ردپای آمریکا و آل‌سعود در اغتشاشات اخیر کشور نمایان است

امام جمعه فولادشهر گفت: مردم بابصیرت کشورمان دستان امپریالیسم و دشمنان غربی، عبری و عربی ملت ایران را که از آستین ضد انقلاب و ناکامان فتنه 88 بیرون آمد در تجمعات اعتراضی در شهرهای گوناگون به آشکارا دیدند.

امام جمعه فولادشهر گفت: مردم بابصیرت کشورمان دستان امپریالیسم و دشمنان غربی، عبری و عربی ملت ایران را که از آستین ضد انقلاب و ناکامان فتنه 88 بیرون آمد در تجمعات اعتراضی در شهرهای گوناگون به آشکارا دیدند.

حجت الاسلام مسعود سرافراز در خطبه‌های عبادی سیاسی این هفته نماز جمعه فولادشهر اظهار داشت: چندروزی کشور درگير آشوبي شد و شاهد طرح شعارهای ساختارشکنانه و توهين به آرمان‌ها و مقدسات يک ملت، خسارت وارد کردن به اموال عمومي و حتي کشتن تعدادی از همطنان بي‌گناه به دست آشوب‌گران بودیم.

وی افزود: این اغتشاشات بازی تلخي بود که هرچند تأسف و تأثر يک ملت را به همراه داشته است، اما موجب خوشحالي کساني شد که به دنبال تکرار وضعيت سوريه و عراق در اين سرزمين بودند.

امام جمعه فولادشهر تصریح کرد: باید توجه داشت مشكل مستکبران جهان تنها نظام مقدس جمهوری اسلامی نيست، مسئله آنان تمدن و تماميت ارضي ايران و انتقامي است که كشورهاي مرتجع منطقه پس از شکست از جبهه مقاومت مي‌خواهند از ملت ايران بگيرند.

وی ادامه داد: ما بر این باوریم اعتراض به سوء مدیریت‌ها، ناکامی‌های اقتصادی و مشکلاتی، مانند بیکاری و سختی معیشت، حق طبیعی مردم است؛ اما چگونگی بیان آن و راه‌های تحقق این حق، مسئله‌ای مهم‌ و حائز اهمیت است.

سرافراز عنوان کرد: به طور حتم مردم عزیز ایران می‌خواهند این مشکلات از طریق روش‌ها و شیوه‌های قانونی و مسالمت‌آمیز حل شود و به هیچ وجه غیرت ایرانی به دشمنان و بدخواهان خودش اجازه موج‌سواری و دخالت در مسائل داخلی را نمی‌دهد.

وی خاطرنشان کرد: از این جهت به عینه در قضایایی مانند فتنه 88 دیده‌ شد که دشمن برای مردم ما دلسوزی ندارد و تنها به دنبال دستیابی اهداف خود است، و قطعا با دامن زدن به آشوب‌ها و تضییع بیت‌المال که متعلق به مردم است، نه تنها مشکلات را برطرف نمی‌شود؛ بلکه حل مسائل را با دشواری‌ها و پیچیدگی‌های بیشتری مواجه می‌کند.

امام جمعه فولادشهر گفت: مردم بابصیرت کشورمان دستان امپریالیسم و دشمنان غربی، عبری و عربی ملت ایران را که از آستین ضد انقلاب و ناکامان فتنه 88 بیرون آمد در تجمعات اعتراضی در شهرهای گوناگون به آشکارا دیدند.

وی با اشاره به اینکه ردپای آمریکا و آل‌سعود در اغتشاشات اخیر کشور نمایان است، تصریح کرد: امروز بیشترین فشار دشمن، در بخش اقتصادی است و شاید مهم‌ترین امید دشمن در این بخش این باشد که بتواند مردم را خسته کند.

سرافراز افزود: عده‌ای چندین سال است در زندگی و معیشت خود با مشکلات جدّی مواجه شده‌اند،برخی شغل داشته‌ و آن را از دست داده‌اند و عده‌ای هم اصلاً شغلی پیدا نکرده‌اند و طبیعی است، کسی که چندین ماه یا چند سال، از نظر معیشتی با مشکل مواجه است، بیرون بیاید و اعتراض کند. و طبیعی است ضدانقلاب هم از این مسئله برای خودش فرصتی ایجاد کند.

وی ادامه داد: باید صف مردم عادی را از ضدانقلاب جدا کنیم چراکه اعتراض با آشوب تفاوت دارد و عقل سياسى و اجتماعى و شعور سياسى معترضان حكم مى‏كرده است كه اعتراض يا مطالبه خود را بدون خشونت و بدون اهانت و استهزاء و درشت‌گويى مطرح كنند تا به نتيجه برسند.

امام جمعه فولادشهر عنوان کرد: نباید فراموش کرد بخشی از مشكلات اقتصادى به‏جز آن‏ها كه مربوط به کم کاری و سوء مديريت برخى مديران و فساد در دستگاه هاست، مربوط به فشارهاى آمريكا و تحريم اقتصادى كشوراست.

وی بیان کرد: بنابراين اگر قرار است شعارى داده شود كه مربوط به نوع خواسته اقتصادى و اجتماعى هم نباشد، شعار مرگ بر آمريكا و مرگ بر اسرائيل و مرگ بر انگليس است.

سرافراز گفت: جامعه ايران، امروز بيش از هر زمان ديگري نيازمند حفظ آرامش براي توسعه و آباداني است و رفع مشکلات کشور و مطالبات بحق مردم در حوزه معيشت و اقتصاد بدون شک در فضاي آرام ممکن خواهد بود و هر اقدام آشوب‌گرايانه برخلاف مصالح ملت خواهد بود.

وی متذکر شد: مردم چه گناهی کرده‌اند که هم برخی مشکلات معیشتی و اقتصادی را تحمل کنند و هم با آشوب و ناامنی از جانب عوامل دشمنان انقلاب اسلامی و نیز تحریم‌ها مواجه باشند

امام جمعه فولادشهر تاکید کرد: همه مسئولان كشور بايد در موضع‏گيرى‏هاى داخلى و خارجى، صريح‏تر و جسورانه‏تر و شجاعانه‏تر عليه مظالم آمريكا و اذناب او در منطقه به‏ويژه در باب مداخله در امور داخلى ايران موضع بگيرند و ملت قطعاً با اين مواضع همراهى مى‏كنند و آشوب‏طلبان را سرجاى خود مى‏نشانند.

وی درپایان گفت: امیدواریم مسئولان دولتی به‌درستی تدبیر کنند و از امکاناتی که در کشورمان وجود دارد، بهره بگیرند برای اینکه چرخ اقتصاد بچرخد و مشکلات معیشتی مردم برطرف شود.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار