رطوبت هوا ، علت اصلی مه گرفتگی هوای اصفهان

بنابر اعلام رئیس اداره پیش‌بینی هواشناسی استان اصفهان مه غلیظ امروز در اصفهان به علت افزایش رطوبت جوی بوده و ارتباطی با افزایش آلاینده‌ها ندارد.

بنابر اعلام رئیس اداره پیش‌بینی هواشناسی استان اصفهان مه غلیظ امروز در اصفهان به علت افزایش رطوبت جوی بوده و ارتباطی با افزایش آلاینده‌ها ندارد.

حسن خدابخش، رییس اداره پیش‌بینی هواشناسی استان اصفهان در گفتگو با ایمنا در خصوص وضعیت جوی استان اظهارکرد: یک سیستم باران‌زا همراه با وزش باد وطوفان محلی از روز گذشته در استان مستقر بود که در حال حاضر از استان عبور کرده و تا اوایل هفته آینده شرایط پایدار آب و هوایی همراه با مه رقیق و غبار صبحگاهی پیش بینی می شود.

وی افزود: مه صبحگاهی امروز ناشی افزایش رطوبت جوی است اما در روزهای پنجشنبه، جمعه و شنبه مه رقیق و غبار صبحگاهی همراه با افزایش غلظت آلایندگی ها و کاهش رطوبت جوی پیش بینی می شود.

رییس اداره پیش‌بینی هواشناسی استان اصفهان با بیان اینکه برای روزهای سه شنبه و چهارشنبه هفته آینده سیستم باران‌زا پیش بینی می شود که پیش بینی دقیق وضعیت این سیستم هفته آتی انجام می شود.

خدابخش تصریح کرد: امسال بارش های جوی برای استان اصفهان و دیگر شهرهای کشور به صورت کم سابقه ای کاهش داشته است به طوری که بارش در بسیاری از نقاط کشور نزدیک به صفر بوده است با این وجود بارش روز گذشته وضعیت استان را تا حدودی بهبود بخشید.

وی در ادامه گفت: بارش‌های جوی در شهر اصفهان از اول مهر امسال ۱.۳ میلیمتر بوده است در حالیکه این میزان در مدت مشابه سال گذشته ۱۳.۶ میلیمتر، ۲ سال گذشته ۱۶.۲میلیمتر و در سال ۹۳-۹۴، ۳۰میلیمتر بوده است.

رییس اداره پیش‌بینی هواشناسی استان اصفهان افزود: میانگین بلند مدت بارش در اصفهان ۳۶ میلیمتر است، یعنی در حالت نرمال میزان بارش ۳۶ میلیمتر بوده است که در حال حاضر این میزان به ۱.۳میلیمتر تقلیل یافته است و این حکایت از کاهش شدید و بی سابقه بارش در استان دارد.

خدابخش با بیان اینکه بارش در برخی از نقاط استان مانند نطنز و خوروبیابانک صفر بوده است، اظهارداشت: شهرستان‌های غربی استان مانند فریدون‌شهر ۴۶میلیمتر، سمیرم ۳۰میلیمتر، خوانسار ۲۷میلیمتر بارش داشته اند در حالیکه به صورت میانگین سال‌های قبل برای فریدون‌شهر ۱۸۸ میلیمتر و سمیرم ۱۳۷میلیمتر بارش گزارش شده است بنابراین نسبت به میانگین بلندمدت ۹۶درصد کاهش بارندگی داشته‌ایم.


ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار