ترامپ: مایلم با رهبر کره‌شمالی گفتگوی تلفنی داشته باشم

رئیس جمهور آمریکا آمادگی خود را برای گفتگوی تلفنی با رهبر کره شمالی اعلام کرده است.

رئیس جمهور آمریکا آمادگی خود را برای گفتگوی تلفنی با رهبر کره شمالی اعلام کرده است.
به گزارش تسنیم به نقل از رویترز، دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا روز شنبه گفت: کاملا مایل هستم تا با کیم جونگ اون رهبر کره شمالی گفتگوی تلفنی داشته باشم.
وی در ادامه ابراز امیدواری کرد که نتیجه گفتگوهای کره جنوبی و کره شمالی، تحولاتی مثبتی در پی داشته باشد.
کره شمالی روز جمعه موافقت خود را با برگزاری مذاکرات رسمی با کره جنوبی اعلام کرده است. این مذاکرات که قرار است سه شنبه هفته جاری در یک روستای مرزی انجام شود، نخستین گفتگوهای دو کشور در بیش از دو سال اخیر به شمار می رود. موافقت کره شمالی با انجام این مذاکرات، چند ساعت پس از آن اعلام شد که واشنگتن و سئول تمرینات نظامی مشترک را به تاخیر انداخته اند.
ترامپ که پس از بازگشت از کمپ دیوید در جمع خبرنگاران حاضر شده بود، در پاسخ به سئوالی درباره تحولات کره شمالی، تمایل خود را برای گفتگو با رهبر کره شمالی بدون هیچ قید و شرطی اعلام کرد و گفت: قطعا این کار را انجام خواهم داد. من هرگز هیچ مشکلی برای گفتگوی تلفنی با رهبر کره شمالی ندارم.
اظهارات ترامپ در حالی است که رهبران آمریکا و کره شمالی طی ماه های گذشته بارها اظهارات توهین آمیزی علیه یکدیگر داشته اند.
همین چند روز پیش بود که ترامپ در رد تهدیدات رهبر کره شمالی گفته بود که دکمه هسته‌ای روی میز کار من بزرگتر و قوی تر است.
مذاکرات دو کره قرار است درباره شرکت ورزشکاران کره شمالی در بازی های المپیک زمستانی باشد که قرار است ماه آینده در کره جنوبی برگزار شود.
ترامپ گفته است که این مذاکرات می تواند موجب کاهش تنش ها و پیشرفت دیپلماتیک برای حل و فصل بحران هسته ای و موشکی کره شمالی شود.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار