پیروزی تنها راه چاره اصفهانی‌ها

لیگ برتر از امروز با برگزاری با یک بازی وارد هفته هفدهم می‌شود. در تک بازی امروز استقلال تهران و استقلال خوزستان باهم دیدار می‌کنند. هفته بازی باقی‌مانده مسابقات نیز قرار است فردا پیگیری شود.

امیرحسین احتشامی - اصفهان امروز : لیگ برتر از امروز با برگزاری با یک بازی وارد هفته هفدهم می‌شود. در تک بازی امروز استقلال تهران و استقلال خوزستان باهم دیدار می‌کنند. هفته بازی باقی‌مانده مسابقات نیز قرار است فردا پیگیری شود. در مهمترین دیدارهای این هفته پرسپولیس صدرنشین میزبان تراکتورسازی است. پارس جنوبی جم تیم دوم جدول میهمان تیم چهار جدول یعنی پیکان خواهد شد و فولاد رده سومی هم در تهران با نفت دیدار می‌کند. تیم اصفهانی لیگ هم در این هفته رقیبانی از مشهد و تبریز را پیش رودارند. سپاهانی‌ها در ورزشگاه نقش‌جهان میزبان از پدیده پذیرایی می‌کنند و ذوبی‌ها در تبریز با گسترش فولاد اوج گرفته روبرو می‌شوند. دو دیدار دیگر این هفته از رقابت‌ها هم رویارویی نفت آبادان با سایپا و سیاه‌جامگان با سپید رود رشت خواهد بود.

سپاهان؛ تنها پیروزی و دیگر هیچ

سپاهانی‌ها عصر فردا در حالی میزبان پدیده مشهد خواهند شد که تنها پیروزی در این بازی می‌تواند تا حدودی گره‌گشای مشکلات این فصل طلایی پوشان شود. سپاهانی‌ها که فاصله چندانی با منطقه سقوط جدول ندارند حالا برای رسیدن به آرامش خاطری نسبی باید سه امتیاز بازی‌های باقی‌مانده را به کیسه خودشان واریز کنند بلکه چند پله در جدول بالا بیایند. حریف فردای سپاهان یعنی پدیده هم در این فصل پرنوسان ظاهرشده و در برخی از مقاطع فصل نتایج شگفتی انگیزی را رقم‌زده است. به‌طور مثال آنها در هفته دوم لیگ همین سپاهان با چهارگل از پیش رو برداشتند تا یکی از سنگین شکست‌های تاریخ تیم زردپوش اصفهانی را رقم‌زده باشند. اما این تیم مشهدی هم از همانجایی ضربه خورده که طلایی پوشان با آن دسته و پنجه نرم می‌کنند. تساوی‌های پرشمار به پدیده مشهد اجازه نداد تا امتیازی‌های بیشتری را جمع کند و آنها هم همچون سپاهان در هفت بازی با حریفان به‌تساوی رضایت داده‌اند. البته تعداد بردهای پدیده دو برابر سپاهان است و همین موضوع باعث شده تا آنها با سه امتیاز برتری جایگاه یازدهم جدول را تصاحب کنند و سپاهان 16 امتیازی زیردست تیم مشهدی جای بگیرد. از نگاه فنی هم پدیده بازیکنان خطرناکی را در ترکیب خود دارد که هرلحظه می‌توانند نتیجه بازی تیمشان را تغییر دهند. ازجمله محمد قاضی که در فصل جاری 9 گل برای پدیده به ثمر رسانده است. همین بازیکن در بازی فردا می‌تواند بلای جان مدافعان پراشتباه و ناهماهنگ سپاهان شود اگر کرانچار چاره برای مهار قاضی پیدا نکند. محمدرضا خلعتبری، شهاب گردان، اکبر ایمانی و محمدرضا خانزاده هم دیگر چهره‌های سرشناس تیم مشهدی را تشکیل می‌دهند که سه بازیکن از این جمع سال‌ها پیراهن سپاهان را بر تن می‌کرده‌اند. براین اساس به نظر می‌رسد طلایی پوشان برای شکست تیم مشهدی کار بسیار دشواری پیش رو داشته باشند و باید از اندک موقعیت‌هایشان نهایت استفاده را ببرند. البته کرانچار هم حالا با اضافه شدن شریفی و ابراهیم عالمه دروازه بان سوری تیم قابل‌اعتمادتری در اختیار دارد و شاید با فراغ بال بیشتری در اندیشه پیاده کردن تاکتیک‌های خود باشد.

نبرد تمام تاکتیکی قلعه‌نویی با کریمی

بازی امروز تیم‌های ذوب‌آهن با گسترش فولاد تبریز بیش از آنکه تحت تأثیر نام دو تیم باشد به نیمکت‌های مربیگری این دو تیم بازمی‌گردد. مبارزه امیر قلعه‌نویی و فیروز کریمی دو مربی باسابقه‌ای دیرین در فوتبال ایران همیشه جذاب و مهیج از آب درآمده است. البته افتخارات قلعه‌نویی و فیروز کریمی در فوتبال باشگاهی ایران باهم اختلاف فاحشی دارد. سرمربی ذوب‌آهن با پنج عنوان قهرمانی پرافتخارترین مربی لیگ به شمار می‌رود درحالی‌که فیروز کریمی تنها یک‌بار با استقلال اهواز عنوان نایب‌قهرمانی لیگ را کسب کرده است. البته کریمی سال 1993 با پاس تهران قهرمان آسیا شد درحالی‌که قلعه‌نویی هرگز نتوانسته به چنین افتخاری دست پیدا کند. اما این دو مربی فردا باید در برابر هم اندوخته‌های سال‌های مربیگری‌شان را عرضه کنند. اما تیم‌های ذوب‌آهن و گسترش فولاد در حالی برابر هم صف‌آرایی می‌کنند که این دوباشگاه در جدول رده‌بندی فاصله‌ای دو پله‌ای باهم دارند. گسترشی‌ها با کسب 23 امتیاز رده هفتم جدول را اشغال کرده‌اند و ذوبی‌ها با عدد امتیازی 20 رتبه نهم را به خود اختصاص داده‌اند. تنها تفاوت فاحش این دو تیم در تعداد تساوی‌ شان خودش را نشان می‌دهد. ذوبی‌ها با ثبت هشت تساوی عنوان پرتساوی ترین تیم لیگ را یدک می‌کشند درحالی‌که گسترشی‌ها تنها دو بار با حریفان به تقسیم امتیاز رضایت داده‌اند. البته در تعداد شکست‌ها کارنامه تیم تبریزی را هفت باخت شامل می‌شود که عددی قابل‌تأمل به شمار می‌رود. نکته جالب ماجرا به اینجا برمی‌گردد که بیشتر شکست‌های گسترش فولاد در همان ابتدای فصل و زمان مربیگری بوناچیچ به‌دست‌آمده درحالی‌که پس از حضور کریمی روی نیمکت تیم تبریزی تغییراتی بنیادین در نتایج گسترش فولاد به وجود آمده است. آنها با کریمی شش بار موفق به شکست حریفان شده‌اند درحالی‌که پیشتر و با بوناچیج تنها یک برد به دست آورده بودند. همین تفاوت‌های آشکار حساسیت بازی فردا را دوچندان کرده است و به نظر می‌رسد نبرد تاکتیکی قلعه‌نویی- کریمی نتایج بازی فردای این دو تیم را رقم بزند.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار