نخستین توئیت ترامپ در سال ۲۰۱۸ درباره افغانستان و پاکستان

رئیس جمهور آمریکا در سال جدید میلادی نخستین توئیت خودش را به پاکستان اختصاص داد و این کشور را به حمایت از گروه‌های تروریستی در افغانستان متهم کرد.

نخستین توئیت ترامپ در سال ۲۰۱۸ درباره افغانستان و پاکستان

رئیس جمهور آمریکا در سال جدید میلادی نخستین توئیت خودش را به پاکستان اختصاص داد و این کشور را به حمایت از گروه‌های تروریستی در افغانستان متهم کرد.
به گزارش تسنیم، «دونالدترامپ» در نخستین توئیت خود در سال جدید میلادی نوشت: آمریکا در 15 سال گذشته به طور احمقانه بیش از 33 میلیارد دلار به پاکستان کمک کرده است.
وی افزود: اما این کشور جز دروغ و فریب چیزی به واشنگتن نداده است و رهبران آمریکایی را احمق فرض کرده‌اند.
رئیس جمهور آمریکا اعلام کرد: پاکستان به گروه‌های تروریستی پناه می‌دهد که آمریکا در افغانستان با آنها در حال جنگ است. این روند باید متوقف شود.

«حمدالله محب» سفیر افغانستان در واشنگتن با اشاره به توئیت رئیس جمهور آمریکا نوشت: مردم افغانستان مدت زمان طولانی از وجود مراکز امن تروریستی در پاکستان رنج دیده‌اند. این پیام برای مردم افغانستان امیدوار کننده است.

ترامپ پس از روی کار آمدنش به عنوان رئیس جمهور آمریکا و اعلام استراتژی واشنگتن در قبال افغانستان و جنوب آسیا، پاکستان را عامل بی ثباتی و حامی گروه‌های تروریستی در منطقه عنوان کرده بود.

سال گذشته «رکس تیلرسون» وزیر خارجه آمریکا در سفر به اسلام‌آباد فهرستی از رهبران طالبان و شبکه حقانی را به مقامات پاکستانی داد و خواستار اقدامات جدی این کشور علیه آنها شد.

چند ماه پیش وزیر دفاع آمریکا نیز با سفر به پاکستان گفته بود که دو کشو می‌توانند از طریق سخت‌کوشی به راهی برای همکاری در افغانستان دست یابند.

مقامات افغان نیز بارها اسلام‌آباد را به حمایت از گروه‌های تروریستی متهم کرده و بر لزوم اقدام اسلام‌آباد علیه شبکه حقانی و گروه‌های تروریستی در خاک این کشور تاکید می‌کنند.

اخیرا وزیر خارجه افغانستان یک بار دیگر در نشست سه جانبه در پکن که هفته گذشته برگزار شده بود نیز تلاش کرد تا از طریق تنش زدایی و بهبود روابط با اسلام‌آباد همکاری این کشور را در روند صلح و سرکوب رهبران مخالف مسلح دولت کابل کسب کند.

اما ژنرال «آصف غفور» سخنگوی ارتش پاکستان اخیرا با بیان اینکه پاکستان در حال ساخت حصار مرزی در خط دیورند است و بیشتر از این کاری نمی‌تواند در مبارزه با تروریسم برای هیچ کشوری انجام دهد، پاسخ مقامات افغان و آمریکایی را داده است.

پاکستان متهم است که در مبارزه با تروریسم تفکیک قائل می‌شود و علیه گروه‌های تروریستی که افغانستان و هند را هدف قرار می‌دهند اقدامی نمی‌کند. اما مقامات پاکستانی همواره این اتهامات را تکذیب کرده‌اند.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار