تصور می کنم ترامپ همواره باید رهبر کره شمالی را در انگشتانش داشته باشد

نماینده آمریکا در سازمان ملل بر این باور است که توئیت‌های اخیر ترامپ درباره داشتن دکمه هسته‌ای بزرگتر و قوی تر از کیم جونگ اون، در واقع رهبر کره شمالی را در انگشتان ترامپ حفظ می‌کند.

نماینده آمریکا در سازمان ملل بر این باور است که توئیت‌های اخیر ترامپ درباره داشتن دکمه هسته‌ای بزرگتر و قوی تر از کیم جونگ اون، در واقع رهبر کره شمالی را در انگشتان ترامپ حفظ می‌کند.
به گزارش تسنیم به نقل از رویترز، نیکی هیلی نماینده آمریکا در سازمان ملل روز یکشنبه در سخنانی تاکید کرد: توئیت های اخیر دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا درباره داشتن یک دکمه هسته‌ای بزرگتر و قوی تر از کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی را در انگشتان ترامپ حفظ خواهد کرد و خطرات ناشی از یک تقابل هسته ای را به روشنی نشان داده است.
ترامپ چند روز پیش در رد تهدیدات رهبر کره شمالی گفته بود که دکمه هسته‌ای روی میز کار من بزرگتر و قوی تر است. این توئیت ها با انتقادات گسترده ای از سوی سیاستمداران آمریکایی از جمله جو بایدن معاون سابق رئیس جمهور آمریکا روبرو شده است.
نیکی هیلی در مصاحبه با شبکه ای بی سی، توئیت های ترامپ را یک ایده خوب ارزیابی کرد و گفت: تصور می کنم ترامپ همواره باید رهبر کره شمالی را در انگشتانش داشته باشد. این خیلی مهم است که ما هرگز به او اجازه ندهیم که آنقدر سرکش و متکبر شود که واقعیت آنچه را با آغاز یک جنگ هسته ای اتفاق خواهد افتاد، درک نکند.
وی در ادامه افزود: کره شمالی باید آگاه باشد که ایالات متحده هرگز فشار بر کیم جونگ اون را کاهش نخواهد داد. ما نمی خواهیم به آنها اجازه دهیم تا این کار را انجام دهند و این واقعیت را به حالت دراماتیک درآورند که یک دکمه روی میز کارشان داشته باشند و بتوانند آمریکا را نابود کنند. ما می خواهیم همواره به آنها یادآوری کنیم که می توانیم شما را نابود کنیم ، بنابر این نسبت به الفاظ و کارهایی که انجام می دهید، کاملا محتاط و مراقب باشید.
این اظهارات در شرایطی است که مایک پمپئو مدیر سازمان سیا در مصاحبه با شبکه تلویزیونی سی بی اس درباره تحولات کره شمالی گفت: من هنوز بر این باورم که پیونگ یانگ تنها چند ماه تا عبور از آستانه ای فاصله دارد که می تواند شهرهای آمریکا را با حمله هسته ای تهدید کند.
وی در ادامه این اتهامات را رد کرد که دست کم گرفتن قابلیت های هسته ای آمریکا یک شکست اطلاعاتی برای آمریکا است.
این در شرایطی است که روزنامه نیویورک تایمز به نقل از منابع آگاه نوشت: نهادهای اطلاعاتی ایالات متحده به این مساله اذعان دارند که قابلیت های هسته ای و موشکی پیونگ یانگ را دست کم گرفته اند.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار