سم­پاشی 173 هکتار مزرعه جو در نجف آباد

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نجف آباد گفت: در راستای مبارزه با علف­ های هرز از مجموع 300 هکتار مزارع جو شهرستان، در 173 هکتار عملیات سمپاشی صورت گرفته است.

سم­پاشی 173 هکتار مزرعه جو در نجف آباد

ایمنا:مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نجف آباد گفت: در راستای مبارزه با علف­ های هرز از مجموع 300 هکتار مزارع جو شهرستان، در 173 هکتار عملیات سمپاشی صورت گرفته است.
مجتبی مطهری با اشاره به مقاوم شدن برخی گونه­ های علف هرز به دلیل عدم مدیریت صحیح زراعی و استفاده از روش­ های غلط مبارزۀ شیمیایی بیان داشت: علف های هرز با جذب رطوبت، مواد غذايي و اشغال فضا به رقابت با محصول اصلي پرداخته و زمینه ساز ایراد خسارت­ های کمی و کیفی به محصول اصلی می­ شوند.
وی از «آتشک» به عنوان یکی از بیماری­ های مهم و خطرناک درختان میوۀ دانه ­دار در سطح ایران و جهان نام برد و گفت: با توجه به آلوده شدن تعدادی از باغات میوۀ بِه در بخش مهردشت، اخیرا با هدف آشنایی بهره برداران با علائم و شیوه ­های کنترل این بیماری، کلاس آموزشی با حضور کارشناسان مربوطه برگزار شده است.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نجف آباد، این شهرستان را با داشتن 360 هکتار سطح زیرکشت درختان میوه دانه دار به عنوان یکی از مراکز مهم استان دانست و اضافه کرد: نخستین مرحله مبارزه با این بیماری که به صورت قرنطینه وارد استان شده در پاییز سال قبل انجام گرفته و اخیراً نیز مقداری سم اکسی کلرور مس جهت اجرای دومین مرحله بین باغداران توزیع شده است.
مطهری در خصوص پایش آفات شایع در باغات میوۀ شهرستان نیز اضافه کرد: با هدف ردیابی و تخمین جمعیت آفات در کنار مشخص کردن زمان دقیق مبارزه با آن­ها، نصب تله­ های فرومنی در برخی نقاط در دستور کار قرار گرفته است.
مدیر جهاد کشاورزی نجف آباد با اعلام استفاده از آمار حشرات شکار شده توسط این تله ها به منظور تنظیم تقویم زمان بندی مقابله با آفات عنوان کرد: از ابتدای فروردین ماه نصب این تله ها در نقاطی مانند حاجی آباد و گلدشت به منظور ردیابی آفاتی چون پروانه فری، کرم سیب، کرم آلو، کرم به، سر شاخه خوار هلو، مگس گیلاس و مگس میوه آغاز شده است./

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار