جریان زندگی در بافت فرسوده با اجرای طرح بازآفرینی شهری

رییس اداره راه و شهرسازی شهرستان لنجان گفت: باید توجه داشت با اجرای طرح بازآفرینی شهری دوباره زندگی در بافت‌های فرسوده شهری جریان خواهد یافت از این‌رو شهرهایی همچون، فولادشهر، زاینده‌رود و باغشاد که بافت فرسوده مصوب ندارند باید با کمک مشاوران پیگیری‌های لازم را با سرعت هرچه بیشتر انجام دهند.

رییس اداره راه و شهرسازی شهرستان لنجان گفت: باید توجه داشت با اجرای طرح بازآفرینی شهری دوباره زندگی در بافت‌های فرسوده شهری جریان خواهد یافت از این‌رو شهرهایی همچون، فولادشهر، زاینده‌رود و باغشاد که بافت فرسوده مصوب ندارند باید با کمک مشاوران پیگیری‌های لازم را با سرعت هرچه بیشتر انجام دهند.

عزت‌اله یسلیانی در نشست ستاد بازآفرینی شهری پایدار شهرستان لنجان اظهار کرد: با توجه به اینکه بافت‌های فرسوده، محدوده‌های آسیب پذیر شهر هستند این نقاط نیازمند برنامه‌ریزی دقیق برای ساماندهی و ارتقاء کیفیت سکونت بوده، چراکه این بافت به مرور زمان فرسوده‌تر شده و علاوه بر فرسودگی ابنیه، شبکه تاسیسات شهری آنها نیز فرسوده شده و کارکردهای لازم از دست می دهند .

وی افزود: طبق قانون حمایت از احیای، بهسازی و نوسازی بافت‌های فرسوده و ناکارآمد شهری، اینگونه طرح‌ها، طرح‌هایی هستند که در چارچوب طرح‌های توسعه شهری به منظور اجرای برنامه‌های احیای، بهسازی و نوسازی شهری با رعایت اصول شهرسازی، فنی و معماری تهیه می‌شود .

رییس اداره راه و شهرسازی شهرستان لنجان تصریح کرد: در قانون آمده است که این طرح‌ها در برگیرنده کاربری‌های جدید و مورد نیاز محدوده معینی از بافت‌های فرسوده و ناکارآمد شهری هستند و اجرای آن‌ها متضمن تامین خدمات عمومی و زیرساخت‌های شهری از جمله شبکه‌های دسترسی، معابر و بدنه آن‌ها، پروژه‌های عمران و خدمات شهری و ... است که البته متکی بر ضوابط شهرسازی و معماری ایرانی-اسلامی و بومی هر منطقه است.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه پنج شهر از شهرهای شهرستان لنجان دارای بافت فرسوده مصوب هستند برای بهسازی و مرمت محدوده‌های این بافت‌ها کارگروه‌های ستاد بازآفرینی شهری پایدار شهرستان لنجان تشکیل شده است تا متناسب با برنامه‌های تدوین شده نسبت به احیای این محدوده ها اقدامات لازم انجام شود .

یسلیانی عنوان کرد: باید توجه داشت با اجرای طرح بازآفرینی شهری دوباره زندگی در بافت‌های فرسوده شهری جریان خواهد یافت از این‌رو شهرهایی همچون، فولادشهر، زاینده‌رود و باغشاد که بافت فرسوده مصوب ندارند باید با کمک مشاوران پیگیری‌های لازم را با سرعت هرچه بیشتر انجام دهند تا بتوانیم پس از بررسی‌های لازم و اخذ بافت فرسوده مصوب به‌سمت احیا، بهسازی و نوساز این بافت‌ها قدم برداریم.

وی خاطرنشان کرد: باید توجه داشت ۵۳ هکتار از بافت شهر باغبادران بافت فرسوده است و امروز بافت فرسوده باغبادران مراحل آخر خود را در حال سپری کردن بوده و ظرف یک هفته آینده به استانداری ارسال خواهد شد تا مشکل این شهر نیز در حوزه بافت فرسوده مرتفع شود.

رییس اداره راه و شهرسازی شهرستان لنجان افزود: با توجه به اهمیت موضوع بافت‌های فرسوده تسهیلات متنوعی از سوی دولت در این حوزه پیش‌بینی شده است که تسهیلات با سود پایین و باهدف احیاء، بهسازی و نوسازی بافت‌های فرسوده شهری در دستور کار قرار دارد .

وی تصریح کرد: تمامی متقاضیان دریافت تسهیلات ساخت و نوسازی در محدوده‌ها و محلات مصوب هدف باز آفرینی شهری می‌توانند با مراجعه به سامانه ثبت نام راه و شهرسازی جهت ثبت‌نام تسهیلات نوسازی بافت‌های فرسوده و ناکارآمد شهری اقدام کرده و با تکمیل پرونده برای دریافت این وام‌ها اقدامات لازم را انجام دهند.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار