افزایش 38 درصدی صادرات فرش دستباف

نایب رئیس اتحادیه تولید کنندگان فرش دستباف اصفهان گفت: میزان صادرات فرش دستباف براساس آمار مرکز ملی آمار، امسال ۳۸ درصد افزایش داشته است.

نایب رئیس اتحادیه تولید کنندگان فرش دستباف اصفهان گفت: میزان صادرات فرش دستباف براساس آمار مرکز ملی آمار، امسال ۳۸ درصد افزایش داشته است.

سعید عصاچی در گفت و گو با مهر اظهار داشت: مرکز ملی آمار در حالی از افزایش صادرات ۳۸ درصدی فرش دستباف خبر داده است که بر اساس آمار گمرک اصفهان میزان صادرات فرش دستباف از اصفهان ۶۳ درصد کاهش داشته است.

وی با اشاره به اینکه آمار گمرک واقعی نیست، افزود: به دلیل اینکه بیشترین صادرات فرش دستباف اصفهان به تهران ارسال و از آنجا صادر می شود میزان فرش صادراتی اصفهان نیز به حساب تهران می‌رود.

نایب رئیس اتحادیه تولید کنندگان فرش دستباف اصفهان تصریح کرد: یکی از دلایل این اقدام تنوع پروازها و پروازهای متعدد به همه کشورهای دنیاست و بر همین اساس، اصفهان فرش صادراتی دستباف خود را از مبادی تهران صادر می کند.

وی با اشاره به اینکه فروش داخلی ما محدود است، گفت: تولیدات فرش دستباف امسال نسبت به سال گذشته بین ۳۰ تا۴۰ درصد کاهش یافته است.

عصاچی با اظهار اینکه افزایش هزینه تولید فرش و افزایش قیمت دلار سبب شده که قیمت تولید فرش نیز افزایش یابد، ادامه داد: در حال حاضر با رکود در بازار فرش مواجهیم.

وی که وجود گردشگران در اصفهان را یک ظرفیت خوب برای فروش فرش می داند، گفت: در هشت ماهه سال جاری ۴۳۰ هزار گردشگر به اصفهان آمدند اما به دلیل اینکه گردشگران دیگر پول نقد به همراه نمی آورند و کارت اعتباری دارند اما به خاطر مشکلات بانکی امکان انتقال پول نیست، هنوز نتوانستیم از این فرصت به خوبی استفاده کنیم.

نایب رئیس اتحادیه تولید کنندگان فرش دستباف اصفهان اضافه کرد: بعضا تورلیدرها با برخی از فروشندگان فرش دستباف کار می کنند و به خاطر دریافت پورسانت های بالا، هزینه تمام شده برای یک گردشگر گزاف می شود و به همین دلیل گردشگران نسبت به خرید فرش دستباف در اصفهان بدبین شده اند.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار