پخش زنده مناظره‌های انتخاباتی از جمعه شروع می‌شود

عیت یافتن زنده‌بودن مناظره‌های انتخاباتی، این برنامه در طول روزهای تبلیغات نامزدها از چهار شبکه رادیو و تلویزیونی پخش خواهد شد.

پخش زنده مناظره‌های انتخاباتی از جمعه شروع می‌شود

با قطعیت یافتن زنده‌بودن مناظره‌های انتخاباتی، این برنامه در طول روزهای تبلیغات نامزدها از چهار شبکه رادیو و تلویزیونی پخش خواهد شد. کمیسیون بررسی تبلیغات انتخابات وزارت کشور که در بدو امر با زنده‌بودن مناظره‌های نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری مخالفت کرده بود، سرانجام با برگزاری زنده این برنامه‌ها موافقت کرد. حذف مناظره‌های زنده نامزدها در چند روز اخیر با مخالفت‌های جدی از سوی کاندیداها همراه شد و از طرفی رئیس صداوسیما و مدیران ارشد این رسانه از آمادگی رسانه ملی برای پخش زنده این برنامه‌ها خبر داده بودند تا درنهایت شنبه، دوم اردیبهشت به‌طور قطعی اعلام شود که مناظره‌ها زنده خواهند بود. سید سلمان سامانی سخنگوی وزارت کشور در این مورد گفت:« در جلسه گذشته کمیسیون تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری، مطرح شد که مناظره‌های صداوسیما به‌صورت ضبط‌شده یا پخش زنده باشد. دغدغه‌هایی در آن جلسه مطرح شد، بسیار دقیق و کارشناسی بود و بر مبنای آن کمیسیون تصمیم گرفت مناظرات به‌صورت ضبط‌شده انجام شود. با توجه به این‌که مطالبه ملت ایران و افکار عمومی این بود که کمیسیون در تصمیم خود بازنگری کند و این به‌عنوان یک خواست عمومی در جامعه و نامزدهای انتخابات مطرح و جلسات کارشناسی برگزار شد تا ما بتوانیم راهکارهایی پیدا کنیم که این دغدغه‌ها را پوشش دهیم. خوشبختانه با بررسی‌هایی که توسط دوستان مختلف در دادستانی و صداوسیما و اعضای مختلف کمیسیون تبلیغات انتخاباتی انجام شد، سعی کردیم روش‌هایی پیش‌بینی کنیم که آن موارد در برنامه‌های زنده پیشگیری شود و کمیسیون به‌صورت اجماعی مصوب کرد که مناظره‌های نامزدها به‌صورت زنده برگزار شود». قرار است مناظره‌ها از شبکه یک سیما و هم‌زمان از رادیو ایران و تکرار آن نیز از شبکه چهار سیما و رادیو جوان برای مخاطبان پخش شود. در این مناظره‌ها به برنامه‌های هر نامزد در حوزه‌های اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و اجتماعی پرداخته می‌شود؛ اما برنامه‌های تبلیغاتی نامزدها در سه قالب مناظره، گفت‌وگو و مستندهای تولیدی تدارک دیده‌شده است و برای هر نامزد بیش از یک‌هزار دقیقه برنامه در قالب‌های مختلف پیش‌بینی‌شده است. همچنین برنامه‌های امسال افزایش دو برابری نسبت به دوره‌های قبل خواهند داشت. در رادیو مطابق دوره‌های قبل، برنامه‌های ویژه‌ای برای نامزدها در نظر گرفته‌شده است به این شکل که رادیو جوان گفت‌وگوی نامزدهای ریاست جمهوری با جوانان را در دستور کار دارد و در رادیو معارف و ورزش هم گفت‌وگوهای کارشناسی نامزدها پخش می‌شود. رادیو ایران هم در ویژه‌برنامه خود، نامزد و برنامه‌هایش را معرفی می‌کند و رادیو پیام نیز برنامه‌های کوتاه تولیدی نامزدها را پخش خواهد کرد.
ضمن اینکه رادیو گفت‌وگو هم از پخش مناظره‌های مجزایی از تلویزیون با حضور نامزدها خبر داده است. در همین زمینه رئیس کمیسیون تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری مستقر در سازمان صداوسیما از برگزاری اولین مناظره کاندیدای انتخابات ریاست‌جمهوری در جمعه هفته جاری خبر داد. احسان قاضی‌زاده هاشمی در حاشیه جلسه علنی دیروز مجلس بابیان این مطلب، اظهار کرد: اولین مناظره جمعه همین هفته به مدت سه ساعت با حضور شش کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری برگزار می‌شود. مناظره دوبه‌دو نداریم و مناظره‌ها با حضور شش کاندیدا انجام خواهد شد.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار