پسماندهای جامد، استفاده از پسماندها به عنوان یک منبع پایدار انرژی بیان و آخرین دستاوردها در کشورهای مختلف بررسی می‌شود.

رییس پژوهشکده محیط زیست دانشگاه اصفهان ادامه داد: امروز در کشوری زندگی می‌کنیم که موضوع زباله در آن بحث جدی و چالش زایی است، به عنوان مثال در شمال کشور چالش زیست محیطی زباله چالشی جدی است که باید برای آن راهکاری داشته باشیم. در خصوص شهرها نیز زباله‌های شهری یک چالش زیست محیطی هستند که در اکثر شهرها راهکار فقط دفن زباله و یا در وضعیت بهتر راهکار کمپوست کردن آن است در حالی که دنیا به سمت بازیافت و ایجاد انرژی از زباله حرکت کرده است.

فرهادیان تصریح کرد: استان اصفهان به عنوان قطب اول صنعت در کشور نسبت به زباله‌های صنعتی خطرناک وضعیت خوبی ندارد. هرچند اصفهان در بحث پسماندهای شهری و بازیافت آنها نسبت به شهرهای دیگر کشور بهتر عمل کرده است، اما در زمینه زباله‌های خطرناک صنعتی باید تدبیری بیاندیشد.

وي خاطر نشان كرد: هرچند امروز مجموعه‌هایی هستند که ضایعات خطرناک را می‌سوزانند ولی برخی از ضایعات خطرناک قابلیت سوختن ندارند و سایت مشخصی برای دفن این زباله‌های خطرناک زیست محیطی صنعتي در اصفهان وجود ندارد و چه بسا این ضایعات همراه ضایعات دیگر دفن شوند.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار