شانس اندک سردار و طارمی برای دریافت توپ طلای آسیا

فهرست نامزدهای دریافت عنوان مرد سال آسیا اعلام شد و آزمون، طارمی و قوچان نژاد از سوی ایران در این فهرست قرار گرفته اند.

فهرست نامزدهای دریافت عنوان مرد سال آسیا اعلام شد و آزمون، طارمی و قوچان نژاد از سوی ایران در این فهرست قرار گرفته اند.

به گزارش "ورزش سه"، وبسایت تیتان اسپورت با مشارکت فوتبال نویسان مطرح آسیایی و با حمایت فاکس اسپورت، عنوان مرد سال آسیا را به بهترین بازیکن سال اهدا می‌کند. پژمان راهبر، سردبیر ورزش سه نیز در فهرست داوران این مراسم حضور دارد. عناوینی که از سوی این وبسایت به بازیکنان اهدا می‌شود، به خاطر عملکرد آنها در طول یک سال به همراه تیم ملی کشورشان است؛ البته که نمایش های آنها در تیم باشگاهی هم خیلی مهم است ولی تمام بازیکنان برای قرار گرفتن در این فهرست نیاز به کسب پیروزی های بزرگ با تیم های ملی شان دارند. ژاپنی ها با قهرمانی در لیگ قهرمانان آسیا و همچنین صعود در مقدماتی جام جهانی، تقریبا موفق ترین تیم رقابت ها بوده اند. همچنین آنها نسبت به دیگر تیم‌های آسیا، بازیکنان فعال بیشتری در اروپا دارند. همین ترکیب باعث شده 5 بازیکن از ژاپن در این فهرست حضور داشته باشند. نیشیکاوا، یوکی آبه، ماکینو، یوشیدا و ناگاتومو بازیکنانی از ژاپن هستند که در جمع 25 نفر قرار دارند.



ایران اما با اختلاف بهترین تیم ملی آسیا بود و پس از برزیل، دومین تیم صعود یافته به جام جهانی لقب گرفت. تیمی سازمان یافته با مربی بسیار با کیفیت و دفاعی قدرتمند. با این حال آنها استعداد درخشانی در خط حمله خود دارند. سردار آزمون به عنوان بهترین گلزن آسیا شناخته می‌شود و در 22 سالگی توانسته آماری استثنایی به ثبت برساند؛ همچنین رضا قوچان نژاد نیز در این تیم حضور دارد. او فصل گذشته 20 گل در لیگ هلند به ثمر رساند و به عنوان تیم دوم کار را به پایان رساند؛ بدین ترتیب حضور او در فهرست بهترین های آسیا، دستاورد قابل توجهی است؛ به علاوه نباید مهدی طارمی را فراموش کرد. مهاجم پرسپولیس که 7 گل در لیگ قهرمانان آسیا به ثمر رساند و در تیم ملی خود را مطرح کرد.



کره جنوبی نیز بازیکنانی داشته که در لیگ های معتبر جهان خوش درخشیده اند. سون هیونگ مین، در چمپیونزلیگ بازی کرد؛ ولی در لیگ برتر از بهترین ها بوده است. او دو بار عنوان بهترین بازیکن سال کره را از آن خود کرده و با 21 گل، بهترین گلزن آسیایی لیگ برتر است. کوان چانگ هون نیز که در تیم دیژون فرانسه توپ می‌زند، می‌تواند نقش پررنگی برای کره ایفا کند.


فهرست کاندیداهای بهترین بازیکن سال 2017 آسیا که پژمان راهبر، سردبیر ورزش سه به عنوان نماینده ایران در فهرست داوران حضور داشته به شرح زیر است:
عمبر عبدالرحمن (امارات - العین)
یوکی آبه - (ژاپن - اوراواردز)
نواف ال عابد (عربستان صعودی - الهلال)
سردار آزمون (ایران - روستوف/روبین کازان)
منوچهر ژالیلوف ( تاجیکستان - ایستیکلول)
کارلوس ادواردو (برزیل - الهلال)
رضا قوچان نژاد (ایران - هیرنفین)
اسامه هاوساوی (عربستان صعودی - الهلال)
تامی یوریچ (استرالیا - لوزرن)
کوان چانگ هون ( کره جنوبی - دیژوون)
تامواکی ماکینو (ژاپن - اوراوا ردز)
آرون موی ( استرالیا - هادرزفیلد تاون)
یوتو ناگاتومو (ژاپن - اینتر)
شوساکو نیشیکاوا (ژاپن - اوراوا ردز)
پائولینیو (برزیل - گوانگژو اورگرند/بارسلونا)
رافائل سیلوا (برزیل - اوراوا ردز)
عمر السوما (سوریه - ال اهلی)
سون هیونگ مین (کره جنوبی - تاتنهام)
چاناتیپ سانگکراسین (تایلند - منتونگ یونایتد)
مهدی طارمی (ایران - پرسپولیس)
وو لی (چین - شاینگهای اس آی پی جی)
مایا یوشیدا ( ژاپن - ساوتهمپتون)

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار