مجوز واردات یک میلیون تن برنج به کشور صادر شد

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس گفت: از سوی شورای عالی تنظیم بازار، مجوز واردات یک میلیون تن برنج به کشور صادر شده است.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس گفت: از سوی شورای عالی تنظیم بازار، مجوز واردات یک میلیون تن برنج به کشور صادر شده است.
عبدالله حاتمیان در گفت‌وگو با تسنیم اظهار داشت: مجوز واردات یک میلیون تُن برنج از سوی شورای عالی تنظیم بازار صادر شده که دبیری این شورا برعهده وزیر صنعت، معدن و تجارت است؛ این واردات قطعاً به تولیدکننده آسیب وارد می‌کند.
وی در پاسخ به اینکه مجلس در این زمینه نمی‌تواند اقدامی داشته باشد افزود: زمانی که کار از کار می‌گذرد ما متوجه می‌شویم در حالی که باید قبل از این اقدام برای آن چاره اندیشی کرد؛ دولت باید ساختاری داشته باشد که در این حوزه جنبه پیشگیرانه داشته باشد.
عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی گفت: توجیه ارائه شده برای این واردات این بوده که محصول برنج دیگر روی دست کشاورز باقی نمانده و پس از اتمام محصول کشاورز داخلی روی به واردات آورده‌اند اما در این زمینه هنوز تحقیقی صورت نگرفته که آیا واقعاً تمام محصول تولیدکننده داخلی به فروش رسیده است یا خیر؟
حاتمیان همچنین با اشاره به وضعیت تخم مرغ افزود: وارد کردن تخم مرغ درمان درد ما نیست زیرا مرغداری‌های زیاد و فضا و ظرفیت لازم را در این زمینه داریم و قابلیت را نیز داریم؛ آیا با واردات تخم مرغ، مشکل برای همیشه حل می‌شود؟ باید حمایت لازم از تولیدکنندگان مرغ صورت بگیرد و امروز نیز باید حمایت کنیم.
وی خاطرنشان کرد: هیچگونه حمایتی در این زمینه تاکنون نبوده وگرنه صدای مرغداران درنمی‌آمد؛ هفته‌ای نیست که با مرغداران در مورد مشکلاتشان صحبت نکنیم، مرغداران در زمینه جوجه و واکسیناسیون مشکلات زیادی دارند و این مسئله نیز مربوط به امروز نیست و از نظر بانکی مشکل سرمایه در گردش دارند.
حاتمیان افزود: در نامه‌ای که به وزیر جهاد کشاورزی نوشتم عنوان کردم کارگروه ویژه برای حل مشکلات مرغداران تشکیل دهند؛ این نامه را حدود 10 روز قبل نوشتم اما هنوز پاسخی به آن داده نشده است.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار