کار‌آفرینان می‌توانند گره‌های پیچیده اصفهان را باز کنند

شهردار اصفهان گفت: تنها راه پیشرفت برای توسعه اقتصادی شهر، استفاده از ظرفیت کارافرینی است.

شهردار اصفهان گفت: کار‌آفرینان باید در کمین فرصت‌های طلایی باشند و با شجاعت و قدرت عملی خود گره‌ای را از‌ گره‌های به هم پیچیده اصفهان باز کنند.

به گزارش فارس، قدرت‌اله نوروزی صبح امروز در سمپوزیوم بررسی عملیاتی اکوسیستم‌های کارآفرینی بین‌المللی اظهار داشت: این جلسه تخصصی است و سخن گفتن در آن باید همانند کلاس درس باشد.

وی ادامه داد: کار‌آفرین به معنای تخصصی نیستم و علم و دانش سخنرانان بعدی را نیز ندارم؛ برنامه‌ای که به شورای شهر ارائه دادیم ۸ محور داشت که مورد دوم آن، بحث کار‌آفرینی بود؛ بحث زیادی برای اینکه محور اول باشد یا دوم داشتیم.

شهردار اصفهان با بیان این که کار‌آفرینی ارتباط زیادی با بحث گردشگری دارد افزود: کار‌آفرینی باید کنار همه محور‌ها باشد تا از وضعیت موجود خارج شویم؛ تولید ناخالص داخلی اصفهان در سال 93، 25 هزار میلیارد تومان بوده است و برای افزایش این عدد چاره‌ای جز افزایش کار‌آفرینی نداریم.

نوروزی تصریح کرد: اگر به سوابق سوئد، ژاپن، سنگاپور و کانادا نگاه کنیم می‌بینیم رشد اقتصادی از طریق کار‌آفرینی چقدر زیاد بوده است و به دنبال این هستیم که با تشکیل این جلسات مراوده و همکاری بین هیأت‌های تجاری و شهر‌ها و کشور‌‌های بزرگ دنیا چون خواهر‌خوانده‌ها را تقویت کنیم و با کمک آن‌ها و تقویت روابط و نمایشگاه‌های بین‌المللی این کار را انجام دهیم.

وی بیان داشت: ناچار هستیم اکوسیستم کارآفرینی را در اصفهان بهبود ببخشیم و این در گرو بهبود مراکز رشد است؛ باید فضای کار اشتراکی را ایجاد کنیم و توسعه شتاب‌دهنده‌ها را با همکاری بخش خصوصی در دستور کار قرار داده‌ایم.

شهردار اصفهان اذعان داشت: در حوزه تأمین مالی وضعیت خوبی نداریم، ایجاد صندوق خطر‌پذیر از برنامه‌هایی است که در دستور کار قرار دارد، باید صندوق خطر‌پذیر ایجاد کنیم و از کارآفرین حمایت کنیم ‌تا وضعیت را بهبود ببخشیم.

نوروزی ادامه داد: در زمینه تقویت فرهنگ کار‌آفرینی قدم‌هایی برداشتیم تا کارآفرینان فرصت‌های طلایی موجود را تشخیص بدهند، ریسک‌ها را بپذیرند و به عرصه بیایند؛ شهرداری زمینه را فراهم کرده و در این مسیر قدم می‌گذاریم تا ریسک پایین بیاید.

وی افزود: آمادگی داریم زمینه تشخیص فرصت‌های طلایی را برای جوانان ایجاد کنیم و از شعار‌های ما توسعه مشارکت‌های مردم در اداره امور شهر است و نماد این توسعه کار‌آفرینی است؛ اگر بخواهیم این کار را عملی کنیم باید از مسیر کارآفرین ورود پیدا کنیم.

شهردار اصفهان تأکید کرد: باید مشکلات شهری را کار‌آفرینان تشخیص دهند و با مهارت‌های بالا در عرصه حضور پیدا کنند تا به سمت توسعه حرکت کنیم و تغییری در اقتصاد و وضعیت اجتماعی شهر ایجاد کنی؛ کار‌آفرینان این قدرت را دارند و امیدواریم با زمینه سازی و تشخیص درست فرصت‌ها تغییری در وضعیت اجتماعی و اقتصادی جامعه ایجاد شود.

نوروزی بیان داشت: کار‌آفرینان باید ریسک‌پذیر باشند و بتوانند نوآوری کنند چون موتور محرک‌ هم تغییر و نوآوری است و امیدواریم شاهد رشد اقتصادی خوبی در شهر اصفهان باشیم تا از این وضعیت بیرون بیاییم.

وی با بیان مشکلات اصفهان ادامه داد: در اصفهان مسائل زیادی داریم و حل آن کار‌آفرینی، ذهن خلاق و نوآوری می‌خواهد؛ می‌خواهیم از این جلسه چنین استفاده‌ای شود تا با ایجاد شرایط لازم برای تشخیص درست و شناخت دقیق کار‌آفرینان از وضعیت موجود به آنچه در ذهن داریم برسیم.

شهردار اصفهان یادآور شد: با کارآفرینان می‌توان از هیچ به همه چیز رسید و در شرایط سخت کنونی نباید بگذاریم بذر نا‌امیدی در جامعه پاشیده شود و با کار‌آفرینی می‌توان امید را در همه جا تحقق ببخشید؛ باید به مبارزه با سختی‌ها بپردازیم و کار‌آفرینان باید در کمین فرصت‌های طلایی باشند و با شجاعت و قدرت عملی خود گره‌های به هم پیچیده اصفهان را باز کنند.

نوروزی اذعان داشت: اصفهان ظرفیت بالایی برای کارآفرینان دارد و نگاه ما به کارآفرینی نگاه سیستمی است و این نیازمند زمینه‌های فرهنگی، اقتصادی، فرهنگی، ساختاری و قوانین و مقررات است و این‌ها در اصفهان وجود دارد.

وی بیان کرد: می‌خواهیم کار‌آفرینان با انگیزه بالا کار کنند و اصفهان می‌تواند مرکز گردشگری ایران و از بهترین‌ها در دنیا باشد؛ می‌توان با ابتکارات کار‌آفرینان در این مسیر حرکت کرد.

شهردار اصفهان افزود: برنامه‌هایی این چنین را برگزار می‌کنیم و بحث مالی را نیز حل می‌کنیم و در ملاقات اخیر با جواد ظریف تأکید شد وزارت خارجه آمادگی دارد تعامل با سایر کشور‌ها را هموار کند.

نوروزی در پایان گفت: اگر اصفهان در عرصه گردشگری الگو باشد می‌تواند منشأ تحول بزرگی در کشور باشد، می‌خواهیم با ترویج این فکر زمینه پیشرفت فراهم شود چرا که در دنیا کنونی که‌ چاره‌ای جز حرکت در مسیر نداریم پیشرفت کنیم.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار