موسوی لارگانی: هرگونه افزایش قیمت در مورد حامل‌های انرژی تورم‌زا است

نماینده مردم فلاورجان در مجلس شورای اسلامی گفت: هرگونه افزایش قیمت در مورد حامل‌های انرژی تورم‌زا است و باعث بروز مشکلات برای مردم می‌شود، الآن حقیقتاً مردم از نظر معیشتی دچار مشکل شدند و این مشکلات علی‌رغم وعده و وعیدهایی است که دولت یازدهم و دوازدهم در رابطه با ایجاد رونق به مردم داد.

نماینده مردم فلاورجان در مجلس شورای اسلامی گفت: هرگونه افزایش قیمت در مورد حامل‌های انرژی تورم‌زا است و باعث بروز مشکلات برای مردم می‌شود، الآن حقیقتاً مردم از نظر معیشتی دچار مشکل شدند و این مشکلات علی‌رغم وعده و وعیدهایی است که دولت یازدهم و دوازدهم در رابطه با ایجاد رونق به مردم داد.

حجت الاسلام سیدناصر موسوی لارگانی در گفت‌وگو با فارس در خصوص مشکلات اقتصادی موجود در جامعه و اعتراضاتی که از طرف مردم وجود دارد، اظهار داشت: از نظر بنده با توجه به هشدارهایی که داده شده مجلس شورای اسلامی باید در بحث تخصیص بودجه 97 دقت نظر بیشتری داشته باشد و با توجه به این‌که در حال حاضر اعضای کمیسیون تلفیق مجلس در حال بررسی و تصویب بودجه در کمیسیون هستند با توجه به تغییر آیین‌نامه که اگر ماده‌ای یا بندی در کمیسیون‌ها تصویب شود و نمایندگان پیشنهادی نداشته باشند دیگر همان، مصوبه مجلس هم محسوب می‌شود، لازم است دقت بیشتری داشته باشند.

وی افزود: هرگونه افزایش قیمت در مورد حامل‌های انرژی تورم‌زا است و باعث بروز مشکلات برای مردم می‌شود، الآن حقیقتاً مردم از نظر معیشتی دچار مشکل شدند و این مشکلات علیرغم وعده و وعیدهایی است که دولت یازدهم و دوازدهم در رابطه با ایجاد رونق به مردم داد.

نماینده مردم فلاورجان در مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که حتی رئیس‌جمهور به مردم وعده داد که ما آن قدر رونق ایجاد می‌کنیم که مردم نیاز به یارانه نداشته باشند و به دولت کمک کنند، تصریح کرد: اما شاهد هستیم که در حال حاضر قیمت یک عدد تخم‌مرغ حدود 500 یا 600 تومان می‌شود و واقعاً مردم با سختی فراوان زندگی می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: بعضی مواقع در جریان اعتراضاتی که مردم در مباحث معیشتی دارند یک عده افراد ضدانقلاب و افرادی که زخم‌خورده نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران هستند و کسانی که دنبال یک سری مطامعی بودند و نتوانستند به آن دست پیدا کنند، به دنبال گرفتن ماهی از این آب گل‌آلود هستند و یک سری شعارهایی را می‌دهند که نظام را زیر سؤال می‌برند.

موسوی لارگانی ادامه داد: بنابراین در ابتدا از مردمی که این همه برای نظام هزینه داده و برای پیروزی انقلاب در 40 سال پیش زجر کشیده‌اند می‌خواهیم این را بدانند که هدف آمریکا نابودی ملت ایران بوده که این را در عمل هم نشان داده است در هیچ جای دنیا برای هیچ کشوری دارو و مواد غذایی را جزو تحریم‌ها قرار نمی‌دهند ولی ما دیدیم که چه فشارهایی را به ملت ایران وارد کردند و حتی در زمینه دارو و غذا هم تحریم شدیم، این‌ها هدفشان نابودی نظام، ملت و کشور ما است و می‌خواهند از امکاناتی که در این کشور وجود دارد و قبل از انقلاب به تاراج می‌بردند به نفع خودشان استفاده کنند.

وی اضافه کرد: با این همه مردم باید یک مقدار حساسیت نشان دهند و مواظب تحرکات و رفتارهای دشمن باشند، چراکه آن‌ها به دنبال سوءاستفاده از بعضی نارضایتی‌های مردم هستند و با استفاده از بوق‌های تبلیغاتی خود علیه نظام برنامه‌ریزی می‌کنند؛ مردم همچنین باید مواظب افراد سودجو و فرصت‌طلب که خود را در صف مردم قرار می‌دهند، باشند و هر شعاری که بلند شد را تکرار نکنند، حقیقتاً فردای قیامت باید در مقابل خون شهدایمان جوابگو باشیم.

نماینده مردم فلاورجان در مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: در مقابل دولتمردان هم باید در رابطه با مشکلات اقتصادی تدبیر کرده و با برنامه‌ریزی جلوی این تورم افسارگسیخته را بگیرند؛ اینکه به مردم آمار می‌دهند که تورم 8 درصد است، اما قیمت یک دانه تخم‌مرغ از چند ماه پیش تا الآن 300 تومان افزایش پیدا کند، کدام عقل سلیم و فردی می پذیرد که تورم 8 درصد است؟

وی در ادامه تصریح کرد: چند قلم از جنس‌ها مثل گوشت، ماست، پنیر و تخم‌مرغ که مردم به صورت روزمره با آن‌ها سر و کار دارند را بررسی کنند تا ببینیم نسبت به اول سال 96 تا الآن چه قدر افزایش قیمت داشته‌ایم؛ مردم واقعاً در سختی به سر می‌برند و در تأمین مایحتاج با مشکل روبرو می‌شوند.

موسوی لارگانی در ادامه خاطرنشان کرد: کسی که فقط با یارانه زندگی می‌کند چگونه می‌تواند با این تورم مقابله کند؟ یکی از خیریه‌های اصفهان یک حساب سرانگشتی کرده بود که فقط اگر یک فردی بخواهد نان و ماست و سبزی خوردن و چایی مصرف کند ماهیانه هزینه یک خانواده چهار نفری یک میلیون و 530 هزار تومان می‌شود.

وی اضافه کرد: از نظر بنده مسؤولان باید تدبیری اندیشیده و یک برنامه‌ریزی کنند که جلوی گسترش این تجمعات را بگیرند و یک گزارشی به مردم بدهند؛ سخنگوی دولت از طرفی می‌گوید دولت برنامه‌ای برای افزایش قیمت‌ها ندارد از یک طرف همان وقت و در همان مصاحبه می‌گوید که مردم باید به دولت اجازه دهند حامل‌های انرژی را گران کند تا دولت اشتغال ایجاد کند.

نماینده مردم فلاورجان در مجلس شورای اسلامی در ادامه مطرح کرد: با افزایش قیمت حامل‌های انرژی قیمت حمل و نقل نیز بالا می‌رود، آن وقت کشاورزی که می‌خواهد تولیداتش را به استان یا شهرستان دیگری ببرد توان پرداخت هزینه‌ها را ندارد و محصولش روی دستش می‌ماند و اشتغالی هم که داریم از بین می‌رود.

وی در ادامه با طرح این سؤال که کدام اشتغال را می‌خواهند ایجاد کنند، عنوان کرد: به طور خوشبینانه 47 هزار میلیارد درآمد حاصل از هدفمندی یارانه‌ها را که قطعاً کمتر است، به مردم می‌دهند، به مردم بگویند که بقیه آن در کجا هزینه می‌شود؛ به چه دلیل صرف اشتغال نکردند؟ چه قدر مقام معظم رهبری بر تولید و اشتغال تأکید می‌کنند، مسؤولان دولتی بگویند چه کار کردند؟ برای تولید چه کار کردند؟ به چه دلیل واردات بی‌رویه انجام می‌شود؟

موسوی لارگانی در پایان با تأکید بر شناسایی وارد کنندگان بی‌رویه کالاهایی که در کشور تولید می‌شود و جلوگیری از این واردات، گفت: چرا محصولی که در کشور تولید می‌شود، باید از خارج وارد شود و مردم تحت فشار قرار گیرند، آن هم مردمی که حماسه 9 دی را آفریدند و فقط در استان اصفهان برای نظام و انقلاب 23 هزار شهید دادند.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار