وزارت امور خارجه در توسعه صادرات همکاری کند

رییس اتاق بازرگانی اصفهان گفت: تشکیل کمیته هماهنگی روابط بین الملل استان اصفهان می‌تواند به توسعه روابط بین المللی استان اصفهان با کشورهای جهان در زمینه های اقتصادی، جذب سرمایه گذاری و فرهنگی کمک کند.

رییس اتاق بازرگانی اصفهان گفت: تشکیل کمیته هماهنگی روابط بین الملل استان اصفهان می‌تواند به توسعه روابط بین المللی استان اصفهان با کشورهای جهان در زمینه های اقتصادی، جذب سرمایه گذاری و فرهنگی کمک کند.

به گزارش ایمنا ، سیدعبدالوهاب سهل آبادی در دیدار با رییس دفتر نمایندگی وزارت امور خارجه استان اصفهان، تصریح کرد: این کمیته متشکل از استانداری، شهرداری، اداره کل میراث فرهنگی، دفتر نمایندگی امور خارجه و اتاق بازرگانی می تواند در تقویت روابط بین المللی استان اصفهان در زمینه های مختلف موثر عمل کند.

وی خاطرنشان کرد: گردشگری به عنوان مزیت استان اصفهان شناخته شده و این کمیته می تواند با برنامه ریزی و هماهنگی زمینه هم افزایی بین سازمان های مسئول و بخش خصوصی را فراهم کند.

رییس اتاق بازرگانی اصفهان با اشاره به افتتاح مرکز بین المللی رشد صادرات اصفهان توسط اتاق بازرگانی اصفهان گفت: وزارت امور خارجه می تواند با همکاری این مرکز در توسعه صادرات استان نقش موثری ایفا کند.

رییس دفتر نمایندگی وزارت امور خارجه استان اصفهان در این دیدار، گفت: این دفتر نمایندگی آماده همکاری نزدیک با بخش خصوصی استان اصفهان با هدف توسعه اقتصادی بویژه در بخش صنعت گردشگری است.

علیرضا سالاریان از پیگیری این دفتر برای امضای تفاهم نامه خواهرخواندگی اصفهان با شهرهای جدید خبر داد و افزود: دفتر نمایندگی وزارت امور خارجه با همکاری شهرداری اصفهان چند شهر را برای خواهرخواندگی در نظر گرفته اند.

وی خواستار فعال شدن روابط با شهرهای خواهرخواندگی اصفهان شد و گفت: تبادل هیات های فرهنگی، اقتصادی و ورزشی و همچنین حضور در نمایشگاه های دو طرف همراه با برنامه ریزی می تواند پتانسیل خواهرخواندگی را فعال کند.

رییس دفتر نمایندگی وزارت امور خارجه استان اصفهان اضافه کرد: دفتر نمایندگی وزارت امور خارجه استان اصفهان در فرودگاه اصفهان برای گردشگران خارجی ویزا صادر می کند و مهمترین هدف این دفتر در دوره جدید تقویت صنعت گردشگری استان است.

وی با اشاره به ظرفیت بالای اقتصاد چین و فرصت ممتاز برای اتاق اصفهان جهت افزایش تعاملات تجاری، گفت: چین سالانه دو هزار میلیارد دلار واردات و دو هزار و ۲۰۰ میلیارد صادرات دارد و استان اصفهان می تواند سهمی از واردات چین را به خود اختصاص دهد.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار