یک هفته رویایی برای اصفهانی‌ها

هفته هفدهم لیگ با پرچم‌داری مطلق پرسپولیس در صدر جدول به پایان رسید.

امیرحسین احتشامی - اصفهان امروز: هفته هفدهم لیگ با پرچم‌داری مطلق پرسپولیس در صدر جدول به پایان رسید. سرخ‌پوشان تهرانی دریکی از حساس‌ترین دیداری فصل به مصاف تراکتورسازی رفتند و بدون دردسر این تیم تبریزی را از پیش رو برداشتند. تساوی پارس جنوبی برابر پیکان و برتری فولاد مقابل نفت تهران هم رتبه‌بندی تیم‌های دوم و سوم را به هم‌ریخت و تیم اهوازی جای پارس جنوبی را گرفت. البته این فعل‌وانفعالات به سود شاگردان برانکو تمام شد چراکه آنها فاصله‌ای 9 امتیازی با تیم دوم جدول پیدا کردند. اما دو تیم اصفهانی لیگ یعنی سپاهان و ذوب‌آهن هفته‌ای رویایی را برای فوتبال دوستان اصفهانی رقم زدند. آنها پنج بار توپ را به تور دروازه حریفان دوختند و گلی هم دریافت نکردند تا شش امتیازی ناب را صاحب شوند. سپاهانی‌ها در یک دیدار انتقامی تلافی سنگین‌ترین شکست تاریخشان در لیگ برتر با پیروزی 4 بر صفر برابر پدیده جبران کردند و ذوبی‌ها هم همچون بازی رفت گسترش فولاد را از پیش رو برداشتند.

پدیده اسیر محض سپاهان شد

تیم فوتبال پدیده در فصل جاری نمایش‌های قابل قبولی ارائه کرده بود و شاید بدبین‌ترین کارشناسان فوتبال هم تصور نمی‌کردند این تیم مشهدی مقابل سپاهان تا این اندازه دست‌وپابسته باشد. رضا مهاجری برای رویایی با کرانچار با همان سیستم پیشین تیمش را آرایش داد. او تمام مهره‌های باتجربه‌اش را به میدان فرستاده بود بلکه از جهنم نقش‌جهان تیمش را به‌سلامت عبور دهد. محمد قاضی، محمدرضا خلعتبری، اکبر صادقی، معین عباسیان و امین قاسمی نژاد بازیکنان سرد و گرم چشیده‌ای به‌حساب می‌آمد که مهاجری روی بازی آنها حساب ویژه‌ای بازکرده بود. اما هر چه جریان بازی جلوتر رفت ناکارآمدی باتجربه‌های پدیده بیشتر مشخص شد. محمد قاضی گلزن‌ترین بازیکن مهمان در پیشانی خط حمله پدیده وظیفه داشت تا از اندک موقعیت‌های به‌دست‌آمده بهترین بهره را ببرد. اما کرانچار از بهترین‌های تیمش برای پیروزی در این بازی استفاده کرد. بازی دادن به ابراهیم عالمه در درون دروازه و حضور بازیکنانی تهاجمی همچون جلال‌الدین علی‌محمدی، ساسان انصاری، مهرداد محمدی و مهدی شریفی و رسول نویدکیا در کانون هجومی طلایی پوشان و رفت‌وآمد دائم حسن جعفری و مهدی رحیمی در کناره‌های زمین کناری نشان از آن داشت که سرمربی کُروات سپاهان از این بازی تنها پیروزی می‌خواهد. البته بازیکنان تهاجمی تا یک دقیقه مانده به پایان نیمه نخست بازی کاری از پیش نبردند تا این‌که سیاووش یزدانی مدافع پیش‌تاخته طلایی پوشان قفل دروازه جلالی را گشود. در نیمه دوم هم آهنگ تهاجمی سپاهانی‌ها همچنان ادامه پیدا کرد تا جایی که مهاجری مجبور شد نظری و خلعتبری را از بازی بیرون بکشد. این تغییرات هم کمکی به تیم نگون‌بخت پدیده نکرد چرا درهم‌ریختگی خطوط سه‌گانه تیم مشهدی آنقدر فاحش بود که عملاً مهاجری هم بهت‌زده بازی بی‌هدف و افسارگسیخته تیمش را نظاره‌گر شده بود. سه گلی که طلایی پوشان در نیمه دوم به ثمر رساندند طلایی پوشان را به قاطعانه‌ترین برد فعلی شان رساند تا با این اتفاق آنها تاحدودی از زیر فشار هواداران و منتقدان خارج شوند.

کریمی تسلیم تعویض طلایی قلعه‌نویی شد

نبرد دو مربی کهنه‌کار و همه‌فن‌حریف فوتبال ایران یعنی امیر قلعه‌نویی و فیروز کریمی را قلعه‌نویی برد تا رقیب را کیش‌ومات کند. یک تعویض طلایی از سرمربی ذوب‌آهن کافی بود تا بازی بدون گل با یک گل به سود سبزپوشان اصفهانی تمام شود. محمدرضا عباسی در دقیقه 88 جایگزین مرتضی تبریزی شد تا سرمربی میهمان با کم کردن مهاجم خط میانی تیمش را در دقایق پایانی تقویت کند. اما همین بازیکن روی ارسال هدفمند رجب‌زاده از نزدیکی‌های تیر دروازه با ضربه سری غیرقابل‌مهار تک‌گل بازی را به ثمر رساند تا همه رشته‌های فیروز کریمی را بر باد دهد. گسترشی که با حضور کریمی تیم دیگری شده‌ معادلاتش را روی حداکثر امتیاز این بازی تنظیم کرده بود و شاید در بدبینانه‌ترین شرایط گرفتن حداقل یک امتیاز از این بازی را برای خود پیش‌بینی می‌کرد. اما شکست خانگی برابر ذوب‌آهن جایی در محاسبات کریمی نداشت. بر این اساس کریمی به ترکیب تیم چندان دست نزد و بازیکنانی که هفته قبل در پیروزی تیمشان برابر پارس جنوبی شریک بودند را دوباره راهی میدان کرد. از سوی دیگر قلعه‌نویی هم تقریباً با همین تاکتیک تیمش را آرایش داد و تنها تغییر قابل‌ذکر حضور محمدرضا حسینی در کنار حمید بوحمدان به‌عنوان هافبک‌های میانی تیم اصفهانی بود. در این بازی همچون هفته‌های اخیر کی روش استنلی و مرتضی تبریزی در خط حمله به کار گرفته‌شده بودند. ربیع عطایا و بختیار رحمانی هم وظیفه حمایت از این دو بازیکن را بر عهده داشتند. البته محمدرضا حسینی گاهی در حملات تیمش ظاهر می‌شد. این بازی چندان پرافت‌وخیز دنبال نشد و از خلق موقعیت‌های گل در آن خبری نبود اما با حضور حدادی فر و رجب‌زاده شیوه بازی ذوب آهن سروشکل بهتری پیدا کرد. گلی هم که به دست آمد از روی ارسال بی‌نقص رجب‌زاده حاصل شد تا تعویض‌های قلعه‌نویی ثمربخش شود. این برد در روزهایی که ذوب‌آهن روی نوار ناکامی گام برمی‌دارد به سبزپوشان کمک خواهد کرد تا در هفته‌های پیش رو نتایج بهتری کسب کنند.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار