هزار کودک اوتیسم در استان اصفهان شناسایی شدند

مدیر کل بهزیستی استان اصفهان اذعان کرد: حدود هزار کودک در استان اصفهان مورد شناسایی قرار گرفته اند و برای آنها در بهزیستی استان پرونده تشکیل شده و اکنون با دارا بودن 8 مرکز در حوزه آموزش کودکان اوتیسم در کشور رتبه اول را داریم.

هزار کودک اوتیسم در استان اصفهان شناسایی شدند

به گزارش خبرنگار ایمنا، مدیر کل بهزیستی استان اصفهان در همایش پیاده روی کودکان اوتیسم اظهار داشت: اختلال اوتیسم یکی از اختلالات در حوزه کودکان و نوجوانان است که نیازمند شناسایی زود هنگام است.وی تصریح کرد: میتوان شرایط مطلوبی را برای حوزه درمان، توانبخشی، آموزش و مراقبت از این کودکان به عمل آورد.
از هر 67 تولد زنده یک نفر مبتلا به اختلال طیف اوتیسم
سعید صادقی تاکید کرد: طبق آمار سازمان جهانی بهداشت از هر 67 تولد زنده یک نفر مبتلا به اختلال طیف اوتیسم می شود که از اختلال خفیف تا شدید را شامل می گردد.
وی افزود: نسبت این شدت و عوارضی که برای کودک دارد دارای شدت و ضعف است. باید این اختلال از 3 سالگی مورد شناسایی قرار گیرد. شناسایی زودتر و مداخله بهنگام برای کاهش عوارض اثر بخشی بهتری خواهد داشت.
مدیر کل بهزیستی استان اصفهان اذعان کرد: حدود هزار کودک در استان اصفهان مورد شناسایی قرار گرفته اند و برای آنها در بهزیستی استان پرونده تشکیل شده و اکنون 8 مرکز در حوزه آموزش کودکان اوتیسم داریم و در کشور رتبه اول را برخورداریم.
300 نفر از این کودکان در مراکز مشغول آموزش هستند
به گفته صادقی، 300 نفر از این کودکان در مراکز مشغول آموزش اند و سازمان بهزیستی یارانه این تعداد کودک را که ماهیانه 400 هزار تومان می شود برای آموزش در این مراکز پرداخت می کند و 700 نفر دیگر هم تحت آموزش ها و مراقبت های سازمان هستند.
وی با ابراز خرسندی افزود: امیدواریم امروز بتوانیم با توسعه برنامه ها حقوق اساسی این کودکان را که در درجه اول دیده شدن و شناخت صحیح از اختلال اوتیسم و هوشیاری اجتماعی از این اختلال است انجام دهیم. در وهله دوم امیدواریم که بتوانیم با ارایه آموزشها و غربالگری ها برای شناسایی زود هنگام این کودکان به صورت آزمایشی در شهر اصفهان و در سه شهرستان اقدامات لازم را انجام دهیم.
مدیر کل بهزیستی استان اصفهان اضافه کرد: در مرحله سوم اینکه بتوانیم حمایت مالی بیشتری از این کودکان برای پرداخت هزینه های درمان داشته باشیم و با توجه به اینکه هزینه های گفتار درمانی و کار درمانی و ... این کودکان زیاد است در این مورد با خانواده ها همکاری کنیم.
همایش و پیاده روی خانواده ها برای اولین بار در شهر اصفهان
صادقی با ابراز امیدواری گفت: بسیار خوشحال هستم که برای اولین بار در شهر اصفهان همایش و پیاده روی خانواده ها اتفاق افتاد و والدین کودکان مبتلا به طیف اوتیسم در این همایش شرکت کردند. این همایش و پیاده روی از میدان حضرت امام (ره) تا باغ موزه چهل ستون صورت گرفت و به خانواده ها در زمینه بیماری اوتیسم و مشکلات این اختلال آموزش غیر رسمی و غیر مستقیم داده شد.
وی تاکید کرد: مشارکت دستگاه ها به ویژه سازمان ورزش، شهرداری، انجمن حمایت از کودکان اوتیسم و سازمان میراث فرهنگی که باغ موزه چهلستون را برای اولین بار گشودند در اجرای این برنامه موثر بود.
گسترش برنامه ها و انجام حقوق شهروندی کودکان
مدیر کل بهزیستی استان اصفهان اظهار داشت: امروز شاهد بودیم که خانواده ها دست در دست فرزندانشان بسیار شاد در این همایش شرکت کردند که جای خرسندی دارد. علاوه براین خوشبختانه امروز شاهدیم که رسانه ها و شبکه های متفاوت و سرویس های خبری رسالت اجتماعی شان را در این زمینه و تهیه اخبار انجام می دهند.
صادقی خاطر نشان کرد: امیدواریم با گسترش بیشتر برنامه ها بتوانیم حقوق شهروندی این کودکان را انجام دهیم. امروز افتخار می کنم که سازمان بهزیستی استان در این حوزه تنها نیست و مسوولین، مردم، ان جی او ها، رسانه ها و خیرین حامی سازمان بهزیستی، کودکان اوتیسمی و خانواده هایشان هستند.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار