99 درصد جمعیت اردستان باسواد هستند

کارشناس نهضت سوادآموزی آموزش‌وپرورش اردستان، این شهرستان را پیشگام در راستای مبارزه با جهل و بی‌سوادی خواند و گفت: بیش از ۹۹ درصد جمعیت اردستان از نعمت سواد برخوردار هستند.

ایسنا: کارشناس نهضت سوادآموزی آموزش‌وپرورش اردستان، این شهرستان را پیشگام در راستای مبارزه با جهل و بی‌سوادی خواند و گفت: بیش از ۹۹ درصد جمعیت اردستان از نعمت سواد برخوردار هستند.

فرزانه لقایی زاده اظهار کرد: بر اساس سرشماری سال گذشته بیش از 99 درصد از شهروندان اردستان از نعمت سواد برخوردار هستند.

وی بابیان اینکه تلاش مدیریت آموزش‌وپرورش و کارشناس سوادآموزی اردستان بر این است تا بی‌سوادی ریشه‌کن شود، افزود: نهضت سوادآموزی اردستان توانسته در 2 سال گذشته تعداد 15 نفر را در دوره‌های مختلف سوادآموزی تحت پوشش قرار دهد.

کارشناس نهضت سوادآموزی آموزش‌وپرورش اردستان با اشاره به اینکه ریشه‌کنی بی‌سوادی یک وظیفه عمومی است، افزود: تعداد ۳ نفر از همکاران شاغل و بازنشسته به‌عنوان آموزش‌دهنده در سطح شهرستان اردستان مشغول به فعالیت هستند.

لقایی زاده خاطرنشان کرد: هدف جامعه سوادآموزی افراد ۱۰ تا ۴۹ ساله شهر و ۱۰ تا ۶۰ سال روستا (بی‌سواد و کم‌سواد) هست که به افراد بی‌سواد پس از گذراندن دوره سوادآموزی و کسب مدرک قبولی هدیه ۱۴۴۰۰۰ تومانی تعلق می‌گیرد.

کارشناس نهضت سوادآموزی آموزش‌وپرورش اردستان بابیان اینکه عدم پرداخت به‌موقع هزینه و بی‌انگیزگی افراد برای باسواد شدن به‌خصوص در میان آقایان به دلیل مشغله‌های روزمره و کمبود انگیزه برای باسواد شدن را از مشکلات جذب سوادآموز دانست و افزود: امیدواریم با همکاری نهاد و ارگانها این مشکل برطرف شود.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار