شناسایی ۵۳ هکتار بافت فرسوده در ‌باغبادران

۵۳ هکتار از شهر باغبادران بافت فرسوده است و امروز بافت فرسوده باغبادران آخرین مراحل خود را سپری می‌کند و ظرف یک هفته آینده به استانداری ارسال خواهد شد تا مشکل این شهر نیز مرتفع شود.

ایمنا: ۵۳ هکتار از شهر باغبادران بافت فرسوده است و امروز بافت فرسوده باغبادران آخرین مراحل خود را سپری می‌کند و ظرف یک هفته آینده به استانداری ارسال خواهد شد تا مشکل این شهر نیز مرتفع شود.

رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان لنجان با اعلام این خبر گفت: با توجه به اینکه بافت‌های فرسوده، محدوده‌های آسیب‌پذیر شهر هستند این نقاط نیازمند برنامه‌ریزی دقیق برای ساماندهی و ارتقاء کیفیت سکونت بوده، چراکه این بافت به‌مرورزمان فرسوده‌تر شده و علاوه بر فرسودگی ابنیه، شبکه تأسیسات شهری آنها نیز فرسوده شده و کارکردهای لازم از دست می‌دهند.

عزت‌الله یسلیانی اظهار کرد: با توجه به اینکه پنج شهر از شهرهای شهرستان لنجان دارای بافت فرسوده مصوب هستند برای بهسازی و مرمت محدوده‌های این بافت‌ها کارگروه‌های ستاد بازآفرینی شهری پایدار شهرستان لنجان تشکیل‌شده است تا متناسب با برنامه‌های تدوین‌شده نسبت به احیای این محدوده‌ها اقدامات لازم انجام شود.

وی عنوان کرد: باید توجه داشت با اجرای طرح بازآفرینی شهری دوباره زندگی در بافت‌های فرسوده شهری جریان خواهد یافت ازاین‌رو شهرهایی همچون، فولادشهر، زاینده‌رود و باغشاد که بافت فرسوده مصوب ندارند باید با کمک مشاوران پیگیری‌های لازم را با سرعت هرچه بیشتر انجام دهند تا بتوانیم پس از بررسی‌های لازم و اخذ بافت فرسوده مصوب به سمت احیا، بهسازی و نوساز این بافت‌ها قدم برداریم.

یسلیانی خاطرنشان کرد: باید توجه داشت ۵۳ هکتار از بافت شهر باغبادران بافت فرسوده است و امروز بافت فرسوده باغبادران مراحل آخر خود را در حال سپری کردن بوده و ظرف یک هفته آینده به استانداری ارسال خواهد شد تا مشکل این شهر نیز در حوزه بافت فرسوده مرتفع شود.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار