ذستگیری عامل انتشار تصاوير خصوصی در فضاي مجازی

رئيس پليس فتاي استان اصفهان از دستگيري فردي كه تصاوير خصوصي يكي از شهروندان را در فضاي مجازي منتشر كرده بود خبر داد.

رئيس پليس فتاي استان اصفهان از دستگيري فردي كه تصاوير خصوصي يكي از شهروندان را در فضاي مجازي منتشر كرده بود خبر داد.

به گزارش فارس، سید مصطفی مرتضوی اظهار داشت: در پی شکایت یکی از شهروندان مبنی بر اینکه فردی با انتشار تصاویر شخصی و خانوادگی او در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی موجب آبروریزی و هتک حیثیت او شده، بررسی موضوع در دستور کار مأموران پلیس فتا قرار گرفت.

وی افزود: شاکی در اظهارات خود بیان داشت مدتی پیش با فردی در فضای مجازی آشنا شده و وی از او درخواست ازدواج کرده، پس از مدتی با بیان جملات زیبا و عاشقانه‌ فریب او را خورده و بنا به درخواست او مبنی بر ارسال عکس‌ها و فیلم‌های خصوصی، آن‌ها را برای آن شخص ارسال کرده که پس از دریافت اطلاعات خصوصی تغییر رفتار داده و آن‌ها را در شبکه‌های اجتماعی منتشر کرده است.

رئیس پلیس فتای استان اصفهان در ادامه بیان داشت : با جمع‌آوری مدارک و مستندات و انجام تحقیقات پلیسی در فضای مجازی متهم شناسایی و پس از هماهنگی با مقام قضائی دستگیر شد.

وی در پایان گفت: بر اساس ماده 16 قانون جرایم رایانه‌ای مصوب سال 1388 هر فردی به وسیله سیستم‌های رایانه‌ای یا مخابراتی،‌ فیلم یا صوت یا تصویر دیگران را تغییر دهد یا تحریف کند و آن را منتشر یا با علم به تغییر یا تحریف منتشر کند، به نحوی که عرفاً موجب هتک حیثیت او شود، به حبس، جزای نقدی یا هر دو مجازات محکوم خواهد شد.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار