رهاسازی یک بوتیمار در حاشیه تالاب بین المللی گاوخونی

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان اصفهان از رهاسازی یک پرنده بوتیمار در حاشیه تالاب بین المللی گاوخونی خبر داد.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان اصفهان از رهاسازی یک پرنده بوتیمار در حاشیه تالاب بین المللی گاوخونی خبر داد.

مرتضی جمشیدیان در گفت‌وگو با مهر، با بیان اینکه در سال‌های اخیر دوست‌داران محیط زیست در محافظت از حیات وحش و مناطق حفاظت شده با محیط زیست همکاری خوبی داشته‌اند، اظهار داشت: در روزهای گذشته یک پرنده بوتیمار که به دلیل ضعف، از مهاجرت به همراه گروه پرندگان بازمانده بود توسط یکی از شهروندان به اداره حفاظت محیط زیست میمه و شاهین شهر تحویل داده شد.

وی با بیان اینکه این پرنده برای تیمار و درمان به موسسه پرنده‌شناسی آوای بوم تحویل داده شد، افزود: کارشناسان اداره محیط زیست شاهین شهر پس از درمان این پرنده و اطمینان از سلامتی وی، این بوتیمار را در حاشیه تالاب گاوخونی رهاسازی کردند.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان اصفهان با توضیحی درباره این پرنده زیبا بیان داشت: بوتیمار از راسته لک لک ساسانان و تیره حواصیلیان است و تالاب‌ها از جمله بهترین زیستگاه‌های این پرنده به شمار می‌رود.

رهاسازی یک پرنده شاه بوف در قمصر و برزک کاشان

وی از رهاسازی یک پرنده شاه بوف در منطقه حفاظت شده قمصر و برزک کاشان خبر داد و گفت: این پرنده نیز توسط شهروندی دوست‌دار محیط زیست به اداره حفاظت محیط زیست کاشان تحویل شده بود که پس از تیمار در زیستگاه‌ خود رهاسازی شد.

جمشیدیان با بیان اینکه شاه بوف از خانواده جغدسانان است، اضافه کرد: این پرنده در زمره پرندگان حفاظت شده است و کم شدن هر یک از آنها خسارتی جبران ناپذیر برای محیط زیست است و بر این اساس اقدام این شهروند برای حفاظت از این گونه مهم قابل تحسین است.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار