ابطحی: واقعیات غیر از آن چیزی است که بعضی از مسؤولان دولتی گفته و وعده می‌دهند

نماینده مردم خمینی‌شهر در مجلس شورای اسلامی گفت: مجلس به عنوان زبان گویای مردم در راستای حل مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم، باید از حالت انفعالی در برابر دولت خارج شود و موضع فعال‌تری به خود بگیرد، چرا که انتخاب نمایندگان برای پیگیری مسائل و مشکلات مردم بوده است

نماینده مردم خمینی‌شهر در مجلس شورای اسلامی گفت: مجلس به عنوان زبان گویای مردم در راستای حل مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم، باید از حالت انفعالی در برابر دولت خارج شود و موضع فعال‌تری به خود بگیرد، چرا که انتخاب نمایندگان برای پیگیری مسائل و مشکلات مردم بوده است گفت: مجلس به عنوان زبان گویای مردم در راستای حل مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم، باید از حالت انفعالی در برابر دولت خارج شود و موضع فعال‌تری به خود بگیرد، چرا که انتخاب نمایندگان برای پیگیری مسائل و مشکلات مردم بوده است

سیدجواد ابطحی امروز در گفت‌وگو با فارس در خصوص تجمعات چند روز اخیر در برخی از شهرها و مشکلات اقتصادی که گریبان‌گیر مردم است، اظهار داشت: بعضی از مسؤولان تذکرات و صحبت‌های دلسوزانه مقام معظم رهبری، بعضی از مراجع تقلید و نمایندگان مجلس را نادیده گرفتند، این قابل پیش‌بینی بود که وضعیت معیشتی و اقتصادی مردم در شرایط مطلوبی نیست.

وی افزود: واقعیات غیر از آن چیزی است که بعضی از مسؤولان دولتی گفته و وعده می‌دهند، دلسوزان مخصوصاً نمایندگان مجلس که در ارتباط با مردم هستند این مسائل را لمس می‌کردند و می‌دیدند.

نماینده مردم خمینی‌شهر در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: قوانینی هم در مجلس نوشته و تدوین شد در جهت کاهش فشار بر مردم مثل حقوق بازنشستگان و ... که متأسفانه عملیاتی نشد، همچنین در بعضی موارد از جمله مشکلات واردات و قاچاق کالا و مالیات بر ارزش افزوده که بخشی از این‌ها متوقف شد، بیکاری دامن‌گیر و جمعیتی که جویای کار هستند زیاد شد، این مسائل و مشکلات قابل پیش‌بینی بود.

وی در ادامه متذکر شد: اگر مسؤولان در دولت، مجلس و قوه قضائیه همت نکرده و کار عملیاتی برای رفع و کاهش مشکلات مردم انجام ندهند، معلوم است که ضد انقلاب، منافقان، صهیونیست‌ها و ایادی داخلی‌شان از این تجمعات بهره‌برداری سیاسی می‌کنند.

ابطحی خاطرنشان کرد: در هر جای دنیا از جمله در آمریکا و اروپا نیز اعتراضات صنفی و اقتصادی هست ولی هیچ وقت این اعتراضات به سمت اصل نظام و حکومتشان نشانه نمی‌رود؛ البته اینجا کانال‌های صهیونیستی تلگرامی یارگیری کرده و تعیین تکلیف می‌کند که چه ساعتی، در کدام شهر و کجا مردم تجمع کنند و چه شعارهایی بدهند.

وی با تأکید بر هوشیاری مردم بیان کرد: همین دفاعی که ترامپاز تجمعات می‌کند نشان می‌دهد که این‌ها برنامه‌ریزی از خارج از کشور است، مبادا به خاطر حرف حقی که مردم دارند ضد انقلاب سوءاستفاده کند و امید داریم همچنان که در 9 دی 88 مردم این بصیرت را نشان دادند باز مردم در صحنه حاضر باشند.

نماینده مردم خمینی‌شهر در مجلس شورای اسلامی در ادامه عنوان کرد: البته لزوم بصیرت و حضور در صحنه مردم رسالتی را که مسؤولان دولت، مجلس و قوه قضائیه به عهده دارند نفی نمی‌کند، باید این‌ها تصمیم‌های عملیاتی بگیرند و بخشی از مشکلات را حل کنند، این توان را هم ما داریم.

وی یادآوری کرد: بنده معتقد هستم اگر نسخه اقتصاد مقاومتی را که مقام معظم رهبری چند سال است بر آن تأکید می‌کنند و امسال هم نام سال را «اقتصاد مقاومتی؛ اشتغال و تولید» گذاشتند، عملیاتی کنیم خیلی از مشکلات اقتصادی حل خواهد شد.

ابطحی اضافه کرد: تمام ائمه جماعات، صدا و سیما، نویسندگان روزنامه‌ها، نشریات و خبرگزاری‌ها همه باید به میدان بیایند و اطلاع‌رسانی کنند که مبادا دشمن از این تجمعات و مطالباتی که در راستای مسائل معیشتی مردم است سوءاستفاده کند.

وی در پایان تأکید کرد: مجلس هم به عنوان زبان گویای مردم در راستای حل مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم، باید از حالت انفعالی در برابر دولت خارج شود و موضع فعال‌تری به خود بگیرد، چرا که انتخاب نمایندگان برای پیگیری مسائل و مشکلات مردم بوده است؛ یک نماینده مجلس نماینده تمام ملت ایران است و مختص حوزه انتخابیه خود نیست و باید مشکلات همه مردم را پیگیری کند، امید داریم که با همدلی و وفاق و شناخت دشمن و ترفندهای او و همچنین حضور به موقع مردم، باعث جلوگیری از رسیدن ضد انقلاب به اهدافش شود.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار